Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-13, 16:55
Medlem
Tja!

Köpte min Macbook Air igår, efter en dags användade så vägrar den att starta idag..Jag har återställt SMC..men det enda jag kommer fram till är att Startljudet hörs nu, den kommer fram till att äpplet visar sig på skärmen och sen snurrar loader under äpplet i kanske 1 min.
Sen startas datorn om automatiskt o så håller den på om o om igen.

Jahopp tänkte jag, fuckit jag drar in OS X på nytt, så via min Imac och via AirPort tänkte jag installera om Leopard.

När jag startar om datorn håller jag ner vänstra Alt tangenten för att komma in i boot menyn.. där väljer jag Airport o min BBB anslutning som är B2_private_E8 .. sen är detta nätverk lösenordskyddad..

Problemen fortsätter när jag skriver in lösenordet till nätverket jobbar loadern och sen vibbar skärmen till o ingenting händer :S.. utan samma ruta är uppe dvs att jag ska skriva in ett lösenord..

Jag har ingen extern dvd spelare så Airport är det enda sättet o installera om OS X på.

Nån som kan hjälpa mig ..

Mvh
Anders
Citera
2008-07-13, 17:18
Medlem
Har du ingen återställningssektion på HDD? som det finns t.ex. på alla HP datorer.
Senast redigerad av Kivan 2008-08-06 kl. 16:49. Anledning: #2 post quote
Citera
2008-07-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Har du ingen återställningssektion på HDD? som det finns t.ex. på alla HP datorer.

Du vet att du är inne på Macforumet va?
Nej, någon sådan finns som tur är inte på Mac.

Vet inte vad du ska göra åt saken tyvärr, besök en macåterförsäljare imorgon?
Citera
2008-07-13, 18:27
Medlem
Rixton precis vad jag skulle skriva till syncmeister...hehe att detta är Macforumet.

Får väl bli så ..tråkigt nog.. Fattar bara inte varför lösenordet till mitt trådlösa nätverk inte funkar.. Kommer man bara förbi den skiten så borde de inte vara några problem att installera om OS X.
Citera
2008-07-13, 18:39
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_Boy82
Rixton precis vad jag skulle skriva till syncmeister...hehe att detta är Macforumet.

Får väl bli så ..tråkigt nog.. Fattar bara inte varför lösenordet till mitt trådlösa nätverk inte funkar.. Kommer man bara förbi den skiten så borde de inte vara några problem att installera om OS X.
Prova att ta bort lösenordet på ditt WLAN?
Citera
2008-07-13, 18:58
Medlem
Kan du dra en snabb förklaring hur man gör det på Mac?

För det jag har prövat är att gå in i nätverk o försökt ändra där. Att ta bort wpa o leka med de dära..det funkade inte.

Sen har jag försökt att skapa ett trådlöst nätverk via min Imac till Airen men airen hittade inte det nätverket.
Citera
2008-07-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_Boy82
Kan du dra en snabb förklaring hur man gör det på Mac?
Det där gör du på routern. Den har säkert en webbinloggning där du kan styra den. Där får du ta bort lösenordet till wlan.
Citera
2008-07-13, 19:21
Medlem
Jag har ingen extra router utan ett BBB Modem trådlöst sådant. Modellen Inteno x6546
Citera
2008-07-13, 19:29
Medlem
Durkslags avatar
Inte samma modell, men borde vara ungefär samma.
Gör bara de första stegen för att komma in i routern. Sen borde det vara nåt liknande som:
Wireless -> Encryption

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Inteno/x5668/1st_SMTP_Server.htm
Citera
2008-07-13, 21:20
Medlem
blueamericans avatar
Vafan, om den äer ny skicka tillbaka den och be om en ny.
Citera
2008-07-14, 03:48
Medlem
En_Tavlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton

Som tur är? Perfekt tillfälle för en sådan. Att offra några GB till det gör ingenting i dagens tekniska samhälle, du har tillräckligt över ändå.

Förövrigt får du nog gå tillbaka med den och be om hjälp.
Citera
2008-07-15, 02:00
Medlem
kexofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton

Hallå!? Time machine kanske ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in