• 1
  • 2
2008-07-15, 23:09
Medlem
General i götets avatar
Vad anser ni är skillnaden mellan grov lös och portion (utom det faktum att lös är lös och är goare att krama såklart)

Vilken variant tycker ni bäst om?
Citera
2008-07-16, 00:40
Medlem
schabo-labos avatar
Lös är mycket godare.
Citera
2008-07-16, 00:41
Medlem
Det är inte ens samma smak, likadant med Ettan lös och portion. Ettan Lös är mumma medans portion är blärk
Citera
2008-07-16, 01:13
Medlem
TheCazes avatar
Jag tycker att lös smakar mer Ren tobak på nått sätt. Så som Grov ska smaka.
Citera
2008-07-16, 01:40
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Jag tycker att lös smakar mer Ren tobak på nått sätt. Så som Grov ska smaka.

Sant, lösvarianten har en mer tydlig tobakssmak. Fint snus
Citera
2008-07-16, 01:55
Medlem
TWISTRs avatar
Ni som nu snusar, en liten fråga: När och hur i hela friden blev det sådana fruktansvärda priser på snuset??? Det finns ju ffs billigare cigg att köpa än endel snussorter.

En sak som jag irriterade mig på när dom för första gången , (var det typ 8-10 år sedan), höjde priset på tobak, (för att få ner användandet?), var att dom först höjde priset på all tobak. Därefter pga. t. ex. den ökade smugglingen så sänkte dom återigen tobakspriset men sänkte då bara på cigaretter men sket i att göra detsamma på snus och piptobak!! Men nu när jag såg i affären igår så kostade det billigaste snuset (lös) 42:-, men kunde kosta betydligt mer... det är ju helt otroligt, när hände detta?!
Citera
2008-07-16, 02:11
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
Ni som nu snusar, en liten fråga: När och hur i hela friden blev det sådana fruktansvärda priser på snuset??? Det finns ju ffs billigare cigg att köpa än endel snussorter.

En sak som jag irriterade mig på när dom för första gången , (var det typ 8-10 år sedan), höjde priset på tobak, (för att få ner användandet?), var att dom först höjde priset på all tobak. Därefter pga. t. ex. den ökade smugglingen så sänkte dom återigen tobakspriset men sänkte då bara på cigaretter men sket i att göra detsamma på snus och piptobak!! Men nu när jag såg i affären igår så kostade det billigaste snuset (lös) 42:-, men kunde kosta betydligt mer... det är ju helt otroligt, när hände detta?!

Senaste höjningen var väl vid nyårsskiftet har jag för mig, eller har jag fel?
Det är ju inte så billigt längre. Kommer ihåg när jag köpte snus för 20-25kr. Då var man en glad snusare, idag svider det lite mer.
Citera
2008-07-16, 02:17
Medlem
TWISTRs avatar
När jag började snusa så kostade en dosa lös 7:50:- på BP kommer jag ihåg. Nu finns inte BP kvar och snart inga 50 öringar heller, shit! börjar bli gammal...
Citera
2008-07-16, 02:21
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Det är inte ens samma smak, likadant med Ettan lös och portion. Ettan Lös är mumma medans portion är blärk

Tycker jag inte.. jag märker ingen skillnad i smak på ettan portion och lös t.ex. Lös smakar mer, men smaken är absolut inte annorlunda.

Faktum är ju att det är ren inbillning om man tycker det eftersom det är samma snus i olika förpackningar.

Samma sak gäller för grov.
Citera
2008-07-16, 13:14
Medlem
byyys avatar
Har snusat ett par stockar grov portion och ungefär 3 dosor lös. Gillar generellt sätt lössnus, så grov lös kommer för portion.

Känner inte mycket skillnad på smaken, iaf inget stort. Sen är ju lös mycket godare
Citera
2008-07-16, 18:11
Medlem
General i götets avatar
Nu är det dock så att jag nog ska köpa portion nästa gång. Men ni kan ändå rekommendera Grov portion?

Och när jag då köper lös nästa gång, finns de något väldigt bra sätt att hålla den färsk?, så att snuset inte torkar.

Jag har hört om äpplebitar osv men det funkade inte något vidare bra för mig senast.
Senast redigerad av General i götet 2008-07-16 kl. 18:20.
Citera
2008-07-16, 18:21
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Nu är det dock så att jag nog ska köpa portion nästa gång. Men ni kan ändå rekommendera Grov portion?

Och när jag då köper lös nästa gång, finns de något väldigt bra sätt att hålla den färsk?, så att snuset inte torkar.

Jag har hört om äpplebitar osv men det funkade inte något vidare bra för mig senast.

Nej kan inte rekommendera grov portion för grov är de minst goda snuset på marknaden

Det bästa sättet att hålla den färsk är att förvara den i antingen kylen eller frysen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in