2008-07-14, 17:54
Medlem
Hejsan!
Idag köpte jag mig en ny laptop, jag är inget tekniskt geni så självklart var dte något som strulade till sig, jag försökte ansluta laptopen till det trådlösa nätverket som vi har hemma i huset, men det ville sig icke, routern är en netgear. Datorn hittar routern och jag kan ansluta till den med wep-koden, men anslutningen blir begränsad av någon konstig anledning, om jag har utryckt mig konstigt någonstans så är dte bara att fråga så ska jag försöka förklara. Jag är tacksam för alla svar, försök förklara så enkelt som möjligt bara!

Mvh virro
Citera
2008-07-14, 18:07
Medlem
Loxuss avatar
Låter som du har ställt in ett statitskt ip på din dator, men routern inte vill ge dig det ip:t, typ.
Citera
2008-07-14, 18:25
Medlem
Okej, vad jag vet så har jag inte ställt in något alls, men så kan det säkert vara hur gör jag för att lösa det?
Citera
2008-07-14, 20:05
Medlem
Drapåtrissors avatar
Trådlösa telefoner i närheten begränsar också hastigheten.
Citera
2008-07-15, 01:42
Medlem
Techaddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virro
Hejsan!
Idag köpte jag mig en ny laptop, jag är inget tekniskt geni så självklart var dte något som strulade till sig, jag försökte ansluta laptopen till det trådlösa nätverket som vi har hemma i huset, men det ville sig icke, routern är en netgear. Datorn hittar routern och jag kan ansluta till den med wep-koden, men anslutningen blir begränsad av någon konstig anledning, om jag har utryckt mig konstigt någonstans så är dte bara att fråga så ska jag försöka förklara. Jag är tacksam för alla svar, försök förklara så enkelt som möjligt bara!

Mvh virro

Hm, fungerar internet på övriga datorer i hemmet?
Citera
2008-07-15, 18:26
Medlem
Internet fungerar finfint på alla övriga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in