2008-07-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
I bästa fall kanske någon har filmat honom på Gröna Lund (där han verkar ha funnit en mer realistisk karriärsambition) och kan ladda upp en klipp därifrån?

Läs infon till youtubeklippet!

http://img133.imageshack.us/img133/3383/kimsolmanpgrnancd0.jpg
Citera
2008-07-14, 17:45
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumas
Läs infon till youtubeklippet!

http://img133.imageshack.us/img133/3383/kimsolmanpgrnancd0.jpg
Haha, jo jag har sett den, men det är bara ett foto (om ett roligt sådant ). Ett rörligt videoklipp därifrån där han tafatt försöker "skämta" med besökarna vore guldvärt!
Citera
2008-07-16, 00:44
Medlem
Slarviss avatar
Haha han gick på min skola i mina unga dagar, sicken lirare asså. Alla skrattade då, som nu, ÅT honom, och inte med honom. Han har nog alla sjukdommar som går att rada upp samt att han är alergisk mot allt man kan tänka sig.

Nå väl, han har blivit kändis! Grattis!
Citera
2008-07-16, 09:20
Medlem
Oddballs avatar
Ja, det var riktigt, riktigt uselt... Faktiskt kanske det sämsta jag sett i genren.
Citera
2008-07-16, 09:43
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ja, han är verkligen katastrofalt kass. Noll kontakt med publiken och noll känsla och timing i de urusla "skämt" han försöker sig på. Tragiskt med en person som inte inser sina begränsningar utan tror att han har en talang på något när han så uppenbart inte har det.

Ungefär som Mr. Kåboj som också var med i årets talang:

http://www.youtube.com/watch?v=mH7V3FmYcFs

Snacka inte skit om Christer, han var den mest underhållande artisten i Talang!
Citera
2008-07-16, 21:44
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarvis
Haha han gick på min skola i mina unga dagar, sicken lirare asså. Alla skrattade då, som nu, ÅT honom, och inte med honom. Han har nog alla sjukdommar som går att rada upp samt att han är alergisk mot allt man kan tänka sig.

Nå väl, han har blivit kändis! Grattis!
Inte känd, ökänd!

Jaså? Berätta lite historier om den-inte-så-lustige-herr-Kim-Solman-med-alienansiktet!

Allergisk också? Ja det kan jag tänka mig, han ser ut som typen, men det han verkade vara mest allegisk mot var ändå juryns kritik. Han menade ju på att han var för "sofistikerad" för programmet.
Citera
2008-07-16, 21:46
Medlem
crilleos avatar
HAHAHAHAHHAHA vafan? Vad är detta för snubbe? Så sjukt jävla pinsamt. HAHAHA
Citera
2008-07-17, 00:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Ja, skitdåligt. Men materialet skulle, som sagt, lika gärna kunnat berättats av den grymt fånige PK-Hickswannaben Betnér (killen som dricker en HALV öl innan uppträdandet bara för att kunna ta med resten av halvan upp på scen och raljera om hur full han är).

http://www.youtube.com/watch?v=yrcnt6GNL6Q&feature=related
Kim Solman står sig dock alla dagar i veckan mot det där.. Fy fan vad förbannad jag blir.
Citera
2008-07-17, 01:23
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
http://www.youtube.com/watch?v=yrcnt6GNL6Q&feature=related
Kim Solman står sig dock alla dagar i veckan mot det där.. Fy fan vad förbannad jag blir.
Nejnejnej, det där går ju inte ens att jämföra! Funny Bunnies uppträdande var ju bara helt och fullständigt meningslöst och idiotiskt, medan Kim Solmans framträdande bara var för sjuuuuuuuuukt dåligt! Kim Solman är och förblir sämst i Talang 2008, så är det bara. Jag riktigt satt och vred mig första gången jag så det.

Om vi ska analysera herr Solmans framträdande lite närmare så är det en poäng i att avgöra när han "dog". Förvisso var hela framträdande döttfödd från början men i den mån han "bombade" totalt så får jag nog säga att det var när han precis efter inledningsfrasen, runt 0.13 in i klippen, då han sväljer för att sama kraft till ett "ja jo tjena". Sista spiken i kistan kom runt 0.26 (precis då Tobbe tryckte på den röda knappen) då han förgäves försöker få respons från publiken genom att säga ".....liksom............kom igen......."

Finns nog ingen kostgjord andning i världen som kan få liv i den karriären igen efter det där....
Citera
2008-07-17, 09:21
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Nejnejnej, det där går ju inte ens att jämföra! Funny Bunnies uppträdande var ju bara helt och fullständigt meningslöst och idiotiskt, medan Kim Solmans framträdande bara var för sjuuuuuuuuukt dåligt! Kim Solman är och förblir sämst i Talang 2008, så är det bara. Jag riktigt satt och vred mig första gången jag så det.

Om vi ska analysera herr Solmans framträdande lite närmare så är det en poäng i att avgöra när han "dog". Förvisso var hela framträdande döttfödd från början men i den mån han "bombade" totalt så får jag nog säga att det var när han precis efter inledningsfrasen, runt 0.13 in i klippen, då han sväljer för att sama kraft till ett "ja jo tjena". Sista spiken i kistan kom runt 0.26 (precis då Tobbe tryckte på den röda knappen) då han förgäves försöker få respons från publiken genom att säga ".....liksom............kom igen......."

Finns nog ingen kostgjord andning i världen som kan få liv i den karriären igen efter det där....

Jag håller med dig, men samtidigt inte.

Funny Bunnies gjorde mig minst lika obekväm som Kim Solman, samtidigt som dom gjorde mig förbannad. Kim Solman tyckte man ju bara var pinsam, men funny bunnies var pinsamma OCH irriterande som fan.
Citera
2008-07-17, 09:27
Bannlyst
Citat:
Är det någon som vet vem "stå-upp" muppen Kim Solman som åkte ut ur TV4s talang är för en kuf? Håller han på med sina uppträdanden i någon större skala utanför sin byhåla? Youtube har benämt honom som "Sveriges sämste komiker". Förutom att han har ett högst ofördelaktigt utseende så var hans framträdande så dåligt att det var långt över gränsen till pinsamt. Han påstod sig i inledningen till sitt framförande att hans humor var på en "hög intellektuell nivå", och närhan ålkte ut så menade han att juryn (Bert & Co) inte "förstod sig på honom och hans humor) och menade att det absolut inte berodde på att han själv var dålig som han åkte ut ur tävlingen omgående. Det pinsamaste av allt var att när Sofia Wistam motiverade sitt beslut genom att fråga: "Du har inte hållt på med det här så länge va?" varpå Solman svarade att han visst hade det.

Ifall ni vill se framträdandet kan ni kolla in länken nedan, ungefär på samma niå som Janec Fribergs formidabla framträdande i TV400s "Moviestar". Lägg märke till hur han flackar fram och tillbaka på scenen som ett jehu.

Gott skratt utlovas, men inte tackvare hans humor, utan snarare att man skrattar ÅT honom, inte MED honom.

http://www.youtube.com/watch?v=azLIuOY5C5k

Åja, han kan knappast vara sämre än Björn Gustafsson. Där har du Sveriges sämste komiker. Har fortfarande inte varit med om att Gustafsson dragit ett enda skämt som varit roligt.
Citera
2008-07-17, 11:15
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Åja, han kan knappast vara sämre än Björn Gustafsson. Där har du Sveriges sämste komiker. Har fortfarande inte varit med om att Gustafsson dragit ett enda skämt som varit roligt.
Björn Gustafsson är dålig, absolut, men han är den sämste av de "etablerade" komikerna". Kim Solman är den sämste allt sammantaget, men alla komiker inräknade. Skillnaden mellan de två är även att Björn lyckats manipulera och lura i publiken att de ska skratta och tjoaåt hans "skämt", något Kim Solman misslyckats kapitalt med. Det kan iof ha att göra med att Björn Gustafsson har ett utseende som små tjejer kan tycka vara tilldragande, något man knappast kan säga om Kim Solman!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in