2008-08-12, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Verkar? Så du har ingen egentlig insikt?

Well, jag tycker att "fel" inte är fel förrens någon lider på grund av det, och jag tror att förneka och försöka "åtgärda" olika sexualiteter orsakar fan så mycket mer lidande än att bara acceptera att shit happens ibland.

Uppenbarligen lider homosar av felet eftersom de i större grad får sjukdomar, de i större grad tar självmord och de i större grad dör unga.
Citera
2008-08-12, 22:23
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Uppenbarligen lider homosar av felet eftersom de i större grad får sjukdomar, de i större grad tar självmord och de i större grad dör unga.

Möjligtvis för att de omges av människor som dig i dagens samhälle.

Har du förresten tillförlitliga källor för faktan?

Om du pratar om HIV så har det inte med homosexualitet att göra, utan analsex. Anledningen är att tarmslemhinnan är mer känsligt för virusangreppet och för att det är vanligt med att små blödningar uppstår.
Citera
2008-08-12, 22:37
Bannlyst
Citat:
Möjligtvis för att de omges av människor som dig i dagens samhälle.

Har du förresten tillförlitliga källor för faktan?

Om du pratar om HIV så har det inte med homosexualitet att göra, utan analsex. Anledningen är att tarmslemhinnan är mer känsligt för virusangreppet och för att det är vanligt med att små blödningar uppstår.

Eller så är det kanske ''felet'' som sitter i deras hjärnor som gör de olyckliga, är det så svårt att tro?
Citera
2008-08-12, 22:52
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Eller så är det kanske ''felet'' som sitter i deras hjärnor som gör de olyckliga, är det så svårt att tro?

Japp, speciellt iom att det inte är ett fel. Om du verkligen läst på om studien skulle du också få läsa detta:
"Depression link

They found that the patterns of connectivity in gay men matched those of straight women, and vice versa. In straight women and gay men, the connections were mainly into regions of the brain that manifest fear as intense anxiety.

"The regions involved in phobia, anxiety and depression overlap with the pattern we see from the amygdala," says Savic.

This is significant, she says, and fits with data showing that women are three times as likely as men to suffer from mood disorders or depression. Gay men have higher rates of depression too, she says, but it's difficult to know whether this is down to biology, homophobia or simply feelings of being "different""

Så du tycker alltså att kvinnor i allmänhet har "fel" i hjärnan och mår dåligt pga det? Det är helt enkelt så att bögars hjärnor reagerar som och liknar kvinnors hjärnor väldigt mycket. Är det ett fel?

Och dessutom fungerar människor så att de är väldigt känsliga för vad stora grupper runt dem tror, och hur man själv är beror dels på andras förväntningar och ens egna förmåga och förväntningar på situationen och alla andra.
Citera
2008-08-12, 23:23
Bannlyst
Citat:
Japp, speciellt iom att det inte är ett fel. Om du verkligen läst på om studien skulle du också få läsa detta:
"Depression link

They found that the patterns of connectivity in gay men matched those of straight women, and vice versa. In straight women and gay men, the connections were mainly into regions of the brain that manifest fear as intense anxiety.

"The regions involved in phobia, anxiety and depression overlap with the pattern we see from the amygdala," says Savic.

This is significant, she says, and fits with data showing that women are three times as likely as men to suffer from mood disorders or depression. Gay men have higher rates of depression too, she says, but it's difficult to know whether this is down to biology, homophobia or simply feelings of being "different""

Så du tycker alltså att kvinnor i allmänhet har "fel" i hjärnan och mår dåligt pga det? Det är helt enkelt så att bögars hjärnor reagerar som och liknar kvinnors hjärnor väldigt mycket. Är det ett fel?

Och dessutom fungerar människor så att de är väldigt känsliga för vad stora grupper runt dem tror, och hur man själv är beror dels på andras förväntningar och ens egna förmåga och förväntningar på situationen och alla andra.

''Gay men have higher rates of depression ''

Visar vad jag trodde, som sagt de vet inte varför de är olyckliga, man kan inte utesluta att de mår dåligt över ett osunt beteende.
Citera
2008-08-12, 23:41
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
''Gay men have higher rates of depression ''

Visar vad jag trodde, som sagt de vet inte varför de är olyckliga, man kan inte utesluta att de mår dåligt över ett osunt beteende.

Vem fan kan bestämma vad som är osunt eller inte?

Jag kan verkligen inte FÖRSTÅ hur människor kan vara så arroganta och självgoda och seriöst kunna tro sådant om sig själva. Kan du hjälpa mig förstå det?
Citera
2008-08-12, 23:42
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
De flesta är såklart Hetero eftersom den är den enligt naturen normala sexualiteten, sexualiteten som är en förutsättning för det mänskliga släktet att leva vidare.

Nej de är hetero för att de inte kan rå över att de är hetero. Precis osm med homosexuella. Du väljer inte din sexualitet, den infinner sig helt enkelt och det spelar ingen roll vad du försöker göra åt saken...
Citera
2008-08-13, 00:35
Bannlyst
Citat:
Vem fan kan bestämma vad som är osunt eller inte?

Jag kan verkligen inte FÖRSTÅ hur människor kan vara så arroganta och självgoda och seriöst kunna tro sådant om sig själva. Kan du hjälpa mig förstå det?

Inte så svårt, jag kan ha åsikter om vad som är rätt eller fel, sunt och osunt mm.

Om det är ett osunt beteende, som inte var menat att människor ska hålla på med så är det ju självklart att de lider mentalt av det, vilket förklarar deras depression.

Jonas Gardell blev t.ex. våldtagen som liten, vem vet hur det har påverkat honom, jag tror att mycket sådant har hänt bögar när de var små.........
Citera
2008-08-13, 00:50
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Inte så svårt, jag kan ha åsikter om vad som är rätt eller fel, sunt och osunt mm.

Om det är ett osunt beteende, som inte var menat att människor ska hålla på med så är det ju självklart att de lider mentalt av det, vilket förklarar deras depression.

Jonas Gardell blev t.ex. våldtagen som liten, vem vet hur det har påverkat honom, jag tror att mycket sådant har hänt bögar när de var små.........

Ja, klart du kan ha en åsikt. Jag tycker det är ganska osunt att hoppa utför stup. Men att säga vad som var "menat" för människor och säga att det är självklart att man lider mentalt av det är att leka gud. Jag har ingen aning om det är menat för människor att hoppa utför stup eller inte, och huruvida man absolut måste må mentalt dåligt av det eller ej.

Nu när vi redan avklarat att ens sexualitet INTE beror på om man blivit våldtagen som liten eller ej, utan att det är RENT biologiskt tycker jag att du kan lägga ner den där skiten nu.
Citera
2008-08-13, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ja, klart du kan ha en åsikt. Jag tycker det är ganska osunt att hoppa utför stup. Men att säga vad som var "menat" för människor och säga att det är självklart att man lider mentalt av det är att leka gud. Jag har ingen aning om det är menat för människor att hoppa utför stup eller inte, och huruvida man absolut måste må mentalt dåligt av det eller ej.

Nu när vi redan avklarat att ens sexualitet INTE beror på om man blivit våldtagen som liten eller ej, utan att det är RENT biologiskt tycker jag att du kan lägga ner den där skiten nu.

Inte jag heller, jag kommer bara med alternativ, jag har inte svaren, jag resonerar runt bögars depression som är mycket omfattande och klurar ut teorier till varför det är så, inget mer med det.
Citera
2008-08-13, 11:02
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Förstår inte varför du måste snöa in dig så mycket på enskilda individer. Faktum kvarstår, homosexualitet fyller inte den funktion en sexualitet bör ha, nämligen eventuell fortplantning.

Att homosexuella kan fortplanta sig innebär inte att homosexualiteten är fertil.

Du delar in människor i grupp p.g.a en gemensam egenskap för att sedan tilldela denna egenskap en funktion den ej innehar, endast för att vissa individer i gruppen har handlat på ett speciellt sätt. Förstår ej logiken i ditt resonemang.

Homosexuella är vare sig mer eller mindre sterila än hetrosexuella (har iaf inte sett några sådana siffror).

Att sjävla sexualiteten enbart skulle syfta till fortplanting är givetvis fel tänkt. Det finns inget "syfte" i naturen.

Det som snarare är den primära drivkraften är njutningen. Vi har sex för att det är njutbart, yttest sällan är det mänskliga syftet enbart fortplantning.
Citera
2008-08-13, 11:03
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Inte jag heller, jag kommer bara med alternativ, jag har inte svaren, jag resonerar runt bögars depression som är mycket omfattande och klurar ut teorier till varför det är så, inget mer med det.

Kanske spelar det in att homosexualitet fortfarande inte är helt socialt accepterat i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in