• 1
  • 2
2008-07-14, 10:49
Medlem
Har brnt en skiva med memtest 86 och startar datorn, men inget hnder, windows startar som vanligt. Ska man in och stlla in att datorn ska boota frn cd, eller vad har jag missat?
Citera
2008-07-14, 10:58
Medlem
g_larsas avatar
Japp, g in i bios (tryck p F2 eller del under uppstart) dr ska stlla bootsequence s att den brjar kolla cd-lsaren, kan st som optisk enhet.
Citera
2008-07-14, 11:33
Medlem
det hr hr helt sjukt! Har frskt komma in i BIOS-instllningarna i ver en timme. Det som str vid uppstart r att man ska trycka chift-f2 fr att configurera, men d kommer jag inte till BIOS, utan bara nn annan jvla boot-meny. oerhrt nra att brja grta nu, eftersom jag har haft strul med datorer i en vecka nu och r s dlig p detta...
Citera
2008-07-14, 13:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du har annars verktyg under Hirens BootCD.

Brnn ner ISO-filen och drefter kan du utforska innehllet via Utforskaren.
Citera
2008-07-14, 14:35
Medlem
har ftt igng memtest och det str och jobbar nu. Fast jag frstr inte riktigt hur programmet fungerar. Det gr ju olika tester, men hur lnge hller det p? Eller r det igng tills man stnger av det? Det str t.ex. att tester = Pass, och inga errors n s lnge. Har varit igng i drygt tv timmar.
Citera
2008-07-14, 14:51
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batch
har ftt igng memtest och det str och jobbar nu. Fast jag frstr inte riktigt hur programmet fungerar. Det gr ju olika tester, men hur lnge hller det p? Eller r det igng tills man stnger av det? Det str t.ex. att tester = Pass, och inga errors n s lnge. Har varit igng i drygt tv timmar.

Beror hur mkt minne du har, det kan ta en j*vla tid beroende p vad du har valt fr test. Bara vnta o se glad ut
Citera
2008-07-14, 14:52
Medlem
jag valde ingen typ av test, det startade av sig sjlv.
Citera
2008-07-14, 15:11
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batch
jag valde ingen typ av test, det startade av sig sjlv.
Okej, d r det bara o vnta, g du o ta en fika eller 2 under tiden
Citera
2008-07-14, 15:35
Medlem
MrFingals avatar
S vitt jag vet slutar aldrig memtest att testa, utan du mste sjlv stng av. Den rekomendation som jag fick var att kra den under natten och sen se om den hittat ngot fel.

Om du misstnker att ngot r fel med minnena br du kr mer n tv timmar iallafall, annars "om du bara ville testa" ska det nog rcka.
Citera
2008-07-14, 15:51
Medlem
X_surfers avatar
se till att det r Memtest86+ du kr Memtest86+ r en frbttrad version av originalet
Citera
2008-07-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
se till att det r Memtest86+ du kr Memtest86+ r en frbttrad version av originalet
kr p den "vanliga" versionen, ska man orka testa med Metestest86+ ocks? Vad skiljer?
Citera
2008-07-14, 16:25
Medlem
lste p ett forum att standardtestet inte r lika omfattande som "extended", hur ndrar man det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in