Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-07-17, 01:05
  #25
Avstängd
leon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Läste du ens länken?
Och du vet inte vad brutalbänk är, säger ju rätt mycket om din erfarenhet.

För att knyta an till topic:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...deoID=38384380
Om du inte kan hålla balansen stöd benen mot en vägg då kan du arbeta lättare, målet är så raka ben som möjligt.

Enda killen gör är en flexion i höften så då tränar du höftböjarmuskeln,lårfascian spännare, benets inåtförare och quadriceps. jag skulle vilja säga att det killen kör på bilden är att träna coremuskelaturen och en statisk träning av magen..
Citera
2008-07-17, 12:34
  #26
Avstängd
Provokatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Jag skulle vilja säga att tekniken är det viktigaste och inte vikten. Hur kör du mage teknikmässigt? det största felet folk gör är att man inte kontraherar magmuskeln utan bara böjer i höften. tanken är ju som med alla muskler att dra ihop muskeln. Ett bra sätt att tänka på är att man skall försöka föra bröstbenet mot bäckenet eller att man rullar ihop magen. Testa att gå igenom din teknik vad gäller din magträning eller fråga någon kunnig instruktör på ditt gym som kan visa dig.
skulle vilja dela in magen i den raka bukmuskeln, yttre och inre bukmusklen(en bålrotation krävs för att aktivera dessa) samt coremuskelaturen.

Jag tror inte ditt problem är urval av övningar utan din teknik i magövningar


Brukar göra det utförandet så någon fråga om teknik är det inte.
Citera
2008-07-17, 13:35
  #27
Medlem
WeeMaans avatar
Mina favoritövningar är följande:

Crunches med vikt
Cable crunches
Hängande benlyft (drar upp benen upp i stången, gör man det rätt så tar det en hel del på mage tycker jag)
Citera
2008-07-17, 15:34
  #28
Medlem
Jag kör cable crunches, men vill väldigt gärna börja köra i lutande bänk och med vikter.
Problemet är att jag får ont/sträcker mig i ljumsken när ja kör på bänk

Något mera som lyckas med detta? hehe
Citera
2008-07-17, 23:32
  #29
Avstängd
leon666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
Brukar göra det utförandet så någon fråga om teknik är det inte.
Men något fel är det ju om du inte upplever att övningarna du kör är för tunga?. Kör du en magövning korrekt teknikmässigt korrekt så behöver du inga monsterövningar, får du en bra kontakt med magmuskeln så behöver du inga avancerade övningar. Har du själv någon teori om vad det är som är knasigt?.

Hur se ett magpass ut för dig? antal övningar, vilka övningar,set,reps.
Ju mer info du ger desto lättare att identifiera problemet.
Hur tränar du magen teknikmässigt? hur ser utförandet ut?
__________________
Senast redigerad av leon666 2008-07-17 kl. 23:36.
Citera
2008-07-18, 15:55
  #30
Medlem
kriatiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
Ska man sådära snabbt ner då? Inte en enda var godkänd isf + att jag undrar huruvida det dära tar på magen med tanke på att man fäster fötterna (likn. sit-ups)...

Ursäkta mitt sena svar.
Filmen är från ett maxtest (förmodligen) och då är det ju mycket lättare att köra snabbt, men jag antar att poängen vad brutalbänk är för något gick fram.
Jag kör själv betydligt långsammare och med en vikt vid halsen. Det går förövrigt inte att köra sådär snabbt med vikter.

Brutalbänk tar inte bara på magen nej, mycket höftböjare med. Håller dock den som en mycket bra övning ändå. Testa och se hur det känns...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback