Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-03-29, 21:43
  #25
Medlem
Escapisms avatar
Kan tänka mig att det är viktigt att det är relativt svåra låtar så att folk tycker att man förtjänar cash. Fast bara att spela riktigt tight kan ju räcka på klassiker.

Såg några snubbar i Köpenhamn som spelade Michael Jackson och drog en riktigt stor crowd på 30+ personer. Det berodde antagligen på att dom i stort sett spelade perfekt och i lite av en egen stil och var på rätt ställe vid rätt tid.
Citera
2009-03-29, 21:50
  #26
Medlem
R.Rs avatar
Dublin med Thin Lizzy så hade jag lätt betalat en tjuga och stått kvar och lyssnat.
Citera
2009-03-30, 01:41
  #27
Medlem
OneUps avatar
Jag är trött på alla som sitter med ett dragspel och bara spelar klassisk dragspelsmusik... det instrumentet är grymt och passar ju perfekt till NES-musik! Den som spelar Tetris på dragspel ger jag minst 10kr!
Citera
2009-06-16, 01:48
  #28
Medlem
taszhs avatar
Tänkte att jag skulle leta fram mina cohones och våga ta med mig gitarren på utlandssemestern med polaren. Tänkte att jag skulle sätta mig någonstans och spela lite för folk som går förbi. Tanken är att jag ska tjäna ihop lite ölpengar

Så därför försöker jag nu att dra igång denna tråden igen, men jag efterfrågar inte vad FB-folk tycker om för konstig musik, utan vad ni tror att folk skulle vilja lyssna på.
Citera
2009-06-16, 12:45
  #29
Medlem
Unicorners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Tänkte att jag skulle leta fram mina cohones och våga ta med mig gitarren på utlandssemestern med polaren. Tänkte att jag skulle sätta mig någonstans och spela lite för folk som går förbi. Tanken är att jag ska tjäna ihop lite ölpengar

Så därför försöker jag nu att dra igång denna tråden igen, men jag efterfrågar inte vad FB-folk tycker om för konstig musik, utan vad ni tror att folk skulle vilja lyssna på.
Det beror väl på i vilket land du spelar, Abba är ju en självklarhet i t.ex. Japan
Citera
2009-06-16, 23:04
  #30
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorner
Det beror väl på i vilket land du spelar, Abba är ju en självklarhet i t.ex. Japan
Tänkt internationellt, tänk turism, tänk stort!!!
Tänk att det ska fungera för en pojke med en gitarr och för stora skor...
Abba hade varit svårt utan piano, tror jag.
Citera
2009-06-23, 23:29
  #31
Medlem
taszhs avatar
Någon som vet låtar som stoppar folk och som ger pengar? Vilka låtar fungerar?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback