Installerade precis TrendMicro's internet security pro. Hller p och gr en fullscan. Jag har tyvrr inte kvar loggen ifrn malmwawrebytes.. kan man f fram den utan att scanna igen? Det tog ungefr 1 timma att scanna..
Installerade precis TrendMicro's internet security pro. Hller p och gr en fullscan. Jag har tyvrr inte kvar loggen ifrn malmwawrebytes.. kan man f fram den utan att scanna igen? Det tog ungefr 1 timma att scanna..
Du avinstallerade nod32 innan du installerade trendmicro eller?
starta malwarebytes, g till fliken "loggar" dubbelklicka p txt filen och kopiera och posta hr.
ska du scanna igen s rcker det att du vljer snabb scan
Jepp trendmicro krvde att jag tog bort ad-aware och nod32. Vilket av dom antivirusprogrammen rekomenderar du? Hursomhelst s kommer bda loggarna hr, frst gjorde jag en snabbscan med malwarebytes och sen med hijackthis.
Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Databasversion: 1145
Windows 5.1.2600 Service Pack 2
Och hr kommer Hijackthis loggen (allt fick inte plats i ett och samma inlgg)
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:06:15, on 2008-09-13
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
Det r nt som hindrar hijackthis frn att ta bort saker ur loggen, starta om datorn i felskertlge och kr hijackthis drifrn.
Sen gr du en ny logg i normal windowslge och kontrollerar om det r borta.
Scanna med malwarebytes till det ser rent ut, det rcker att du vljer snabb scan
fixa denna
O20 - AppInit_DLLs: karina.dat
ifall den fortfarande r kvar i hijackthis, starta om datorn i felskert lge och ta bort den dr ifrn, starta sedan datorn i normalt lge och posta en ny HJT logg
du starta daotn i felskert lge genom att nta in F8 vid uppstarten
Senast redigerad av w580i 2008-09-13 kl. 23:26.
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:23:53, on 2008-09-13
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
Tackar s mycket!!!!!! r det ngot jag br tnka p??? Vilket antivirusprogram r bst, nod32 eller trendmicro eller varken eller?
Fr detta r farsans dator och det sitter alla mjliga mnniskor p den hela tiden s spyware kan komma relativt ltt s ngot antivirusprogram med snt skydd r bara plus!
Tackar s mycket!!!!!! r det ngot jag br tnka p??? Vilket antivirusprogram r bst, nod32 eller trendmicro eller varken eller?
Fr detta r farsans dator och det sitter alla mjliga mnniskor p den hela tiden s spyware kan komma relativt ltt s ngot antivirusprogram med snt skydd r bara plus!
Inget av dom r bttre n det andra om man inte fattar och frstr sig p den.
Testa dig fram och se vad du/ni sjlva gillar och dra egna slutsatser.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!