Citat:
Ursprungligen postat av Dr Internet
Svenskarna engagerar sig inte tillrckligt.
Samtidigt s tror jag det r lite att sverige r bra i mnga sporter, och att ven om fotboll r den strsta sporten s har man haft stora framgngar i andra sporter som dljt fotbollen lite kanske..
Sen s gller det ju ocks att man frsker utveckla hela synen p fotboll i sverige. I Sverige skall fotbollsspelaren klara av att lpa som ett jvla djur p planen, men han behver inte kunna sl en bra pass.
Mer fokus p passningsspel, samspel osv istllet fr frssongstrning halva ret.
Exakt. Jag hatar verkligen svensk fotboll. Om jag fr sga det sjlv s spelar jag ganska osvenskt. Jag lever mest p min teknik och springer inte s mycket. Inget skryt, jag spelar i fucking division 6

(ja, eller jag spelar inte fr tillfllet, jag vntar p ett nytt korsband). Och har alltid gjort detta.
Nr jag var yngre hade jag en riktigt svensk trnare. Han frbjd alla att klacka p trningar och match

. Vi sprang hela tiden och hade stenhrd fys en gng i veckan. Och jag minns en gng (1) att vi vade p att spela p en touch och med bollen lngs marken. Detta funkade inte s bra fr alla s givetvis slutade vi. Vi sprang istllet fr det kan ju alla gra.
Sen minns jag att nr jag var nnu yngre s trnade vi en jvla massa inkast. Det verkar vara det viktigaste i svensk svensk fotboll. Att kunna kasta fina inkast utan att lyfta p ftterna nr man kastade (om an gjorde detta var man oduglig och skulle aldrig bli ngon fotbollsspelare). Medans spanska 6-ringar lr sig spela fina direktpassningar lngs marken lr sig svenska 6-ringar att kasta bollen lngt.
Det r s trkigt att spela mot svenska lag ocks. Varje gng jag ser att vi ska spela mot ett invandrarlag jublar jag. S sknt att slippa massa nissar som springer som gnuer och skickar lngt p en stor snubbe p topp. Mycket roligare att spela mot lite invandrare som spelar snyggt (nu kommer det skert massa folk och sger att invandrare bara slss p planen eller ngot, detta r trots allt flashback) och tar det hela lite mindre serist. Har kul p planen.
Dock s finns det ju svenska lirare med teknik. Men de flesta hlls tillbaka knns det som. Det har dock blivit bttre p sistonde nr vi har lite tekniker i svenska landslaget igen.
S om man ska f upp intresset och p sikt f ett bttre och mer underhllande landslag. Slpp fram lirarna! Lt alla i knattelaget vara Zlatan.