2008-07-30, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Hörde ett intressant inslag i P1-Morgon där man tog upp ett för mig relativt okänt problem; vissa invandrartjejers oro för att inte blöda på bröllopsnatten.
Tydligen är det ett tydligt problem då man tar upp det i P1-morgon och det är skrämmande att så många människor i Sverige fortfarande bär på en sådan primitiv syn på kvinnans sexualitet så att hon måste blöda för att bevisa sin oskuld på bröllopsnatten.
Ett otroligt tragiskt program som antagligen kommer ge er mer ångest över den misslyckade invandrings och integrationspolitiken.
Länk:
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1255720
Det blir extra sjukt om man tänker på att de flesta kvinnor inte blöder när de förlorar "oskulden"...
Hur ska man bäst bekämpa sådana sjuka vanföreställningar och hederskulturen i helhet?
Är det bra eller dåligt av sjukvården att genomföra dessa ickemedicinska ingrepp för att kvinnor i Sverige ska blöda lättare?
Tydligen är det ett tydligt problem då man tar upp det i P1-morgon och det är skrämmande att så många människor i Sverige fortfarande bär på en sådan primitiv syn på kvinnans sexualitet så att hon måste blöda för att bevisa sin oskuld på bröllopsnatten.
Ett otroligt tragiskt program som antagligen kommer ge er mer ångest över den misslyckade invandrings och integrationspolitiken.
Länk:
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1255720
Det blir extra sjukt om man tänker på att de flesta kvinnor inte blöder när de förlorar "oskulden"...
Hur ska man bäst bekämpa sådana sjuka vanföreställningar och hederskulturen i helhet?
Är det bra eller dåligt av sjukvården att genomföra dessa ickemedicinska ingrepp för att kvinnor i Sverige ska blöda lättare?
Det som inte bra med detta att det sköts på ett fel sätt, man kan inte båda vara oskuld och ha sex innan, det handlar inte bara om oskulden där nere, utan hur man är som person. Under massa år så har den tradtionen förändrats, men en sak vill jag säga är man från annan kultur så har man rätt att gifta sig med en oskuld kvinna men inte fa..n ska jag kräva att hon skall blöda första natten det är jo skjukt, många kvinnor gör inte det, samt vill hon inte vara oskuld så är det hennes problem, då letar jag efter en tjej som vill gifta sig på detta sätt samt vill förlora sin oskuld med mig, det är inget fel på, men att tvinga eller mörda nån för det är sjukt och skall straffas för.
Jag kommer från en kultur där man vill helst att båda mannen och kvinnan skall var oskuld, och det här är en religiös tradition ingen har rätt att lägga sig i och försöka ändra, ingen har rätt att ta våra id från oss, alla har rätt att leva som de vill, men och andra sidan så får man inte skada kvinnan bara för att hon inte blödde, ingen oskuld, eller mörda henne ocv. då är det straff som gäller...punkt slut
Det finns flera trygga sätt att se om kvinnan är oskuld innan hon gifter sig. Jag tycker att väster länningar lägger sig för mycket på hur vi lever och vill ändra på det, det har man inte rätt till, jag vill inte gifta mig med en kvinna som har legat med andra män innan och jag är helt säker många män vill det också, och för det vill jag inte nån ska lägga sig i heller, inte heller hur det skall skötas vi har gjort det i flera tusen år inte fa...n ska nån fördöma mig för det.