2008-07-12, 09:54
Medlem
Jag har Programmet Magic ISO fr att kunna konvertera IMG-filer till ISO-filer som jag behver fr att kunna spela upp filmer i min mediaspelare.

Det har alltid fungerat klockrent p min gamla dator (XP) men jag bytte dator fr ett tag sedan och har Vista p den nya.
Laddade ner ett par fulversioner av Magic ISO som jag aldrig fick att lira ordentligt. (ls jag hade en begrnsning p ca 300 Mb vid konverteringen)

S jag kpte en laglig fullversion av Magic ISO. (sista versionen 5.5 som skall funka p Vista)
Trots detta s har jag exakt samma problem och jag kan inte konvertera IMG-filerna nd...
Konverteringen stannar alltid p ca 6-8 % och sedan stoppar det dr

Har skickat ett antal mail till magic ISO om problemet, men de vgrar envist att svara och bertta vad som kan vara fel..
S finns det ngon hr som kan bertta, vad jag skall gra fr att f denna konvertering att lira igen??
Knns ju jvligt surt att kpa programmet och fortfarande ha samma problem
Citera
2008-07-12, 11:48
Medlem
Tankishs avatar
Om du laddar hem VLC media player s r jag nstan helt sker p att den ska kunna visa dina .iso filer s slipper du det hela med att konvertera.

http://www.videolan.org/vlc/
Citera
2008-07-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Om du laddar hem VLC media player s r jag nstan helt sker p att den ska kunna visa dina .iso filer s slipper du det hela med att konvertera.

http://www.videolan.org/vlc/

Jag har en extern mediaspelare (Mediaman) kopplad till TV:en och den krver ISO-filer fr att vara glad
Citera
2008-07-13, 01:13
Medlem
Ondkvists avatar
Helt serist: IMG-filer r ju ocks ISO-avbildningar, s prva om det gr att lura Mediaman genom att helt enkelt dpa om .IMG till .ISO.
Citera
2008-07-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Helt serist: IMG-filer r ju ocks ISO-avbildningar, s prva om det gr att lura Mediaman genom att helt enkelt dpa om .IMG till .ISO.
Jo, jag vet att det r s.. Men just dpa om den direkt har inte funkat med min Mediaman.
Vad jag fr gra nu i vntan p konverteringsdelen vaknar till liv r:
Jag ppnar IMG-filen i Magic ISO och dper om den i till ISO dr s fungerar det ..
Men det tar jkligt mycket lngre tid att gre denna baklnges konverteringen jmnfrt med att konvertera som vanligt.
S just nu dper jag om filen frn IMG till ISO via programmet och det funkar Men knns ju dumt att kpa ett program och sedan inte kunna anvnda funktionen som jag kpte det fr
Ingen som har frslag p varfr inte programmet lirar som tnkt och tgrder p hur det skulle kunna funka bttre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in