2008-07-17, 13:11
Medlem
fizzles avatar
Förstår verkligen ingenting vad som skulle kunna anses som roligt av vad han säger.

Ja, han är nog den sämsta "komikern" (självutnämd kanske) i historien.
Citera
2008-07-17, 13:40
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Förstår verkligen ingenting vad som skulle kunna anses som roligt av vad han säger.

Ja, hans repertoar låter mest som något han knyckt från någon gnällig vänsterbloggande fjortis, som tror sig vara "samhällskritisk".

Är det detta som Kim Solman menade skulle vara på en "hög intellektuell nivå"?
Citera
2008-07-17, 14:36
Medlem
gråstens avatar
Han har en störig dialekt (speciellt när han säger inbrott). Låter sur. Sur är inte roligt. Han ser inte rolig ut. Eller han ser rolig ut, men han ser inte ut att vara rolig. Publiken är framför scenen, inte på sidorna om den. Det är en fördel om man talar till publiken istället för nödutgången... När han säger att det tar tid för polisen att "hämta någon 15-åring som spelar online rollspel" hade han kunnat sagt något som inte kryddade på det första intrycket att han är en supernörd.

Egentligen är det som sagt inte allt för dåligt material han har, men han framför det riktigt värdelöst. Det är lite som med musik, har man en bra låt så spelar det ingen roll om man inte kan sjunga...
Citera
2008-07-17, 14:56
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gråsten
Egentligen är det som sagt inte allt för dåligt material han har, men han framför det riktigt värdelöst. Det är lite som med musik, har man en bra låt så spelar det ingen roll om man inte kan sjunga...
Nej, där håller jag inte med. Jag tycker som sagt att det låter som nhågonintg man hittar på en blogg, banalt och allmängiltigt. Publiken väntar dessutom på en punchline som aldrig kommer, även det en svaghet i hans marerial, och inte blir det bättre av att han desperat tigger om en reaktion från publiken när han inte får någon, när han säger "...liksom...Kom igen.....".

Så nej, dåligt material och värdelöst kasst framträdande.
Citera
2008-07-17, 14:58
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Solman=Schulman?

Ungefär samma standard
Citera
2008-07-17, 18:13
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr_jonas_an
Solman=Schulman?

Ungefär samma standard
Ja, om inte annat så har de båda lika taskiga gener när det gäller utseende. Vi har knappast några kandidater för nästa års Mr Universum att göra med här.

Schulman har emellertid kunnat gifta sig (även om hans fru också är ful som stryk) så det finns nog ännu en strimma hopp för Solman med.
Citera
2008-07-18, 12:25
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Kanske Solman är på väg att bli internetkändis? Jag ser att klippet har ökat markant i antal visningar på Youtube de senaste dagarna, nästan 1000+
Citera
2008-07-18, 12:31
Medlem
r0xx0r my b0x0rs avatar
OLIDLIGT!
Citera
2008-07-18, 12:45
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Ja, om inte annat så har de båda lika taskiga gener när det gäller utseende. Vi har knappast några kandidater för nästa års Mr Universum att göra med här.

Schulman har emellertid kunnat gifta sig (även om hans fru också är ful som stryk) så det finns nog ännu en strimma hopp för Solman med.

Om inte annat så ser vi nu hur en avkomma a lá Alex-Katrin kan komma se ut..
Citera
2008-07-18, 16:22
Bannlyst
Retard
Citera
2008-07-18, 16:47
Medlem
Jag ger mig fan på att nær han sitter på en fest så stællar han den givna frågan varje gång: Vill ni att jag kør lite stand-up? Och alla svarar nej, men han stæller sig upp iallafall och drar ett par helt værdeløsa skæmt och festen blir førstørd.
Han placeras in i samma kategori som özz, shan atci och alla brudar som førsøker vara ståupp komiker. Kategorin heter: SOPA
Citera
2008-07-19, 02:34
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle

Nej, hans "skämt" är verkligen ingenting att hänga upp i julgran, och de poängen verkar till råga på allt inte uppfattas av publiken, vilket det i sig är en svaghet i själva framförandet. Men å andra sidan finns det så många brister i herr Solmans framförande att försöka att åtgärda en av bristerna och hoppas på förbättring skulle vara som att be en enbent springa maratonlopp. Helt lönlöst m.a.o.

Om jag nu ska försöka mig på en slags "tolkning" av hans skämt så menar han nog att polisen är så förbaskat slöa med att rycka ut att det tar dem två timmar att komma fram när det äår ett så akut och högprioriterat jobb som inbrott, så att om de skulle behöva rycka ut på låg-prio brott, som exempelvis en 15-åring som spelar onlinerollspel (ett exempel troligen lyft ur Solmans egen barndom ) så skulle polisen inte dyka upp på plats förrän hela deras arbetsdag tagit slut.

Ungefär så tror jag att han menar, men han är en sjukt värdelös berättare så den slutklämmen kanske missas av gemene man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in