2020-09-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundsvallm3ster
Började för ett tag sedan se serien för första gången och är på Säsong 6. Serien har varit mycket händelserik i början till skillnad från andra serier och många karaktärer har kommit och gått. Några favoriter finns dock fortfarande kvar. Gillar speciellt Gustav som jobbar som 1:e maskinist. Han känns som en go gubbe med massor av visshet. Uno är också en karaktär som jag börjat gilla mer och mer, blev speciellt kul när hans döttrar Peggy och Paula kom ombord. Sedan hans underliga beteende om ljuset och alla dessa kurser han går på, det är bara för roligt och se honom försöka att ha en seriös konversation med någon. Serien är helt underbar fattar inte varför SVT börjar sända repriser av serien. Sedan tycker jag man kunnat dra ut på Rolfs inflytande i serien.

Även om han är en rättskaffens man så upplevde jag Gustavs karaktär som väldigt tjatig eftersom han ständigt var butter och tvär mot allt och alla även om han blev mer mänsklig med tiden. Tror jag slutade titta nånstans vid s09-s10.

Uno, Jokern och Viggo var nog karaktärerna jag fann mest underhållande, men det är knappast en kontroversiell åsikt I alla fall inte gällande de två förstnämnda...
Citera
2020-09-13, 18:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Visst var det tidigt i rederiets historia som Elin Dahlén hoppade från Freja?
Vad var anledningen till att hon gjorde det, fanns det nån poäng?
Ja det fanns det.
Citera
2020-09-13, 19:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ja det fanns det.
Inget du vill prata om?
Citera
2020-09-13, 19:34
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Inget du vill prata om?
Ellinore Dahlén var deprimerad. Spiken i kistan blev när Yvonne talade om för henne att Reidar hade en vuxen oäkta son, Tony.
Citera
2020-09-13, 20:24
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Inget du vill prata om?
Depression och piller.
Citera
2020-09-14, 15:00
Medlem
Gastropodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Det vet jag men det var inte det jag syftade på, Någon slår en med en spegel på ett sjukhus men vem var det ?

Ok! Du kanske syftar till Beatrices spegelmord av någon av hennes andra tvillingsystrar då..

Eller om du nu vet att systrarna inte slogs med en spegel så var det ju dum fråga.

Det du syftar till är inget jag minns iaf. Vad det nu är egentligen..
Citera
2020-09-15, 08:44
Medlem
The older Lina was prolly older than 20 yrs , my guess would be around 30 ?
Citera
2020-09-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Har jag drömt eller har detta skett i rederiet ?, Gaby stenberg/Beatrice Dahléns karaktär låg inlagd på sjukhus där hon tar ihjäl någon (kanske sin tvillingsyster) med en spegel ?, Isånafall vilket avsnitt/säsong ?,

Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2020-09-15 kl. 08:51.
Citera
2020-09-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
The older Lina was prolly older than 20 yrs , my guess would be around 30 ?

Actually she is born 1975, and then not more than 21-22 when it was sent. It seems strange, but she was approxmately the same age as the Lina in the first season.

About Junior, the second one is of course older than the first, but not as much as it seems, I would say three, maxium four years.
Citera
2020-09-17, 01:59
Medlem
Well , Dolph was around 30 when he played He-Man but HM is just 19 yrs old according to the cartoon.......same with Anja , the actress that played her was 30 then but the character was 20-25 yrs old. So my guess that adult Lina is 25-30 is not that far fetched
Citera
2020-09-20, 18:54
Medlem
Är det nån som vet var scenerna från Dahléns samt Remmer Line spelades in?

Jag tycker att det redan i det allra första avsnittet ser ut som om Dahléns spelas in i en av byggnaderna på Strandvägen, och till och med det där objektet som en av demonstanterna kastar på ett av fönstren syns tydligt både på insidan och utsidan, så det verkar ju troligt att det verkligen spelades in på den platsen också...?
Sen så ser det ut som om Remmer Line spelas in inne i den Bünsowska Villan (som också användes som "kuliss") när de står ute på balkongen utanför kontoret.
Senast redigerad av Peter_18 2020-09-20 kl. 18:57.
Citera
2020-09-20, 19:05
Medlem
fearreapers avatar
Hyttkorridorer, foajé och restauranger samt andra vanligt förekommande platser ombord, spelades in i SVT Dramas studio i Stockholm. Bünsowska villan i Diplomatstaden i Stockholm användes som "kuliss" för huvudkontoret för familjen Dahléns sista konkurrenter Remmer Line och Küselska huset i Gamla Stan som Dahléns huvudkontor

Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det nån som vet var scenerna från Dahléns samt Remmer Line spelades in?

Jag tycker att det redan i det allra första avsnittet ser ut som om Dahléns spelas in i en av byggnaderna på Strandvägen, och till och med det där objektet som en av demonstanterna kastar på ett av fönstren syns tydligt både på insidan och utsidan, så det verkar ju troligt att det verkligen spelades in på den platsen också...?
Sen så ser det ut som om Remmer Line spelas in inne i den Bünsowska Villan (som också användes som "kuliss") när de står ute på balkongen utanför kontoret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in