man öppnar dessa mappar och kollar, en fördel är ju om man ställer in så filer visas i bokstavsordning eller senast ändrad. jag kan inte svära på att filen finns
Jag bumpar tråden igen istället för att göra en ny, jag har samma problem FAST detta virus/spyware låter mig inte starta hijackthis, adaware, spybot search & destroy osv.. Vad kan jag göra för att få bort skiten förutom att formatera??? Tacksam för svar..
Bytte namn och flyttade på filen och det gjorde så att man kunde starta upp hijackthis, men efter att ha kört programmet så hjälpte det ändå inte, skiten var ändå kvar, en liten "balloon" som hoppar upp i aktivitetsfältet där det står en massa sörja, ikonen i aktivitetsfältet är oxå en röd ring med ett "X" i.. går fan inte att få bort spyware/viruset.. googlat och provat men inga metoder hjälper.. HJÄLP! någon!!!
Bytte namn och flyttade på filen och det gjorde så att man kunde starta upp hijackthis, men efter att ha kört programmet så hjälpte det ändå inte, skiten var ändå kvar, en liten "balloon" som hoppar upp i aktivitetsfältet där det står en massa sörja, ikonen i aktivitetsfältet är oxå en röd ring med ett "X" i.. går fan inte att få bort spyware/viruset.. googlat och provat men inga metoder hjälper.. HJÄLP! någon!!!
Starta hijackthis, välj "do a systemscan and save a logg file" sedan kommer det upp text, kopiera och klistra in och posta här
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:31:26, on 2008-09-13
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
Nu har jag bockat för dom och valt fix checked, efter det gick jag in i hijackthis menyn och leta upp filen och valde den, och då fråga den om jag ville ta bort filen efter omstart och jag tryckte ja. Datorn gick igång nu och jag får fortfarande den där irriterande balloonen så skiten är inte borta. Och nu ska jag göra en fullscan med hjälp av malmwarebytes. Men hursomhelst så har du loggen där efter omstarten. Tackar även för hjälpen!
Scan saved at 19:45:46, on 2008-09-13
Här är loggen efter att ha kört malmwarebytes, balloon skiten verkar vara borta nu.. men är det något jag bör ta bort via hijackthis?
Scan saved at 20:52:33, on 2008-09-13
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!