• 1
  • 2
2008-07-12, 17:53
Medlem
Är det någon som sitter inne med någon info?
Svensk snubbe eller?
Citera
2008-07-13, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dormik
Svensk snubbe eller?

host *kines* host host
Citera
2008-07-13, 10:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dormik
Svensk snubbe eller?
Svensk medborgare, enligt SvD. Vad det brukar betyda i samband med våldsbrott är väl bekant. Vad det betyder i spionerisammanhang är lite mer oklart.
Citera
2008-07-13, 15:17
Medlem
Saabspionen

Citat:
Ursprungligen postat av Jahood
host *kines* host host
Då låg det antagligen något i skriverierna om spioneri av asiater på Karolinska förra året...
Citera
2008-07-25, 00:30
Medlem
Venators avatar
Det blev tyst i denna tråd...

Är det bekräftat att han är kines? Någon som vet något mer? Ny häktningsförhandling på fredagen i alla fall.

I SvD beskrivs han som 48-årig fyrbarnsfar och ingenjör. Svensk medborgare och född i Göteborg. Utöver ett ordinarie arbete har han två bolag som sysslar med teknikexport, och han har flyttat till ett av de mer "nedslitna bostadsområdena" i Göteborg. En taxerad inkomst på nästan en halv mille men har alltså flyttat till ett ruffigt område, vilket i mina öron låter som spelskulder eller liknande?
Citera
2008-07-25, 19:36
Medlem
http://www.e24.se/samhallsekonomi/sv...kel_595599.e24

Citat:
Den misstänkte är svensk medborgare, född i Göteborg, och bor sedan ett par år i ett av de mer nedslitna bostadsområdena i stad*en. Han har fyra barn och är gift för tredje gången.

Vid sidan av sitt ordinarie *arbete driver han två bolag som sysslar med teknikexport. Verksamheten i det ena bolaget *beskrivs kort som ”handel med teknikprodukter”.

I det andra är verksamheten ”Handel med internationellt gångbara tekniska- och marknadsföringsinriktade konsulttjänster och försäljning av produkter i anknytning till ovan*stående”. Båda bolagen kontrolleras av 48-åringen, men som affärspartner finns en 47-årig man bosatt i Kalifornien.

Någon som kan söka i bolagsregister mm?
Citera
2008-07-28, 10:01
Medlem
Karbonats avatar
Den häktade har ett svenskt namn, är född 1960 och skriven i Göteborg.
Citera
2008-11-11, 16:01
Medlem
Bajsfacistens avatar
http://frianyheter.wordpress.com/200...-ars-fangelse/
Senast redigerad av Bajsfacisten 2008-11-11 kl. 16:08.
Citera
2008-12-01, 18:21
Medlem
Mer info om händelsen:

http://di.se/Nyheter/?page=/Artiklar...3BHuvudnyheter

Ingen som har en bild på honom? jag är jäkligt nyfiken på hur han ser ut.
Citera
2010-06-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Mer info om händelsen:

http://di.se/Nyheter/?page=/Artiklar...3BHuvudnyheter

Ingen som har en bild på honom? jag är jäkligt nyfiken på hur han ser ut.

Hans utseende är väldigt alldagligt, han ser ut som vilken svensson som helt. Sen kan jag tillägga att han är en av dom trevligaste människor jag stött på och jag skulle vilja påstå att han är oskyldigt dömd.
Citera
2010-06-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Hans utseende är väldigt alldagligt, han ser ut som vilken svensson som helt. Sen kan jag tillägga att han är en av dom trevligaste människor jag stött på och jag skulle vilja påstå att han är oskyldigt dömd.

Är det för att han bedyrar det eller är det din egna omfattande utredning som gör att du vill påstå att han är oskyldig? Eller är han bara grymt trevlig?
Citera
2010-06-19, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Är det för att han bedyrar det eller är det din egna omfattande utredning som gör att du vill påstå att han är oskyldig? Eller är han bara grymt trevlig?
Har mött denna person, väldigt bra man! Enligt vad jag tror är han oskyldig i mina ögon, detta efter vad han har berättat för mig som däremot inte behöver vara sant, dock har jag valt att tro på hans historia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in