2012-11-30, 14:20
Medlem
Det har ju med gener att göra så tror inte det har någon som helst skillnad på hur kroppen ser ut.
Citera
2012-11-30, 15:36
Medlem
Gosifs avatar
Jag har stora händer och stora fötter. Stor kuk. Näsan, vem fan har sagt nåt om det? Vadå skitsnack. Många utlänningar med både varm och kallvatten-kran kan ha små omskurna små saker mellan benen.
Citera
2012-11-30, 18:34
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobFine
Det har ju med gener att göra så tror inte det har någon som helst skillnad på hur kroppen ser ut.

Snälla nån det heter gener och miljö, inte endast gener.
Och det kan visst ha stor skillnad på hur kroppen ser ut i övrigt.

Miljön som avgör kukstorleken kan vara stressen en killes mormor hade under sin graviditet, för att bara nämna lite om hur komplicerat biologi kan vara.
Citera
2012-11-30, 18:38
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Snälla nån det heter gener och miljö, inte endast gener.
Och det kan visst ha stor skillnad på hur kroppen ser ut i övrigt.

Miljön som avgör kukstorleken kan vara stressen en killes mormor hade under sin graviditet, för att bara nämna lite om hur komplicerat biologi kan vara.

Ja eller så behöver det inte vara så komplicerat. Låter väldig nojjigt, din teori.
Citera
2012-11-30, 18:46
Medlem
Ilimitados avatar
Har hört att om man tar kroppslängden i centimeter delat med kroppsvikten i kilo och så tar man resultatet av det och multiplicerar det med pi. Då ska man få ett ganska korrekt mätvärde.
Citera
2012-11-30, 18:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Har hört att om man tar kroppslängden i centimeter delat med kroppsvikten i kilo och så tar man resultatet av det och multiplicerar det med pi. Då ska man få ett ganska korrekt mätvärde.
Min kuk är tredubbla det värdet. Så den formeln var ganska värdelös.
Citera
2012-11-30, 19:35
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja eller så behöver det inte vara så komplicerat. Låter väldig nojjigt, din teori.

Jag ska förklara så enkelt och kortfattat som möjligt.

En stressfull händelse sätter igång en kaskad av stresshormoner i blodet, mamman och fostret delar blod och stresshormoner kan ta sig igenom placentan och in i fostret.

Stresshormonet glukokortikoder tillhör hormongruppen stereoider och är bland det kraftfullaste kroppen tillverkar. Glukokortikoder är till för att bromsa och stanna all tillväxt och utsätts fostret för mycket stress kan dennes egna förmåga att hantera stress sättas ur spel, möjligheten för stressregleringen äventyras och personen kommer få leva med förhöjjd stressnivå resten av livet.

Nu blir fostret självt gravid med en pojke, eftersom alla foster är flickor i början men XY kromosomerna vidareutvecklar fostret till en pojke. Hur mycket pojke det blir beror på hur ostört utvecklingen får ske. Testosteron tillhör också gruppen stereoider och glukokortider kan korka igen testosteronets receptorer, eftersom dom nästan är kemiskt identiska.
Och eftersom mamman fick sin stressreglering förstörd av sin egen mamma så tvingas nu pojken utvecklas till pojke i en miljö fylld av stresshormoner som bromsar dennes utvecklingen. Och ja även kukstorleken och det sexuella intresset.

Nu har du hela kjedjan kortfattat förklarad, vill du veta mer kan du se någon av Robert Sapolskys föreläsningar om stress på youtube, läsa hans bok om stress eller någon av dessa länkar och forskningsrapporter.

http://www.youtube.com/watch?feature...9ay8TAs#t=208s
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12649570
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23112343
http://www.care2.com/causes/stress-i...to-babies.html
http://www.childtrauma.org/index.php...and-adaptation
Senast redigerad av Intotherainbow 2012-11-30 kl. 19:48.
Citera
2012-11-30, 19:42
Medlem
Keffastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado

Hahaha, min pitt är 7cm tydligen
Citera
2012-11-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keffaste
Hahaha, min pitt är 7cm tydligen

Hahah och min är 8,2 det stämmer ju inte!
Citera
2012-11-30, 23:25
Medlem
mbunny82s avatar
Alla killar som är korta har liten. Det är 100% fakta. Med korta menar jag under 180 cm.
Sedan näsan kan man också se på. Stor näsa = stor kuk.
Händer, armar, muskler är inget att gå efter. Det kan killar träna.
Öron ska man gå efter. Små öron = liten kuk.
Citera
2012-12-01, 00:00
Medlem
TorskForevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mbunny82
Alla killar som är korta har liten. Det är 100% fakta. Med korta menar jag under 180 cm.
Sedan näsan kan man också se på. Stor näsa = stor kuk.
Händer, armar, muskler är inget att gå efter. Det kan killar träna.
Öron ska man gå efter. Små öron = liten kuk.

Nope. (man är inte kort precis under medellängd för unga). Ledtråd: Normal längd= medellängd +- x standardavvikelser.
Nope.
Nja. Lätt att bygga muskler = testosteron = ....
Nope.

//Kortis med längden på rätt ställe
Citera
2012-12-02, 03:08
Medlem
Har en teori: Kolla om storleken på hans klocka (om han har en). Försöker han överkompensera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in