2008-07-13, 13:37
Medlem
Jag har ett litet problem. De två senaste nätterna har jag låtit uTorrent stå på. När jag sedan kollat datorn på morgonen så ser man inget annat än skrivbordsunderlägget och muspekaren. Det går alltså inte att göra någonting. När jag sedan startat om datorn så har inte internet funkar. Datorn hittar det trådlösa nätverket och så men det funkar inte att gå ut på internet eller använda msn och liknande.

Det är första gången det händer på min laptop. Jag har haft något liknande problem på den stationära ända sedan vi skaffade trådlöst nätverk. Ibland när man startar den så är det samma problem där, att internet inte funkar.

Är det någon som tror sig veta vad felet är så skulle jag vara tacksam om ni kan hjälpa mig

Edit: Den här tråden hör antagligen bättre hemma i nätverksforumet så jag ber om ursäkt att jag postade här. Kan ju också tillägga att internet funkar igen om jag gör en systemåterställning.
Senast redigerad av OurLadyPeace 2008-07-13 kl. 14:00.
Citera
2008-07-13, 14:08
Medlem
Fbadgers avatar
låter som ett iexplorer.exe problem ... när det beter sig så där dumt , prova att starta upp iexplorer.exe igen ..
Citera
2008-07-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbadger
låter som ett iexplorer.exe problem ... när det beter sig så där dumt , prova att starta upp iexplorer.exe igen ..

Hmm okej. Kan göra det nästa gång. Men tror du msn och utorrent och de kommer funka då också? När jag gjorde felsökningen i msn stod det att det var fel på offlineinställningarna och nätverksportarna.
Citera
2008-07-13, 14:57
Medlem
rökbombs avatar
Använder du dig av en router så kan det vara överbelastning/överhettning och då kan de behövas att du stänger av routern i någon timme och sedan startar upp den igen.
Citera
2008-07-13, 15:24
Medlem
Men med tanke på att internet funkar på två andra datorer samtidigt så tror jag inte det är problemet. Eller?
Citera
2008-07-13, 16:00
Medlem
exploits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OurLadyPeace
Men med tanke på att internet funkar på två andra datorer samtidigt så tror jag inte det är problemet. Eller?

Det kan ju vara fel på trådlösa nätverks kortet på laptopen? Dock tror jag inte att det är det som är felet
Citera
2008-07-13, 16:34
Medlem
Nja.. Alltså det funkar ju om man gör en systemåterställning. Men jag förstår inte vad som kan ändras av att man låter datorn stå på under natten som gör att det inte funkar.
Citera
2008-07-13, 17:23
Medlem
exploits avatar
Citat:
Nja.. Alltså det funkar ju om man gör en systemåterställning. Men jag förstår inte vad som kan ändras av att man låter datorn stå på under natten som gör att det inte funkar.

Hmm, låter lite knasigt, troligast så blev det väll att datorn fick någon form av ett "lagg"
Citera
2008-07-13, 17:53
Medlem
Kanske det men då borde det väl funka när man startat om den.
Citera
2008-07-14, 13:44
Medlem
Det är inte någon annan som har några förslag. Börjar bli riktigt irriterande eftersom det blir så på den stationär ungefär varannan gång man sätter på den
Citera
2008-07-15, 23:17
Medlem
Det räckte tydligen med att stänga av brandväggen:P Det var kanske lite dumt att inte tänka på det innan men då är ju frågan varför det är så och om det går att atgärda på något sätt? Eller måste jag installera någon annan? Har för tillfället Zone Alarm.

Edit: Det räcker med att jag sätter Medium Security istället för High för mitt lokala nätverk. Någon som kan förklara varför och varför det blivit såhär över en natt?
Senast redigerad av OurLadyPeace 2008-07-15 kl. 23:25.
Citera
2008-07-16, 04:00
Medlem
Citat:
Det räckte tydligen med att stänga av brandväggen:P Det var kanske lite dumt att inte tänka på det innan men då är ju frågan varför det är så och om det går att atgärda på något sätt? Eller måste jag installera någon annan? Har för tillfället Zone Alarm.

Edit: Det räcker med att jag sätter Medium Security istället för High för mitt lokala nätverk. Någon som kan förklara varför och varför det blivit såhär över en natt?

Det har att göra med den senaste windows-uppdateringen. Förmodligen hade du autoupdate på. Zonealarm har dock släppt en patch nu som ska få brandväggen att funka igen på maximum-inställningar.

http://download.zonealarm.com/bin/cf...er_pctuneup_en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in