2008-07-16, 22:52
Medlem
Tjenixen alla fb:are.

Va iväg och köpte min första konsol sen nes.
Ett xbox 360 även kallad dammsugare. Fick ett demoex för 990kr jäkligt billigt med alla sladdar headset och en kontroll. Men ingen hdd eller minneskort.

Lånade ett par spel av polaren dock gammla xbox gamla.

Till min förvåning så kunde sk*ten inte spelas utan hdd eller minneskort har jag fattat de som.

Nu till mina frågor.

1. Kan man haxxa detta på något sätt? Dvs komma runt detta?
2. När jag får mina spel jag har beställt nu kan jag spela upp dom utan minneskort? dvs. dom är för xbox 360.

3. Den här hdd:en man kan köpa till är den verkligen så bra alltså nått man behöver kommer inte köra live grejsen?

4. När man "flashar" xboxet vad kan man göra för något dvs. vad är det positiva med flashning?

5. Om man nu skulle köpa ett minneskort till xboxet var hittar man det billigt relativt dyrt faktiskt. Med tanke på dom 990kr jag gav för dammsugaren. Men den spelar dvd iallafall så något positivt

Hoppas någon fattar vad jag snackar om
Citera
2008-07-17, 00:40
Medlem
hoaxens avatar
Ett litet tips, kolla i avdelningen Dator- och Konsolspel -> Konsol istället
Citera
2008-07-17, 00:43
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Tjenixen alla fb:are.

Va iväg och köpte min första konsol sen nes.
Ett xbox 360 även kallad dammsugare. Fick ett demoex för 990kr jäkligt billigt med alla sladdar headset och en kontroll. Men ingen hdd eller minneskort.

Lånade ett par spel av polaren dock gammla xbox gamla.

Till min förvåning så kunde sk*ten inte spelas utan hdd eller minneskort har jag fattat de som.

Nu till mina frågor.

2. När jag får mina spel jag har beställt nu kan jag spela upp dom utan minneskort? dvs. dom är för xbox 360.

3. Den här hdd:en man kan köpa till är den verkligen så bra alltså nått man behöver kommer inte köra live grejsen?

4. När man "flashar" xboxet vad kan man göra för något dvs. vad är det positiva med flashning?

5. Om man nu skulle köpa ett minneskort till xboxet var hittar man det billigt relativt dyrt faktiskt. Med tanke på dom 990kr jag gav för dammsugaren. Men den spelar dvd iallafall så något positivt

4. När du har flashat din konsoll kan du spela piratkopierade spel.
Citera
2008-07-17, 00:55
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer

1. Nej, du måste ha en hårddisk för att kunna spela vanliga Xbox-spel.
2. Ja, men du kommer inte att kunna spara om du inte har någon hårddisk/något minneskort.
3. Nej, du behöver inte hårddisken, men den är väldigt bra att ha.
4. Man kan spela piratkopierade spel.
5. Prisjakt
Citera
2008-07-17, 01:14
Medlem
RollerBoySEs avatar
Hårdvara -> Spel

/Mod
Citera
2008-07-17, 09:06
Medlem
KillLovelyPonys avatar