Har brnt en skiva med memtest 86 och startar datorn, men inget hnder, windows startar som vanligt. Ska man in och stlla in att datorn ska boota frn cd, eller vad har jag missat?
det hr hr helt sjukt! Har frskt komma in i BIOS-instllningarna i ver en timme. Det som str vid uppstart r att man ska trycka chift-f2 fr att configurera, men d kommer jag inte till BIOS, utan bara nn annan jvla boot-meny. oerhrt nra att brja grta nu, eftersom jag har haft strul med datorer i en vecka nu och r s dlig p detta...
har ftt igng memtest och det str och jobbar nu. Fast jag frstr inte riktigt hur programmet fungerar. Det gr ju olika tester, men hur lnge hller det p? Eller r det igng tills man stnger av det? Det str t.ex. att tester = Pass, och inga errors n s lnge. Har varit igng i drygt tv timmar.
har ftt igng memtest och det str och jobbar nu. Fast jag frstr inte riktigt hur programmet fungerar. Det gr ju olika tester, men hur lnge hller det p? Eller r det igng tills man stnger av det? Det str t.ex. att tester = Pass, och inga errors n s lnge. Har varit igng i drygt tv timmar.
Beror hur mkt minne du har, det kan ta en j*vla tid beroende p vad du har valt fr test. Bara vnta o se glad ut
S vitt jag vet slutar aldrig memtest att testa, utan du mste sjlv stng av. Den rekomendation som jag fick var att kra den under natten och sen se om den hittat ngot fel.
Om du misstnker att ngot r fel med minnena br du kr mer n tv timmar iallafall, annars "om du bara ville testa" ska det nog rcka.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!