• 1
  • 2
2008-07-16, 19:15
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Nu är det dock så att jag nog ska köpa portion nästa gång. Men ni kan ändå rekommendera Grov portion?

Och när jag då köper lös nästa gång, finns de något väldigt bra sätt att hålla den färsk?, så att snuset inte torkar.

Jag har hört om äpplebitar osv men det funkade inte något vidare bra för mig senast.

Lägg för fan inte i äppelbitar i snus! Det smakar ju bara gammalt äpple då! Ska det vara nåt ska det vara en rå potatisbit.
Citera
2008-07-16, 20:30
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Lägg för fan inte i äppelbitar i snus! Det smakar ju bara gammalt äpple då! Ska det vara nåt ska det vara en rå potatisbit.

Det är lätt hänt av egna ervarenheter att det blir för vått då.

Några droppar vatten i dosan gör ofta fint. Kom ihåg att inte överdosera.
Citera
2008-07-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tycker jag inte.. jag märker ingen skillnad i smak på ettan portion och lös t.ex. Lös smakar mer, men smaken är absolut inte annorlunda.

Faktum är ju att det är ren inbillning om man tycker det eftersom det är samma snus i olika förpackningar.

Samma sak gäller för grov.
Men du är ju från finland och har inte lika välutvecklade snussmaklökar.

Skämt åsido.

Det är troligtvis inbillning som du säger, kanske har något med att portionen rinner mer och att mängden vid lös är mycket mer. Ska göra en liten undersökning imorgon eftersom jag inte har annat att göra.
Citera
2011-03-23, 01:03
Medlem
Andr3asNo2s avatar
grov lös ska de va i vått och torrt
Senast redigerad av Andr3asNo2 2011-03-23 kl. 01:09. Anledning: vill ta bort inlägget pga ny ändring
Citera
2011-03-23, 01:06
Medlem
Andr3asNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf

1.
Behöver du återfukta snuset, snusar du för sakta... och om du behöver återfukta så tycker jag man ska ta en gurkskiva och lägga i. det luktar lite unken gurka men för snuset men det ger det jämnaste återfuktningen(inte för blöt eller att inte ha återfuktat ordentligt), (av egna erfarenheter i tonåren då det inte var så populärt att snusa pga mor/far). och smakar inte äpple, torr/sträv potatis eller gurka

2 Lös är alltid godare, oavett märke . finns ett märke och det är general som kan påstå att deras lös och portion är snarlika i "godhet" men känslan med lös är tusen gånger finare...

grov portion i övrigt är ingen höjdare. kan inte komma på någon bra förklaring så ta det här med en nypa salt gubbar och grabbar. men det är som en dosa av tråkig knox fast fuktigare.

45 kr är inte mkt om man vill testa så gör det så kan ni vara säkra på att det smakar skit istället för att gå omkring och undra i flera år så skulle iaf jag tänka. hoppas det smakar gubbar dags att sova och försöka inte svälja prillan den här gången

Vet att det är en gammal tråd men jag tror det fortfarande är någon som kommer söka på General, grov eller snus på flashback
Citera
2011-03-23, 03:07
Medlem
ArmeCykels avatar
Skillnaden är att blöjer smakar...tja...papper med viss snussmak. Medan lös smakar riktig snus!
Citera
2011-04-04, 16:13
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArmeCykel
Skillnaden är att blöjer smakar...tja...papper med viss snussmak. Medan lös smakar riktig snus!

Ja, portion smakar papper med lite snus smak. Vidrigt tycker jag, fast Jakobsson's Wintergreen (portion) är hur god som helst!

Men lös ska det vara. Grov lös, General lös, de flesta lös funkar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in