• 2
  • 3
2008-09-13, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
fixa denna

O20 - AppInit_DLLs: karina.dat

kan du posta loggen du fick av malwarebytes ocks?

Installerade precis TrendMicro's internet security pro. Hller p och gr en fullscan. Jag har tyvrr inte kvar loggen ifrn malmwawrebytes.. kan man f fram den utan att scanna igen? Det tog ungefr 1 timma att scanna..
Citera
2008-09-13, 21:24
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Installerade precis TrendMicro's internet security pro. Hller p och gr en fullscan. Jag har tyvrr inte kvar loggen ifrn malmwawrebytes.. kan man f fram den utan att scanna igen? Det tog ungefr 1 timma att scanna..

Du avinstallerade nod32 innan du installerade trendmicro eller?

starta malwarebytes, g till fliken "loggar" dubbelklicka p txt filen och kopiera och posta hr.

Gr ven en ny scan med malwarebytes
Citera
2008-09-13, 21:26
Medlem
927s avatar
Citat:

ska du scanna igen s rcker det att du vljer snabb scan
Citera
2008-09-13, 23:06
Bannlyst
Jepp trendmicro krvde att jag tog bort ad-aware och nod32. Vilket av dom antivirusprogrammen rekomenderar du? Hursomhelst s kommer bda loggarna hr, frst gjorde jag en snabbscan med malwarebytes och sen med hijackthis.

Citera
2008-09-13, 23:07
Bannlyst
Och hr kommer Hijackthis loggen (allt fick inte plats i ett och samma inlgg)

Citera
2008-09-13, 23:18
Medlem
Det r nt som hindrar hijackthis frn att ta bort saker ur loggen, starta om datorn i felskertlge och kr hijackthis drifrn.
Sen gr du en ny logg i normal windowslge och kontrollerar om det r borta.
Citera
2008-09-13, 23:23
Medlem
w580is avatar
Scanna med malwarebytes till det ser rent ut, det rcker att du vljer snabb scan

fixa denna
O20 - AppInit_DLLs: karina.dat

ifall den fortfarande r kvar i hijackthis, starta om datorn i felskert lge och ta bort den dr ifrn, starta sedan datorn i normalt lge och posta en ny HJT logg
du starta daotn i felskert lge genom att nta in F8 vid uppstarten
Senast redigerad av w580i 2008-09-13 kl. 23:26.
Citera
2008-09-13, 23:26
Bannlyst

Borta

Tackar s mycket!!!!!! r det ngot jag br tnka p??? Vilket antivirusprogram r bst, nod32 eller trendmicro eller varken eller?

Fr detta r farsans dator och det sitter alla mjliga mnniskor p den hela tiden s spyware kan komma relativt ltt s ngot antivirusprogram med snt skydd r bara plus!
Citera
2008-09-13, 23:32
Medlem
w580is avatar
s nu r skiten borta

nod32 tar mindre prestanda, och har bttre detektion, s ifall du tnker vlja mellan nod32 och trend micro internet security, d rekommenderar jag nod32.

Fast jag rekommenderar att du skaffar kaspersky 2009 istllet, finns att tanka hem frn thepiratebay.org
Citera
2008-09-13, 23:54
Medlem
Citat:

Borta

Tackar s mycket!!!!!! r det ngot jag br tnka p??? Vilket antivirusprogram r bst, nod32 eller trendmicro eller varken eller?

Fr detta r farsans dator och det sitter alla mjliga mnniskor p den hela tiden s spyware kan komma relativt ltt s ngot antivirusprogram med snt skydd r bara plus!

Inget av dom r bttre n det andra om man inte fattar och frstr sig p den.
Testa dig fram och se vad du/ni sjlva gillar och dra egna slutsatser.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in