2008-07-13, 09:09
Medlem
diemydarlings avatar
Så jävla dålig var han väl inte? Han håller iallafall samma klass som Schyffert, Özz och det gänget.
Citera
2008-07-13, 09:12
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Så jävla dålig var han väl inte? Han håller iallafall samma klass som Schyffert, Özz och det gänget.
Händer det ofta på föreställningar av dessa komiker du jämför med att ingen i publiken skrattar‽ För det var ju det som hände i klippet ovan.
Citera
2008-07-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling

Jo han var otroligt usel. Nej han håller ingen klass alls. Visserligen är väl inte Schyffert och Özz världens bästa men detta var ju riktigt kass. Numera är Mr Cowboy stämplad som halvidiot kan man tänka.....
Citera
2008-07-13, 10:37
Medlem
TheHarlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daphox
Det var riktigt illa. Han platsar härmed i Sthlm live-gänget..

precis, 2 skämt om förorten sen är han hemma.
Citera
2008-07-13, 12:32
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylndr
Han verkar jobba på Gröna Lund iallafall!
Menar du att han faktiskt gör sin stand-up show där?? I så fall har Gröna Lund chikanerat sig ännu mer än vad jag hade trott varit möjligt.
Citera
2008-07-13, 13:15
Medlem
Kallisångs avatar
Fyfan..

Han var så pinsam att jag inte pallade pina mig igenom det korta klippet ens
Citera
2008-07-13, 15:27
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Händer det ofta på föreställningar av dessa komiker du jämför med att ingen i publiken skrattar‽ För det var ju det som hände i klippet ovan.
Sofia Wistam smålog ju i alla fall lite när han entrade scenen. Hon tyckte väl att han såg lustig ut, tills han började prata alltså.
Citera
2008-07-13, 16:30
Medlem
daphoxs avatar
det mest pinsamma är väl ändå det där skitprogrammet. Mina föräldrar kollar på skiten... det säger en del...
Citera
2008-07-13, 16:34
Medlem
Tokfaans avatar
Johannes Brost gjorde ett tappert försök på Norra Brunn för en himla massa år sen, men det här var, otroligt nog, sämre.
Citera
2008-07-13, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Att publiken skrattar med Schyffert beror till stor del på att han redan från början har "positiva vibbar" när han kommer in på scen. Han har ju varit med i Nilecity, Killinggänget, är "kändis" och hela den där biten. Hans akt är ofta faktiskt ganska usel. Samma sak är det med de enkelspåriga förortskillarna som bara skämtar om blatte/svenneparallellerna och sällan eller aldrig går utanför dessa ramar. Hade de inte varit kända redan innan så hade deras ofta ganska förutsägbara skämt fallit platt.

Jag påstår inte att Kim är något att ha, jag försöker bara sätta in honom i samma sammanhang som Schyffert och de andra och därigenom dra lite paralleller. Det redan förvärvade kändisskapet är den stora skillnaden mellan två usla akter där den ena skrattas åt och den andra skrattas med.
Citera
2008-07-13, 17:44
Medlem
daphoxs avatar
Mkt bra analys.
Citera
2008-07-13, 17:51
Moderator
impieteers avatar
Jag är säker på att en etablerad komiker skulle kunna ta samma material, ändra någon liten detalj och få enorma skrattsalvor med sig.

Därmed inte sagt att det roligt för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in