2008-08-01, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
okej hur menar du då då? jag tycker att det är helt normalt.

Eftersom Heterosexualitet är naturens och biologins sexualitet ska den placeras på en högre nivå tycker jag.
Citera
2008-08-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Eftersom Heterosexualitet är naturens och biologins sexualitet ska den placeras på en högre nivå tycker jag.

Det är väl redan på hög nivå? heterosex är ju det man får lära sig mest i skolan tex Och homosex ska smutskastas? eller?
Citera
2008-08-01, 01:26
Bannlyst
Citat:
Det är väl redan på hög nivå? heterosex är ju det man får lära sig mest i skolan tex Och homosex ska smutskastas? eller?

Nej i Sverige gullas det ju om homosex, alla partier i riksdagen typ.
Citera
2008-08-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Nej i Sverige gullas det ju om homosex, alla partier i riksdagen typ.

ja nu kanske för att det är pride vecka men det är ju inte så konstigt. men alla andra dagar på året så tycker jag inte att det pratas så mycket om homosex bland politiker, tycker du verkligen det?
Citera
2008-08-01, 07:08
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
En avvikelse i hjärnan beror inte på dekadens och moralernas förfall, däremot så beror moralernas förfall på allt omoraliskt uppförande i samhället idag.

Möjligtvis, men tråden handlar om homosexualitet är en SYND eller inte. Inte ens homosexuella handlingar, utan homosexualiTET.
Citera
2008-08-01, 15:24
Medlem
Det finns väldigt många saker man i dagens samhälle inte följer i bibeln även fast man är troende. Varför är homosexuallitet en sådan sak man slaviskt fortsätter följa?
Citera
2008-08-01, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
För att? Du verkar slänga ur dig vad som helst som låter bra utan någon egentlig grund.

Jag är bara en sån där kille som inte väljer sida. Jag stödjer allas rätt att uttrycka sig och kan prata konstruktivt med vem som helst oavsett bakgrund och inställning till mig.
Vad jag gjorde i detta fall var att på ett så sakligt sätt som möjligt lyfta fram det orealistiska i att försöka få till den förändring av attityden som den här personen föreslår, samtidigt som jag ger lite tips på hur det skulle kunna gå till.

Framgick inte det?
Citera
2008-08-01, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av backatyou
Det finns väldigt många saker man i dagens samhälle inte följer i bibeln även fast man är troende. Varför är homosexuallitet en sådan sak man slaviskt fortsätter följa?

För att det är en effektiv attentionslukare, och i tider som t ex nu, där människans egna evolution borde ligga i första rummet hos alla, så är ämnen som dessa effektiva för att hindra den eftersom det får folk att rika fokusen på andra istället för sig själva.

It's really too bad for a lot of ppl..
Citera
2008-08-01, 18:11
Bannlyst
Citat:
men jag menade för i helvete inte indirekt!! skadar de DIG fysiskt eller psykiskt, svara på frågan!

om du tänker lite längre än pitten räcker så kan du nog begripa att jag blir jävligt skadad både fysiskt och psykisk om jag får HIV. skulden för detta har bögarna även om jag blir smittad av en flicka.
Citera
2008-08-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
om du tänker lite längre än pitten räcker så kan du nog begripa att jag blir jävligt skadad både fysiskt och psykisk om jag får HIV. skulden för detta har bögarna även om jag blir smittad av en flicka.

undrar vem det är som tänker med ballen här igentligen? om du ligger med en tjej som har hiv så kan du ju fan inte skylla på mig att det var mitt fel att hon fick hiv och gjorde så att du blev smittad! undrar vem det är som tänker med kuken igentligen machoman! och ditt svar är knappt ens indirekt
Citera
2008-08-01, 19:18
Bannlyst
Citat:
undrar vem det är som tänker med ballen här igentligen? om du ligger med en tjej som har hiv så kan du ju fan inte skylla på mig att det var mitt fel att hon fick hiv och gjorde så att du blev smittad! undrar vem det är som tänker med kuken igentligen machoman! och ditt svar är knappt ens indirekt

utan bögkulturen så hade ingen HIV uppkommit. är du en del av bögkulturen bidrar du till att HIV får fortsätta blomstra och skörda offer.
bögeriet i sig (snopp i mansstjärt) är processen som bildar HIV.
Vi människor är en levande organism och vi påverkar varandra hela tiden. om du gör en sak hemma i din kammare så får det sina konsekvenser även nån annanstans i slutändan. orsak och verkan kallas det för. vi är inga isolerade individer nån av oss. allting hänger samman. så därför måste man tänka sig extra nog för vad man gör och inte gör. annars är man ett ego som bara tänker på sin egen njutning. bögeri är farligt för alla
Citera
2008-08-01, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
utan bögkulturen så hade ingen HIV uppkommit. är du en del av bögkulturen bidrar du till att HIV får fortsätta blomstra och skörda offer.
bögeriet i sig (snopp i mansstjärt) är processen som bildar HIV.
Vi människor är en levande organism och vi påverkar varandra hela tiden. om du gör en sak hemma i din kammare så får det sina konsekvenser även nån annanstans i slutändan. orsak och verkan kallas det för. vi är inga isolerade individer nån av oss. allting hänger samman. så därför måste man tänka sig extra nog för vad man gör och inte gör. annars är man ett ego som bara tänker på sin egen njutning. bögeri är farligt för alla

Du är inte särskilt insatt, du... Hivviruset har funnits bra mycket längre än vad vetenskapsmännen först trodde.
Ett tips till dig och alla andra som tror att det är bögarnas "fel" att HIV finns: Läs boken (eller se filmen) And the band played on. DÄR har ni förklaringen till att hivviruset fick fäste och spreds. Det är sant att det först fick fäste och spreds bland homosexuella, men varför tror ni det tilläts sprida sig? Just för att de första drabbade var homosexuella. Det var ju bara en "bögpest". När man insåg att oj, heterosexuella kan också få det! var det försent...
Hade man gjort något DÅ, när de första fallen upptäcktes, kunde smittan ha stoppats. Så du, tacka de amerikanska forskarna för att hiv finns och låt bögarna och flatorna göra vad de vill, precis som du får göra vad du vill!

Svar på topic: Enligt Bibeln är homosexuella handlingar, dvs inte homosexuella, något som är avskyvärt i Guds ögon. Men eftersom alla kristna har urholkat och omtolkat Bibeln så vansinnigt kan man väl bortse från det också...
Jag menar, kan vi ha kvinnliga präster (också "verboten" i Bibeln) så kan vi väl ha bögar och flator drällande lite varstans!

Kärlek är bra och vackert när det är mellan samtyckande personer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in