2008-08-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Jo, kanske om man anlägger ett extremt teleologisk perspektiv där allt bör stäva efter maximal fortplanting.

Vilket är tämligen idiotisk, både ur ett humanistiskt och ett ekologiskt perspektiv.

För i så fall är allt som inte främjar maximal fortplantning "onaturligt".

Vilket iofs ändå inte har med homosexualitet att göra eftersom vi just klargjorde att även homosexuella kan fortplanta sig. Dock krävs manliga och kvinnliga könsceller.

En homosexuell man kan befrukta homosexuella kvinnor på löpande band om de så önskar.

Förstår inte varför du måste snöa in dig så mycket på enskilda individer. Faktum kvarstår, homosexualitet fyller inte den funktion en sexualitet bör ha, nämligen eventuell fortplantning.

Att homosexuella kan fortplanta sig innebär inte att homosexualiteten är fertil.

Du delar in människor i grupp p.g.a en gemensam egenskap för att sedan tilldela denna egenskap en funktion den ej innehar, endast för att vissa individer i gruppen har handlat på ett speciellt sätt. Förstår ej logiken i ditt resonemang.
Citera
2008-08-11, 22:27
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Är du sur eftersom naturen inte vill ha bögsex? Det förstår jag.

Nej Limeny ställde en fråga som du helt ignorerade att svara på. Antagligen för att du inte har ett rimligt svar på frågan som ställdes, så du försöker dölja din inkompetens genom att ställa en till fråga. Tänker du göra samma sak mot mig, din lilla kretin?
Citera
2008-08-12, 00:28
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HåkanStrömberg
men varför är det så många som accepterar homosexualitet nuförtiden?

För att den kristna reformationen tynar ut. Människan går "tillbaka till naturen" så att säga
Citera
2008-08-12, 00:32
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Du måste vara bög=sjuk, för det är klart att jag inte kan acceptera något sådant det är fy förskräckligt för att gud satt oss människor på jorden för att föda barn tillsammans inte tränga in bajset till pannbenet!

Du verkar vara en Gudsfruktig människa. Gud har skapat människan, eller hur? Alltså per automatik är alla flator och bögar en avbild av Gud då(???)
Gud skapade alltså homosexualitet, eller möjligheterna till homosexualitet.
Citera
2008-08-12, 00:34
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Båda mina föräldrar...De ska ta hand om jorden, och reproducera sig med kärlek, och inte stoppa snoppen vart de vill.

"Inte stoppa snoppen vart de vill"

Hmm båda dina föräldrar har snopp?

/språkpolisen
Citera
2008-08-12, 18:59
Medlem
TinkerBell86s avatar
Citat:
Det vet man inte, man kan aldrig veta till 100%.

Aja, Pride är ju över för i år så nu slipper man dem på ett tag, skönt nog.

Jo det vet du säkert! Om du säger att homosexuella kan välja att vara hetero är det precis samma sak med dig, du kan välja att vara homo alltså?. Sluta med dina idiotiska svar till allting och tänk efter för en gång skull. Och om det nu var så att alla kunde välja vad dom gillade tror jag att män skulle valt kvinnor pga sånna som dig som är emot allting...
Citera
2008-08-12, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinkerBell86
Jo det vet du säkert! Om du säger att homosexuella kan välja att vara hetero är det precis samma sak med dig, du kan välja att vara homo alltså?. Sluta med dina idiotiska svar till allting och tänk efter för en gång skull. Och om det nu var så att alla kunde välja vad dom gillade tror jag att män skulle valt kvinnor pga sånna som dig som är emot allting...

Som sagt, man kan aldrig veta om de väljer det.

Heterosexualiteten är medfödd, den väljer man inte, den är som sagt den biologiska realtionen, det är genom man och kvinna man får barn, du tror väl inte att man hade gjort så att man bara kan få abrn genom man och kvinna och sedan göra så att de flesta är homosar? De flesta är såklart Hetero eftersom den är den enligt naturen normala sexualiteten, sexualiteten som är en förutsättning för det mänskliga släktet att leva vidare.

PS: Är du snygg?
Citera
2008-08-12, 21:46
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Som sagt, man kan aldrig veta om de väljer det.

Heterosexualiteten är medfödd, den väljer man inte, den är som sagt den biologiska realtionen, det är genom man och kvinna man får barn, du tror väl inte att man hade gjort så att man bara kan få abrn genom man och kvinna och sedan göra så att de flesta är homosar? De flesta är såklart Hetero eftersom den är den enligt naturen normala sexualiteten, sexualiteten som är en förutsättning för det mänskliga släktet att leva vidare.

PS: Är du snygg?

Som jag redan nämnt i den här tråden är homosexualitet medfött hos personer som ÄR homosexuella, dvs personer som är homosexuella är inte medfött heterosexuella. ENKELT? Homo och heteromänniskors hjärnor fungerar olika (en av många källor: http://nonicoclolasos.wordpress.com/2008/06/17/homosexuella-hjarnor/).
Helt enkelt går det inte att välja. Det går väl att förtränga och förneka, men det är knappast hälsosamt.

Nej, de flesta är inte homo. Och jag tror inte heller att det var "meningen". Men shit happens ibland. Lev med det.
Citera
2008-08-12, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Som jag redan nämnt i den här tråden är homosexualitet medfött hos personer som ÄR homosexuella, dvs personer som är homosexuella är inte medfött heterosexuella. ENKELT? Homo och heteromänniskors hjärnor fungerar olika (en av många källor: http://nonicoclolasos.wordpress.com/2008/06/17/homosexuella-hjarnor/).
Helt enkelt går det inte att välja. Det går väl att förtränga och förneka, men det är knappast hälsosamt.

Nej, de flesta är inte homo. Och jag tror inte heller att det var "meningen". Men shit happens ibland. Lev med det.

Den där länken visar ju att homosar är ett fel, de ska inte födas med de hjörnorna, är det en mutation eller? Synd om de människorna, hoppas man kan hitta ett botemedel av något slag för att stoppa mutationen.
Citera
2008-08-12, 21:55
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Den där länken visar ju att homosar är ett fel, de ska inte födas med de hjörnorna, är det en mutation eller? Synd om de människorna, hoppas man kan hitta ett botemedel av något slag för att stoppa mutationen.

Ja det är väl klart att det är ett fel. Men vad fan spelar det för roll?

Och poängen var att DU påstod att man antagligen väljer och att heterosexualitet är medfött.
Citera
2008-08-12, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Ja det är väl klart att det är ett fel. Men vad fan spelar det för roll?

Och poängen var att DU påstod att man antagligen väljer och att heterosexualitet är medfött.

Därför att jag tycker man ska motverka fel, det ligger i min ideologi att jag vill ha sunda friska människor, inte sådana med konstiga fel, som homosexualiteten verkar vara.
Citera
2008-08-12, 22:16
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Därför att jag tycker man ska motverka fel, det ligger i min ideologi att jag vill ha sunda friska människor, inte sådana med konstiga fel, som homosexualiteten verkar vara.

Verkar? Så du har ingen egentlig insikt?

Well, jag tycker att "fel" inte är fel förrens någon lider på grund av det, och jag tror att förneka och försöka "åtgärda" olika sexualiteter orsakar fan så mycket mer lidande än att bara acceptera att shit happens ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in