• 1
  • 2
2008-07-15, 00:43
Bannlyst
Gr det att odla vanliga hampafrn?
Jag r fullt medveten om att det inte r ngon THC i det och s, men kan man odla hampa och fortfarande f smaken, lukten och den tjocka skna rken utav det?

Tack p frhand!
V
Citera
2008-07-15, 00:52
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theftaN
Gr det att odla vanliga hampafrn?
Jag r fullt medveten om att det inte r ngon THC i det och s, men kan man odla hampa och fortfarande f smaken, lukten och den tjocka skna rken utav det?

Tack p frhand!
V
Klart det gr och odla
Men varfr odla ngot som r lika straffbart som att odla Cannabis som innehller THC?
Citera
2008-07-15, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Klart det gr och odla
Men varfr odla ngot som r lika straffbart som att odla Cannabis som innehller THC?

r det verkligen det?
Det hade jag ingen aning om, hur kan det vara s?
Citera
2008-07-15, 03:00
Medlem
Snappers avatar
Citat:
Klart det gr och odla

Du har vl vldigt fel nr du sger s?
Citera
2008-07-15, 03:27
Medlem
Pais avatar
det stmmer helt korrekt att det r straffbart, men tror nog inte det faller i samma skala, i straff dvs. varfr vet ja inte men enligt mig r det vl att hampa skiten inte vger lika mycket fr den inte fr buds och r svagare. bara en gissning
Citera
2008-07-15, 10:48
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theftaN
r det verkligen det?
Det hade jag ingen aning om, hur kan det vara s?
Du mste f godknt att odla industrihampa.
Hr r en sida som tar upp nstan allt inom industrihampa:
http://www.hampa.net/

Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Du har vl vldigt fel nr du sger s?

Nej jag har helt rtt S ska man ta sig tid att hlla p och odla upp hampa s r det ren idioti och inte odla Thc haltig Cb.
Industrihampa blir oftast vldigt hg och stor s vikten blir inte mycket mindre nd. Och ver 60g r vl inte ringa brott heller? Kul och ka dit med industrihampa d.
Senast redigerad av Dziobek 2008-07-15 kl. 10:52.
Citera
2008-07-15, 18:27
Medlem
Snappers avatar
Citat:
Nej jag har helt rtt S ska man ta sig tid att hlla p och odla upp hampa s r det ren idioti och inte odla Thc haltig Cb.

Du skrev att det r lika olagligt att odla idustrihampa som en cannabisplanta, det stmmer vl nd inte?
Om inte jag har misstagit mig helt s r det vl lagligt att odla hampa nu med max n 0.2% procent THC i eller har jag helt fel nu?
Citera
2008-07-16, 05:45
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Du skrev att det r lika olagligt att odla idustrihampa som en cannabisplanta, det stmmer vl nd inte?
Om inte jag har misstagit mig helt s r det vl lagligt att odla hampa nu med max n 0.2% procent THC i eller har jag helt fel nu?

nej det r inte lagligt, men kraven p att odla industri om man fr tillstnd r hgst 0,3 procent.
Citera
2008-07-16, 05:53
Bannlyst
enligt hgsta domstolen r inte hampa narkotika, drfr r de inte narkotikabrott att odla hampa men det r ngon lag du bryter men de r inte samma straffskala som thc-haltig hampa.
Citera
2008-07-20, 17:46
Medlem
de gr utmrkt att odla dom men de r lngt ifrn alla frn som gror ca 1av 15
Citera
2008-07-28, 18:45
Medlem
von_Tratts avatar
Jag har kpt en pse industrifrn och ftt att vxa, inga problem alls. Det r olagligt utan tillstnd, men det r inte narkotikabrott. Sjlv hade jag den bara som prydnad i fnsteret, blir ju s kalt i lgenheten utan blommor
Citera
2008-07-28, 19:29
Medlem
antagonistens avatar
r det ngon som vet vad man riskerar fr straff om man blir pkommen med att odla industrihampa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in