2008-07-12, 09:54
Medlem
Jag har Programmet Magic ISO för att kunna konvertera IMG-filer till ISO-filer som jag behöver för att kunna spela upp filmer i min mediaspelare.

Det har alltid fungerat klockrent på min gamla dator (XP) men jag bytte dator för ett tag sedan och har Vista på den nya.
Laddade ner ett par fulversioner av Magic ISO som jag aldrig fick att lira ordentligt. (läs jag hade en begränsning på ca 300 Mb vid konverteringen)

Så jag köpte en laglig fullversion av Magic ISO. (sista versionen 5.5 som skall funka på Vista)
Trots detta så har jag exakt samma problem och jag kan inte konvertera IMG-filerna ändå...
Konverteringen stannar alltid på ca 6-8 % och sedan stoppar det där

Har skickat ett antal mail till magic ISO om problemet, men de vägrar envist att svara och berätta vad som kan vara fel..
Så finns det någon här som kan berätta, vad jag skall göra för att få denna konvertering att lira igen??
Känns ju jävligt surt att köpa programmet och fortfarande ha samma problem
Citera
2008-07-12, 11:48
Medlem
Tankishs avatar
Om du laddar hem VLC media player så är jag nästan helt säker på att den ska kunna visa dina .iso filer så slipper du det hela med att konvertera.

http://www.videolan.org/vlc/
Citera
2008-07-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Om du laddar hem VLC media player så är jag nästan helt säker på att den ska kunna visa dina .iso filer så slipper du det hela med att konvertera.

http://www.videolan.org/vlc/

Jag har en extern mediaspelare (Mediaman) kopplad till TV:en och den kräver ISO-filer för att vara glad
Citera
2008-07-13, 01:13
Medlem
Ondkvists avatar
Helt seriöst: IMG-filer är ju också ISO-avbildningar, så pröva om det går att lura Mediaman genom att helt enkelt döpa om .IMG till .ISO.
Citera
2008-07-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Helt seriöst: IMG-filer är ju också ISO-avbildningar, så pröva om det går att lura Mediaman genom att helt enkelt döpa om .IMG till .ISO.
Jo, jag vet att det är så.. Men just döpa om den direkt har inte funkat med min Mediaman.
Vad jag får göra nu i väntan på konverteringsdelen vaknar till liv är:
Jag öppnar IMG-filen i Magic ISO och döper om den i till ISO där så fungerar det ..
Men det tar jäkligt mycket längre tid att göre denna baklänges konverteringen jämnfört med att konvertera som vanligt.
Så just nu döper jag om filen från IMG till ISO via programmet och det funkar Men känns ju dumt att köpa ett program och sedan inte kunna använda funktionen som jag köpte det för
Ingen som har förslag på varför inte programmet lirar som tänkt och åtgärder på hur det skulle kunna funka bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in