Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Förstår verkligen ingenting vad som skulle kunna anses som roligt av vad han säger.
Ja, han är nog den sämsta "komikern" (självutnämd kanske) i historien.
Nej, hans "skämt" är verkligen ingenting att hänga upp i julgran, och de poängen verkar till råga på allt inte uppfattas av publiken, vilket det i sig är en svaghet i själva framförandet. Men å andra sidan finns det så många brister i herr Solmans framförande att försöka att åtgärda en av bristerna och hoppas på förbättring skulle vara som att be en enbent springa maratonlopp. Helt lönlöst m.a.o.
Om jag nu ska försöka mig på en slags "tolkning" av hans skämt så menar han nog att polisen är så förbaskat slöa med att rycka ut att det tar dem två timmar att komma fram när det äår ett så akut och högprioriterat jobb som inbrott, så att om de skulle behöva rycka ut på låg-prio brott, som exempelvis en 15-åring som spelar onlinerollspel (ett exempel troligen lyft ur Solmans egen barndom

) så skulle polisen inte dyka upp på plats förrän hela deras arbetsdag tagit slut.
Ungefär så tror jag att han menar, men han är en sjukt värdelös berättare så den slutklämmen kanske missas av gemene man.