2008-07-15, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badabom!!
det sorgliga är att din fantasi inte sträcker sig längre än detta inlägg för att försöka provocera igång folk!

Du är så ignorant och oförstående!
Citera
2008-07-15, 17:39
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HåkanStrömberg
Misstro mig inte, jag tycker om kalle anka mycket, men det är bibeln man bör följa för lite struktur i samhället. Walt Disney var troende, och du kommer också att inse att du är det när du mognat till lite.

Hoppas att jag aldrig blir så mogen och inskränkt så jag skulle tro på sagor.
Nu är risken inte så stor för att jag skulle tro på sagor ,
för det var över 40 år sedan min mor läste Kalle Anka för mig !

Nu vet jag inte om du har missat något , men jorden uppkom inte genom guds vilja ,
inte heller mänskligheten !

Därför är det helt ointressant vad som står i bibeln om bögeri och annan samlevnad ,
Efter som det är en saga och en mycke dålig sådan för det fattas humor i den !
Men vid andra sidan kan man ju skratta åt alla dem som tror på det !
Citera
2008-07-15, 17:40
Medlem
Vad i h-e är det att bry sig om vad andra människor håller på med, jag är icke-rökare men jag ger väl blanka fan i om folk röker sålänge det inte drabbar mig.

Jag blir så förbannad på människor som lägger sig i vad andra gör, lev ditt liv å va glad istället.

Har man inte hittat nåt vettigare i livet att göra än att störa sig på homosexuella, så är det snarare tecken på hur sorglig man är själv.
Citera
2008-07-15, 17:45
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantning
Nej han har rätt, egoism är ett av djävulens verk...

Även om vi nu skulle förutsätta att djävulen existerar så är det fortfarande irrelevant.

En satanist är mig veterligen någon som dyrkar djävulen, det gör inte en egoist. Således: egoist = inte samma sak som satanist.

Även om djävulen skulle ha skapat egoismen så betyder det inte att alla egoister tror på djävulen. Om du tror det så borde du väll även rimligvis anse att gud skapat människan och att alla människor därmed tror på gud, men det gör dom ju inte.

För övrigt är det patetiskt med vuxna personer som tror på gud. När man är liten och känner sig ensam skaffar man låtsaskompisar. När man blir lite äldre och känner sig ensam tror man gud..
Citera
2008-07-15, 17:45
Medlem
broadmans avatar
Homosexualitet är lika märkligt bland människor som i de få fall man ser det i djurens värld. Det kan vara kor som saknar tjurar i hagen och hoppar på varandra etc.

Lustens desperation skapad av en sådan brist på partner av motsatta könet att begäret tar tar sig detta uttryck. Frågan är om det är bättre än inget.

Ni som gjort lumpen har nog varit i närheten av känslan.
Citera
2008-07-15, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Hoppas att jag aldrig blir så mogen och inskränkt så jag skulle tro på sagor.
Nu är risken inte så stor för att jag skulle tro på sagor ,
för det var över 40 år sedan min mor läste Kalle Anka för mig !

Nu vet jag inte om du har missat något , men jorden uppkom inte genom guds vilja ,
inte heller mänskligheten !

Därför är det helt ointressant vad som står i bibeln om bögeri och annan samlevnad ,
Efter som det är en saga och en mycke dålig sådan för det fattas humor i den !
Men vid andra sidan kan man ju skratta åt alla dem som tror på det !

Jorden uppkom efter guds vilja precis som du uppkom efter guds vilja. Är du så gammal att du inte längre tycker om Kalle Anka, då är du väldigt gammal, för Kalle Anka är tidlös! Du kan leva i förnekelse men den dagen du lämnar jorden kommer du att ångra dig. Bögar är inte menade att existera, det är en motkraft från djävulen som är emot gud och all godhet.
Citera
2008-07-15, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
Vad i h-e är det att bry sig om vad andra människor håller på med, jag är icke-rökare men jag ger väl blanka fan i om folk röker sålänge det inte drabbar mig.

Jag blir så förbannad på människor som lägger sig i vad andra gör, lev ditt liv å va glad istället.

Har man inte hittat nåt vettigare i livet att göra än att störa sig på homosexuella, så är det snarare tecken på hur sorglig man är själv.

Det är klart att rökare får röka, de har ju all rätt att förstöra sin egen kropp, men det har däremot inte bögarna så där hade du fel. De är inte guds barn.
Du kommer att förbli såhär sorglig tills du finner det rätta i dig själv.
Citera
2008-07-15, 17:57
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Som alla borde veta så står det i bibeln att det är en synd att ha kärleks relation med samma kön, men varför är det så många som accepterar homosexualitet nuförtiden? Jag kan inte allts förstå varför dom heltplötsligt kan få gifta sig i Guds hus nuförtiden det är hemskt, dom syndar rakt under Guds näsa nästan som om dom skrattar åt gud...så sorgligt så sorgligt.

Det står i bibeln att man inte får ligga med en man som han ligger med en kvinna. Inget om en kvinna med kvinna- eller ett homosexuellt förhållande utan sex, eller ett homoförhllande med bara analsex, eller bara oralsex- faktum är att en man inte kan ligga med en man såsom han ligger med en kvinna.
Släng den där sopiga boken, läs sagan om ringen istället- där finns det lite mer relevant visdom!
Citera
2008-07-15, 18:00
Medlem
Resistansen.s avatar
Citat:
Som alla borde veta så står det i bibeln att det är en synd att ha kärleks relation med samma kön, men varför är det så många som accepterar homosexualitet nuförtiden? Jag kan inte allts förstå varför dom heltplötsligt kan få gifta sig i Guds hus nuförtiden det är hemskt, dom syndar rakt under Guds näsa nästan som om dom skrattar åt gud...så sorgligt så sorgligt.

Nu finns det precis HUR mycket som helst som har förändrats och har brytits emot i bibeln sedan den skapades, dagligen bryter människor (kristna som annat) mot tex dom 10 budorden. Detta accepterar kyrkan så varför skulle dom då inte få acceptera homosexualitet? Detta är bara ännu en del av våran utveckling som civilisation, problematiken är att sådana som dig hakar upp sig på det medans det finns så mycket vikigare saker (om man nu råkar vara kristen) att haka sig på.
Citera
2008-07-15, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Även om vi nu skulle förutsätta att djävulen existerar så är det fortfarande irrelevant.

En satanist är mig veterligen någon som dyrkar djävulen, det gör inte en egoist. Således: egoist = inte samma sak som satanist.

Även om djävulen skulle ha skapat egoismen så betyder det inte att alla egoister tror på djävulen. Om du tror det så borde du väll även rimligvis anse att gud skapat människan och att alla människor därmed tror på gud, men det gör dom ju inte.

För övrigt är det patetiskt med vuxna personer som tror på gud. När man är liten och känner sig ensam skaffar man låtsaskompisar. När man blir lite äldre och känner sig ensam tror man gud..

En satanist dyrkar sig själv och tror inte på någon. Medans gud är en som tänker på alla. Allt bögar gör är ju att tänka på sig själva, precis som djävulen, de tycker synd om sig själva och undrar varför de inte har rättigheter till deras fasansfulla liv. Det är bättre vi gör oss av med dom.
Citera
2008-07-15, 18:02
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Jorden uppkom efter guds vilja precis som du uppkom efter guds vilja. Är du så gammal att du inte längre tycker om Kalle Anka, då är du väldigt gammal, för Kalle Anka är tidlös! Du kan leva i förnekelse men den dagen du lämnar jorden kommer du att ångra dig. Bögar är inte menade att existera, det är en motkraft från djävulen som är emot gud och all godhet.

Okay !

Synd om dig !
Citera
2008-07-15, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Homosexualitet är lika märkligt bland människor som i de få fall man ser det i djurens värld. Det kan vara kor som saknar tjurar i hagen och hoppar på varandra etc.

Lustens desperation skapad av en sådan brist på partner av motsatta könet att begäret tar tar sig detta uttryck. Frågan är om det är bättre än inget.

Ni som gjort lumpen har nog varit i närheten av känslan.

De där korna lever troligtvis inte långt efter det då homosexualitet inom djurvärlden är väsentligt mer dödlig. Har man då sådana gener som "människa" kan det hända att man söker sig till fel kön, det är väl en resonlig teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in