2008-07-13, 17:44
Medlem
Kom och tänka på det häromdagen, har ju en Nokia 6120c med modem.

Eftersom telefonen är en Turbo3g telefon tänkte jag att man kanske skulle kunna ansluta telefonen till datorn och testa om det fungerar att surfa med datorn och se vilka hastigheter man kan nå, om det är idé att skaffa turbo 3g modem till datorn eller inte.

Installerade programmet Nokia PC suite på datorn och kopplade in telefonen, men när jag försöker ansluta så får jag bara "ingen nätverksanslutning" någon som har något tips, eller är det något jag missar?
Citera
2008-07-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAChrille
Kom och tänka på det häromdagen, har ju en Nokia 6120c med modem.

Eftersom telefonen är en Turbo3g telefon tänkte jag att man kanske skulle kunna ansluta telefonen till datorn och testa om det fungerar att surfa med datorn och se vilka hastigheter man kan nå, om det är idé att skaffa turbo 3g modem till datorn eller inte.

Installerade programmet Nokia PC suite på datorn och kopplade in telefonen, men när jag försöker ansluta så får jag bara "ingen nätverksanslutning" någon som har något tips, eller är det något jag missar?

Det borde stå i manualen till Nokia PC suite. Men det ska fungera. Jag antar att du kan browsa som vanligt med endast telefonens browser?

Din telefon måste konfigurera ett "Access Point Name" (APN) för att kunna surfa. Hur man gör detta är olika för olika telefoner, och det är detta som Nokia PC suite ska ställa in själv. Sen använder man telefonen som ett vanligt modem. Det låter som om programmet av någon använder fel APN (det är olika för olika operatörer). Sök i programmet om det finns någon inställning av typen "Internet account", "APN" eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in