2008-07-16, 20:03
Medlem
ubersantas avatar
En titt in i historieforat just nu ger kraftigt albanienutslag.

Det startas en ny tråd om enskilda historiska personer och deras kopplingar till albanien (Napoleon, Italienare, albanska hubudbonader etc etc)

T.ex. skulle man kunna slå ihop alla trådar om enskilda individer till en "historiska albaner", eller bara ha en "albanska tråden, allt om albansk historia" där man samlar alla dessa trådar.
Citera
2008-07-16, 20:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det förslaget får tvivelsutan mitt stöd. Teorier om historiska personers eventuella albanska ursprung skulle helt klart kunna avhandlas bättre i en gemensam tråd. Delvis för att den kritik som finns i trådarna oftast är mer riktad mot fenomenet att försöka hitta kopplingar till albanien i allt och alla men främst för att trådarna är så pass snarlika i sig att de lika gärna kunde enas i en stor tråd.
Citera
2008-07-16, 20:23
Medlem
EliasAlucards avatar
Det finns andra trådar som inte har ett skit med albaner att göra, men smutsas ner av albanska lögner. Till exempel Sparta-tråden i historiaforumet som startades av kashmir blev attackerad av sinnessjuka albanska teorier om att Sparta var albanskt

Hur som helst så är detta resultatet av albanska troll som bör bannas för KFK. De har ingen avsikt att seriöst debattera och bjuder aldrig på akademiska källor för deras hemmasnickrade teorier om att albaner har skapat universum. De trollar bara i trådarna med diverse lösa kopplingar som att ett grekiskt namn påminner lite om något albanskt namn och därför var en spartansk krigare i själva verket alban, och att Akilles var alban, och så vidare...
Citera
2008-07-16, 20:23
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det förslaget får tvivelsutan mitt stöd. Teorier om historiska personers eventuella albanska ursprung skulle helt klart kunna avhandlas bättre i en gemensam tråd. Delvis för att den kritik som finns i trådarna oftast är mer riktad mot fenomenet att försöka hitta kopplingar till albanien i allt och alla men främst för att trådarna är så pass snarlika i sig att de lika gärna kunde enas i en stor tråd.

Varför ska albanerna ha en egen tråd om det, om det gäller historia? Varför har inte SD en egen tråd? Att det förstör P&I eller I&I har ju inte spelat nån roll.
Senast redigerad av b0gfetto 2008-07-16 kl. 20:26.
Citera
2008-07-16, 20:26
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det finns andra trådar som inte har ett skit med albaner att göra, men smutsas ner av albanska lögner. Till exempel Sparta-tråden i historiaforumet som startades av kashmir blev attackerad av sinnessjuka albanska teorier om att Sparta var albanskt

Jämför det med sd om du kollar i delforumen jag nämnde medans du skrev inlägget.
Citera
2008-07-16, 20:51
Medlem
Fraternités avatar
Historieforat har väl alltid varit mer eller mindre albansk fritidsgård. Just nu pågår någon slags koordinerat albanattack, men den är nog över snart. In och prata med dem istället, det är ganska kul
Citera
2008-07-16, 20:54
Medlem
CommonKnowledges avatar
Så jobbigt och hamna i skuggan av andra? Detta är trots allt bara internet, är ni så känsliga?
Citera
2008-07-16, 21:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Så jobbigt och hamna i skuggan av andra? Detta är trots allt bara internet, är ni så känsliga?

Flashback är ett diskussionforum där man förhoppningsvis får ut något av diskussionerna.
Citera
2008-07-16, 21:52
Medlem
fittlampas avatar
jag tycker inte att det låter som en särsilt bra ide, forumet är ju trots allt till för diskussioner om historia. Inte historia om något speciellt.
Citera
2008-07-16, 21:57
Bannlyst
Om ni tittar noga så ser ni att det är samma personer som spammar. Antingen förbjuder man folk att skriva något om albaner och albanien eller så tar man hand om dessa troll. Jag tvivlar till och med i vissa fall på att det ens är en alban bakom kontot.
Citera
2008-07-16, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Flashback är ett diskussionforum där man förhoppningsvis får ut något av diskussionerna.

Exact, jag har onekligen fått ut något av dessa albantrådar.
Citera
2008-07-16, 22:35
Medlem
Det minsta moderatorerna kan göra är att flytta inläggen till Revisionismavdelningen, eftersom de sällan eller aldrig har någon seriös koppling till historia
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in