2008-07-13, 18:23
Medlem
Schnyggves avatar
Stämmer nog ganska bra det där, sedan fick ju ingen en chans att skratta heller för det gick ju så jävla snabbt! sedan kanske han var nervös eller något och därmed gick om kring så sjukt mycket och det stal nog en hel del fokus från publiken....
Citera
2008-07-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag är säker på att en etablerad komiker skulle kunna ta samma material, ändra någon liten detalj och få enorma skrattsalvor med sig.

Därmed inte sagt att det roligt för det.

Fick lite samma känsla. Det handlar till stor del om hur man för fram det. Magnus Betner skulle nog kunna ta det första skämtet om polishämtning, lägga till lite svordomar och säga det på sitt speciella bittra sätt och riva ned skrattsalvor.
Citera
2008-07-13, 20:00
Medlem
Ingen som har fler klipp?
Citera
2008-07-13, 20:30
Medlem
Bagwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ja, han är verkligen katastrofalt kass. Noll kontakt med publiken och noll känsla och timing i de urusla "skämt" han försöker sig på. Tragiskt med en person som inte inser sina begränsningar utan tror att han har en talang på något när han så uppenbart inte har det.

Ungefär som Mr. Kåboj som också var med i årets talang:

http://www.youtube.com/watch?v=mH7V3FmYcFs

Får sån jävla ångest när jag ser Mr Kåboj "uppträda", sån pinsam tystnad finns inte framför publik, känns som man vill dö i soffan!
Citera
2008-07-13, 20:33
Medlem
Haha kan man hyra in denna kille för att förgylla någon firmafest/födelsedagskalas/liknande?

I stil med Janick "Chuck Norris" Friberg.
Citera
2008-07-13, 20:48
Medlem
Bagwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Är det någon som vet vem "stå-upp" muppen Kim Solman som åkte ut ur TV4s talang är för en kuf? Håller han på med sina uppträdanden i någon större skala utanför sin byhåla? Youtube har benämt honom som "Sveriges sämste komiker". Förutom att han har ett högst ofördelaktigt utseende så var hans framträdande så dåligt att det var långt över gränsen till pinsamt. Han påstod sig i inledningen till sitt framförande att hans humor var på en "hög intellektuell nivå", och närhan ålkte ut så menade han att juryn (Bert & Co) inte "förstod sig på honom och hans humor) och menade att det absolut inte berodde på att han själv var dålig som han åkte ut ur tävlingen omgående. Det pinsamaste av allt var att när Sofia Wistam motiverade sitt beslut genom att fråga: "Du har inte hållt på med det här så länge va?" varpå Solman svarade att han visst hade det.

Ifall ni vill se framträdandet kan ni kolla in länken nedan, ungefär på samma niå som Janec Fribergs formidabla framträdande i TV400s "Moviestar". Lägg märke till hur han flackar fram och tillbaka på scenen som ett jehu.

Gott skratt utlovas, men inte tackvare hans humor, utan snarare att man skrattar ÅT honom, inte MED honom.

http://www.youtube.com/watch?v=azLIuOY5C5k

Kollat igen, och får samma ångest som med Mr Cowboy. Det känns nästan som man vill dö när han drar sina "skämt"
Citera
2008-07-13, 20:59
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Haha kan man hyra in denna kille för att förgylla någon firmafest/födelsedagskalas/liknande?

I stil med Janick "Chuck Norris" Friberg.
Amen!

Den ene finns på Heron City och den andre finns visst på Grönan, så det är bara att hitta ett sätt att sammanföra dem på samma scen. Kanske i en Action-Komedi? Gissa vilka som skulle stå för respektive parter?
Citera
2008-07-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Den ene finns på Heron City och den andre finns visst på Grönan, så det är bara att hitta ett sätt att sammanföra dem på samma scen. Kanske i en Action-Komedi? Gissa vilka som skulle stå för respektive parter?
Alltså din idé är lysande. Kör du manus så sätter jag mig på regissörsstolen med basker och megafon. Vi satsar på en guldpalm i Cannes 2010.
Citera
2008-07-13, 21:53
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Fick lite samma känsla. Det handlar till stor del om hur man för fram det. Magnus Betner skulle nog kunna ta det första skämtet om polishämtning, lägga till lite svordomar och säga det på sitt speciella bittra sätt och riva ned skrattsalvor.

Ja jag såg det också för mig. Inget konstigt ju, minst hälften av grejen är ju hur man berättar sina skämt. Nej mer än hälften.
Citera
2008-07-13, 23:41
Medlem
Jacksatans avatar
fy fan vad jag skrattade. haha. Mer sånt här. Antihumor när den är som bäst. Kan man inte få en sån där idiot på jobbet så man kan skratta sig igenom fikarasterna och odla den fascistoida ådran man har i sig.
Citera
2008-07-14, 00:43
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Alltså din idé är lysande. Kör du manus så sätter jag mig på regissörsstolen med basker och megafon. Vi satsar på en guldpalm i Cannes 2010.
Hee hee...vad sägs om en "Rush Hour" parodi? Janec levererar sparkar och slag och spelar allmänt den tuffe killen (jävligt svårt att hålla sig för skratt) samtidigt som Kim drar en massa unkna one-liners när skurkarna faller som käglor (jävligt lätt att hålla sig för skratt). Man kan säga att det blir total jämvikt! Guldpalmen för bästa independentfilm blir så gott som vår! Helt enligt samma mall som de filmer som Jack Black producerade i "Be Kind Rewind" filmen
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-07-14 kl. 00:45.
Citera
2008-07-14, 17:01
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ingen som har fler klipp?
Nej du, jag tror hans ytterst kortlivade ambition till "karriär" gjorde sorti i och med juryns sågning. Om Kim Solman vet vad som är bäst för honom (och nu vet vi ju att han läser den här tråden så han bör ta till sig det här ) så borde han hålla sig så långt borta som möjligt från allt vad stand-up komik heter.

I bästa fall kanske någon har filmat honom på Gröna Lund (där han verkar ha funnit en mer realistisk karriärsambition) och kan ladda upp en klipp därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in