2008-07-14, 13:17
Medlem
Blokkets avatar
Har precis satt igång 2 skärmar på mitt nvidia kort. Gjorde det för att kunna titta på lite film o serier medans jag lirar poker/wow etc.

Den andra skärmen jag koppla in blev en förlägning av den jag använder som "main screen" och precis så jag vill ha det. Men det enda problemet är att när jag skall stänga nåt fönster i den vanliga skärmen så åker pekarn in i den andra skärmen så allting i den vänstra kanten av skärmen har blitt precisions arbete.

Så finns det nåt "skärmlås"? Typ nån ctrl+z och sen så blir den andra skärmen tillgänglig för muspekarn så att man slipper se den åka imellan dem båda hela tiden.
Citera
2008-07-14, 14:50
Medlem
Fattar inte riktigt vad du menar.

Jag fattar det som att du har svårt att träffa krysset när du ska stänga fönstret?!

Vad jag vet så finns det ingen lås-funktion som du beskriver, kan ju iofs finnas som 3:e parts program, ingen aning.

Däremot kan du ju öka knapparnas storlek i windows-fönster mha Ease of Access som du hittar i kontrollpanelen. Kör du XP heter det någonting annat tror jag, har en rullstol som ikon. Sen finns ju även förstoringsglas och skit man kan använda.

Ett annat sätt är ju givetvis att trycka alt + F4 för att stänga ett markerat fönster, eller att högerklicka på fönstret på aktivitetfältet och välja "Close"

Högerklickar du på aktivitetsfältet kan du välja typ "show windows side by side".
Citera
2008-07-14, 17:42
Medlem
Du kan dubbelklicka på den lilla ikonen uppe i vänster hörn på programmen för att stänga ett fönster.

//zekel
Citera
2008-07-14, 18:01
Medlem
thatdudes avatar
om jag fattat din fråga rätt så har jag en bra lösning.
Kör windowmode. då går det snabbare om du ska fixa något utanför spelet med eftersom du slipper minimera spelet varje gång.
Citera
2008-07-14, 18:55
Medlem
Här är ett bra knep:

I rutan för skärminställningar i windows så ser du dina två monitorer brevid varandra. Här kan du ändra deras position i förhållande till varandra genom att dra i dom.

Det fiffiga är då att sätta den "huvud"-skärmen lite "högre" än den andra. Nu är det lätt att manövrera till övre högra eller vänstra hörnet av den skärmen eftersom muspekaren stannar där den ska.

Lite svårt att förklara men jag hoppas det går att begripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in