2008-07-13, 23:39
Medlem
Tja, har letat länge nu efter en tillräcklig bra guide till MPC, men är fortfarande ute å cycklar. Kan någon av er en guide som jag kan följa ?
VLC är helt enkelt skit. Jag vill ha en spelare som spelar upp filmer med filtyperna x264, Mkv lr vad det heter. Vi som sagt kunna se HD,Bluray filmer 720p, spelar ingen roll om det är 1080i/p. Har prövat lite med CCCP men de är ett paket med en massa codecs, så jag vill ha ett enkelt/simpelt program och de viktiga codecs:en. Så jag skulle vara hemskt glad ifall ni kunde hjälpa mig med detta
Citera
2008-07-13, 23:46
Medlem
EliasAlucards avatar
http://mpc-hc.sourceforge.net/
Citera
2008-07-13, 23:50
Medlem
vad ska jag göra med den sidan liksom?
finns ju ingen guide som jag sagt tidigare!
Citera
2008-07-14, 00:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyboss99
vad ska jag göra med den sidan liksom?
finns ju ingen guide som jag sagt tidigare!
Vad ska du med guide till? Allt du behöver göra i MPC är trycka på options, gå in på formats och välja all formats, sedan fixar MPC allt av sig själv.

Media Player Classic Home Cinema är en modifierad version av MPC som har inbyggt stöd för MPEG-4 och H.264 och det var vda du efterfrågade.
Citera
2008-07-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vad ska du med guide till? Allt du behöver göra i MPC är trycka på options, gå in på formats och välja all formats, sedan fixar MPC allt av sig själv.

Media Player Classic Home Cinema är en modifierad version av MPC som har inbyggt stöd för MPEG-4 och H.264 och det var vda du efterfrågade.

är det några speciella codecs jag ska ladda ner till MPC ? vilka isåfall ?
Citera
2008-10-30, 19:56
Medlem
Fortsätt köra med CCCP, det inehåller bara de viktigaste. De enda codecs jag har installerade är CCCP och VobSub. Mer än så behövs inte för mig!

http://www.cccp-project.net/
Citera
2008-10-30, 20:15
Medlem
On fires avatar
Jag skulle rekommendera Kmplayer, CoreAVC, Maali Media Splitter och AC3Filter. Funkar skit bra att spela upp .mkv med till skillnad från vlc där det laggar.
Använder kmplayer istället för mpc då av någon anledning inte ville spela upp eller hitta undertexterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in