man ppnar dessa mappar och kollar, en frdel r ju om man stller in s filer visas i bokstavsordning eller senast ndrad. jag kan inte svra p att filen finns
Jag bumpar trden igen istllet fr att gra en ny, jag har samma problem FAST detta virus/spyware lter mig inte starta hijackthis, adaware, spybot search & destroy osv.. Vad kan jag gra fr att f bort skiten frutom att formatera??? Tacksam fr svar..
Bytte namn och flyttade p filen och det gjorde s att man kunde starta upp hijackthis, men efter att ha krt programmet s hjlpte det nd inte, skiten var nd kvar, en liten "balloon" som hoppar upp i aktivitetsfltet dr det str en massa srja, ikonen i aktivitetsfltet r ox en rd ring med ett "X" i.. gr fan inte att f bort spyware/viruset.. googlat och provat men inga metoder hjlper.. HJLP! ngon!!!
Bytte namn och flyttade p filen och det gjorde s att man kunde starta upp hijackthis, men efter att ha krt programmet s hjlpte det nd inte, skiten var nd kvar, en liten "balloon" som hoppar upp i aktivitetsfltet dr det str en massa srja, ikonen i aktivitetsfltet r ox en rd ring med ett "X" i.. gr fan inte att f bort spyware/viruset.. googlat och provat men inga metoder hjlper.. HJLP! ngon!!!
Starta hijackthis, vlj "do a systemscan and save a logg file" sedan kommer det upp text, kopiera och klistra in och posta hr
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:31:26, on 2008-09-13
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
Nu har jag bockat fr dom och valt fix checked, efter det gick jag in i hijackthis menyn och leta upp filen och valde den, och d frga den om jag ville ta bort filen efter omstart och jag tryckte ja. Datorn gick igng nu och jag fr fortfarande den dr irriterande balloonen s skiten r inte borta. Och nu ska jag gra en fullscan med hjlp av malmwarebytes. Men hursomhelst s har du loggen dr efter omstarten. Tackar ven fr hjlpen!
Scan saved at 19:45:46, on 2008-09-13
Hr r loggen efter att ha krt malmwarebytes, balloon skiten verkar vara borta nu.. men r det ngot jag br ta bort via hijackthis?
Scan saved at 20:52:33, on 2008-09-13
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!