Har bränt en skiva med memtest 86 och startar datorn, men inget händer, windows startar som vanligt. Ska man in och ställa in att datorn ska boota från cd, eller vad har jag missat?
det här här helt sjukt! Har försökt komma in i BIOS-inställningarna i över en timme. Det som står vid uppstart är att man ska trycka chift-f2 för att configurera, men då kommer jag inte till BIOS, utan bara nån annan jävla boot-meny. oerhört nära att börja gråta nu, eftersom jag har haft strul med datorer i en vecka nu och är så dålig på detta...
har fått igång memtest och det står och jobbar nu. Fast jag förstår inte riktigt hur programmet fungerar. Det gör ju olika tester, men hur länge håller det på? Eller är det igång tills man stänger av det? Det står t.ex. att tester = Pass, och inga errors än så länge. Har varit igång i drygt två timmar.
har fått igång memtest och det står och jobbar nu. Fast jag förstår inte riktigt hur programmet fungerar. Det gör ju olika tester, men hur länge håller det på? Eller är det igång tills man stänger av det? Det står t.ex. att tester = Pass, och inga errors än så länge. Har varit igång i drygt två timmar.
Beror hur mkt minne du har, det kan ta en j*vla tid beroende på vad du har valt för test. Bara vänta o se glad ut
Så vitt jag vet slutar aldrig memtest att testa, utan du måste själv stäng av. Den rekomendation som jag fick var att köra den under natten och sen se om den hittat något fel.
Om du misstänker att något är fel med minnena bör du kör mer än två timmar iallafall, annars "om du bara ville testa" ska det nog räcka.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!