• 1
  • 2
2008-07-14, 15:52
Medlem
Hej.

Nu har min polare satt sig själv i klistret utan att han förstår konsekvenserna.
För några dagar sedan berättade han att han lyckats sätta in pengar med sitt Visa Electron fast han är 17 år och tror givetvis inte att dom kommer märka av det.

Eftersom jag själv inte är särskilt hajj på deras system så kanske någon kan förklara vad som kommer ske. Kommer dom spärra hans konto eller kommer dom polisanmäla eller något shit?

Jag satte 100 kr på att dom kommer kontakta honom så kom igen nu och förklara om han lyckas kommer undan med det eller inte
Citera
2008-07-14, 15:53
Medlem
b0gfettos avatar
Det underlättar om du skriver vilken spelsida det gäller.
Citera
2008-07-14, 15:55
Medlem
BeiNs avatar
Kommer inte hända ett skit
Citera
2008-07-14, 16:30
Medlem
Bokhyllan Billys avatar
Eftersom det är 18-årsgräns på spel om pengar har din "kompis" brytit mot användaravtalet och riskerar att förlora satsat kapital.

Ett exempel från Expekts användaravtal.

Citat:
2.1
No person under eighteen years of age may be registered at EXPEKT.COM as a player and any funds deposited or any money won by any such persons will be forfeited to the Authority.
Citera
2008-07-14, 16:37
Bannlyst
började lira på expekt, bet365 osv när jag var 15, har inte hänt ett skit
Citera
2008-07-15, 07:58
Medlem
Sätta in är liksom inget problem.
Det kan bli problem när man ska ta ut däremot.
Citera
2008-07-15, 10:06
Bannlyst
Suspension

Möjligt att dom får reda på något om de märker något som sticker ut. Om de skulle få reda på något så stänger de av kontot bara och väntar på ID-handlingar =). Min polare som är 17 vart avstängd från Expekt efter han förlora 4-5 gånger i rad. Sen efter han skickade in sin mors ID-handlingar så fick han börja lira igen.
Citera
2008-08-12, 22:59
Bannlyst
håller med när man sätter in pengar inga problem, du får spela hur länge som helst där, men problemen kommer tyvärr när du ska ta ut pengarna
Citera
2008-08-17, 13:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tannari
håller med när man sätter in pengar inga problem, du får spela hur länge som helst där, men problemen kommer tyvärr när du ska ta ut pengarna

Det är inte riktigt sant. Min bror som bara är 16 sätter in och tar ut lite hur han vill. Ibland får han pengarna utan problem och ibland räcker det att jag skickar mitt ID (jag är 19).
Citera
2008-08-18, 00:12
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det är inte riktigt sant. Min bror som bara är 16 sätter in och tar ut lite hur han vill. Ibland får han pengarna utan problem och ibland räcker det att jag skickar mitt ID (jag är 19).

Dom bryr sig inte att uppgifterna på ID skiljer sig från uppgifterna registrerade på hans konto?

Varför inte bara skicka in en bild på en älg med hatt i så fall? Det borde ju funka lika bra...
Citera
2008-08-18, 03:00
Medlem
AceVenturas avatar
vafan väx upp funkar inte att vara 16 år gammal hela livet
Citera
2008-08-18, 11:52
Medlem
SiSeniors avatar
Nää inte mer än nödvändigt verkar de som
Citera
  • 1