• 2
  • 3
2008-09-13, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
fixa denna

O20 - AppInit_DLLs: karina.dat

kan du posta loggen du fick av malwarebytes också?

Installerade precis TrendMicro's internet security pro. Håller på och gör en fullscan. Jag har tyvärr inte kvar loggen ifrån malmwawrebytes.. kan man få fram den utan att scanna igen? Det tog ungefär 1 timma att scanna..
Citera
2008-09-13, 21:24
Medlem
w580is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Installerade precis TrendMicro's internet security pro. Håller på och gör en fullscan. Jag har tyvärr inte kvar loggen ifrån malmwawrebytes.. kan man få fram den utan att scanna igen? Det tog ungefär 1 timma att scanna..

Du avinstallerade nod32 innan du installerade trendmicro eller?

starta malwarebytes, gå till fliken "loggar" dubbelklicka på txt filen och kopiera och posta här.

Gör även en ny scan med malwarebytes
Citera
2008-09-13, 21:26
Medlem
927s avatar
Citat:

ska du scanna igen så räcker det att du väljer snabb scan
Citera
2008-09-13, 23:06
Bannlyst
Jepp trendmicro krävde att jag tog bort ad-aware och nod32. Vilket av dom antivirusprogrammen rekomenderar du? Hursomhelst så kommer båda loggarna här, först gjorde jag en snabbscan med malwarebytes och sen med hijackthis.

Citera
2008-09-13, 23:07
Bannlyst
Och här kommer Hijackthis loggen (allt fick inte plats i ett och samma inlägg)

Citera
2008-09-13, 23:18
Medlem
Det är nåt som hindrar hijackthis från att ta bort saker ur loggen, starta om datorn i felsäkertläge och kör hijackthis därifrån.
Sen gör du en ny logg i normal windowsläge och kontrollerar om det är borta.
Citera
2008-09-13, 23:23
Medlem
w580is avatar
Scanna med malwarebytes till det ser rent ut, det räcker att du väljer snabb scan

fixa denna
O20 - AppInit_DLLs: karina.dat

ifall den fortfarande är kvar i hijackthis, starta om datorn i felsäkert läge och ta bort den där ifrån, starta sedan datorn i normalt läge och posta en ny HJT logg
du starta daotn i felsäkert läge genom att nöta in F8 vid uppstarten
Senast redigerad av w580i 2008-09-13 kl. 23:26.
Citera
2008-09-13, 23:26
Bannlyst

Borta

Tackar så mycket!!!!!! Är det något jag bör tänka på??? Vilket antivirusprogram är bäst, nod32 eller trendmicro eller varken eller?

För detta är farsans dator och det sitter alla möjliga människor på den hela tiden så spyware kan komma relativt lätt så något antivirusprogram med sånt skydd är bara plus!
Citera
2008-09-13, 23:32
Medlem
w580is avatar
så nu är skiten borta

nod32 tar mindre prestanda, och har bättre detektion, så ifall du tänker välja mellan nod32 och trend micro internet security, då rekommenderar jag nod32.

Fast jag rekommenderar att du skaffar kaspersky 2009 istället, finns att tanka hem från thepiratebay.org
Citera
2008-09-13, 23:54
Medlem
Citat:

Borta

Tackar så mycket!!!!!! Är det något jag bör tänka på??? Vilket antivirusprogram är bäst, nod32 eller trendmicro eller varken eller?

För detta är farsans dator och det sitter alla möjliga människor på den hela tiden så spyware kan komma relativt lätt så något antivirusprogram med sånt skydd är bara plus!

Inget av dom är bättre än det andra om man inte fattar och förstår sig på den.
Testa dig fram och se vad du/ni själva gillar och dra egna slutsatser.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in