• 1
  • 2
2008-07-15, 23:08
Medlem
Robert Hashbergs avatar
Efter att ha sett den här filmen igen. http://podblanc.com/index.php?q=node/4360
Så funderade jag på att rysska nazister måste ha en millitär utbildning och att de borde ha varit med om hemska krigsupplevelser. Hur annars skulle de kunna vara så brutala och utan tvekan?
Ni "millitär-nördar" kanske ser om det är autentiska millitärkläder de använder.
Så vad tror ni, är dessa f.d millitärer?
Citera
2008-07-16, 00:00
Medlem
Neus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Hashberg
Efter att ha sett den här filmen igen. http://podblanc.com/index.php?q=node/4360
Så funderade jag på att rysska nazister måste ha en millitär utbildning och att de borde ha varit med om hemska krigsupplevelser. Hur annars skulle de kunna vara så brutala och utan tvekan?
Ni "millitär-nördar" kanske ser om det är autentiska millitärkläder de använder.

I den där serien om gäng världen över så besöktes även Ryssland där man besökte en nazistisk organisation och många var mycket riktigt föredetta militärer som bla. hade deltagit i Tjetjenien.

Förövrigt, lägg till en varningstext ang. filmen. Jag blev väldigt äcklad.
Citera
2008-07-16, 00:06
Medlem
Man har fortfarande värnplikt i ryssland serrö, så alla friska krya män har militärutbildning. "Brutal och utan tvekan" kan jag utbilda dig till på några månader om jag får använda utbildningsmetoder som inte är ok i Sverige.
Citera
2008-07-16, 00:15
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Trevlig film alltså.
Vad är det han ropar i slutet, när han skjuter den där stackarn?
Citera
2008-07-16, 00:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Man har fortfarande värnplikt i ryssland serrö, så alla friska krya män har militärutbildning.

Det beror på vad man menar. De som har universitetsutbildning blir officerare och jag vet inte om deras militärutbildning är densamma som för andra. Ryssar jag pratat med om saken menar att man slipper värnplikt om man studerar på universitet så speciellt tufft kan det inte vara.
Citera
2008-07-16, 00:29
Bannlyst
Citat:
Man har fortfarande värnplikt i ryssland serrö, så alla friska krya män har militärutbildning. "Brutal och utan tvekan" kan jag utbilda dig till på några månader om jag får använda utbildningsmetoder som inte är ok i Sverige.

Har för mig att det förekommer systematisk diskriminering och misshandel inom militären. Tror också det är bra för moralen att vurma om fosterlandskärlek och att man måste offra sig för moder ryssland och kämpa mot kackerlackorna i bland annat tjetjenien. Inte för att jag säger det är rätt men en yttre fiende är alltid bra för moralen.
Citera
2008-07-16, 00:36
Medlem
Agoges avatar
uncle dolf is back
Citera
2008-07-16, 02:48
Medlem
Majestäts avatar
Citat:
http://podblanc.com/index.php?q=node/4360

Borde vara varningstext innan där, riktigt brutal film..
Stackars människor.
Citera
2008-07-16, 05:47
Medlem
CocZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majestät
Stackars människor.

Nu skall vi inte överdriva.
Citera
2008-07-16, 15:41
Medlem
Robert Hashbergs avatar
Citat:
Du menar att de blir så nedtryckta och misshandlade att de inte känner några känslor längre? Jag tänkte mig mer som att de hade varit med om Tjetjenien och lärt sig hata ickeryssar på det hårda sättet.
Det här forumet har faktiskt 18-års gräns, därför skrev jag ingen varning. Dessutom trodde jag att alla hade sett det här klippet innan.
Citera
2008-07-16, 16:41
Moderator
Oddballs avatar
Citat:

Personligen tror jag inte de är f.d militärer. Det hela ser inte särskilt fackmannamässigt ut, de håller på i en evighet med att skära av ryggraden istället för att knäcka den.

Sen är ju hela grejen löjlig, "ryska nazister"... Fan, de höll ju själv på att utplånas av nassarna för ~65 år sedan.

Hela scenariot är nästan lite parodiskt med svastikan de har upphängd (bortsett från de stackars satarna de har ihjäl)...

Fast det visar väl lite på den ryska mentaliteten, dvs att vara "tuff", empatilös och allmänt seg i skallen...
Citera
2008-07-16, 19:07
Medlem
nazipoliss avatar
länken funkar inte för mig...

vad är det för film?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto