• 1
  • 2
2008-07-14, 10:49
Medlem
Har bränt en skiva med memtest 86 och startar datorn, men inget händer, windows startar som vanligt. Ska man in och ställa in att datorn ska boota från cd, eller vad har jag missat?
Citera
2008-07-14, 10:58
Medlem
g_larsas avatar
Japp, gå in i bios (tryck på F2 eller del under uppstart) där ska ställa bootsequence så att den börjar kolla cd-läsaren, kan stå som optisk enhet.
Citera
2008-07-14, 11:33
Medlem
det här här helt sjukt! Har försökt komma in i BIOS-inställningarna i över en timme. Det som står vid uppstart är att man ska trycka chift-f2 för att configurera, men då kommer jag inte till BIOS, utan bara nån annan jävla boot-meny. oerhört nära att börja gråta nu, eftersom jag har haft strul med datorer i en vecka nu och är så dålig på detta...
Citera
2008-07-14, 13:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du har annars verktyg under Hiren´s BootCD.

Bränn ner ISO-filen och därefter kan du utforska innehållet via Utforskaren.
Citera
2008-07-14, 14:35
Medlem
har fått igång memtest och det står och jobbar nu. Fast jag förstår inte riktigt hur programmet fungerar. Det gör ju olika tester, men hur länge håller det på? Eller är det igång tills man stänger av det? Det står t.ex. att tester = Pass, och inga errors än så länge. Har varit igång i drygt två timmar.
Citera
2008-07-14, 14:51
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batch
har fått igång memtest och det står och jobbar nu. Fast jag förstår inte riktigt hur programmet fungerar. Det gör ju olika tester, men hur länge håller det på? Eller är det igång tills man stänger av det? Det står t.ex. att tester = Pass, och inga errors än så länge. Har varit igång i drygt två timmar.

Beror hur mkt minne du har, det kan ta en j*vla tid beroende på vad du har valt för test. Bara vänta o se glad ut
Citera
2008-07-14, 14:52
Medlem
jag valde ingen typ av test, det startade av sig själv.
Citera
2008-07-14, 15:11
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batch
jag valde ingen typ av test, det startade av sig själv.
Okej, då är det bara o vänta, gå du o ta en fika eller 2 under tiden
Citera
2008-07-14, 15:35
Medlem
MrFingals avatar
Så vitt jag vet slutar aldrig memtest att testa, utan du måste själv stäng av. Den rekomendation som jag fick var att köra den under natten och sen se om den hittat något fel.

Om du misstänker att något är fel med minnena bör du kör mer än två timmar iallafall, annars "om du bara ville testa" ska det nog räcka.
Citera
2008-07-14, 15:51
Medlem
X_surfers avatar
se till att det är Memtest86+ du kör Memtest86+ är en förbättrad version av originalet
Citera
2008-07-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
se till att det är Memtest86+ du kör Memtest86+ är en förbättrad version av originalet
kör på den "vanliga" versionen, ska man orka testa med Metestest86+ också? Vad skiljer?
Citera
2008-07-14, 16:25
Medlem
läste på ett forum att standardtestet inte är lika omfattande som "extended", hur ändrar man det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in