2008-07-11, 12:56
Medlem
Aakkes avatar
Ey, vet inte om detta är rätt forumdel osv men lägger den här.

Försöker formatera om datorn + installera om XP. Problemet är att varje gång jag kör i CD'n står det att den inte kan hitta någon hårddisk.

Jag hade innan Windows XP Home Edition, helt orginal. Nu har jag Windows XP Professional, inte orginal eftersom jag blivit av med min Home Edition CD.

Vad kan problemet vara? Någon som haft orginal XP sen bytt till inte orginal XP? ;( vill bli av med alla mina virus och pallar inte slänga ut massa pengar på ett nytt orginal OS.
Citera
2008-07-11, 12:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Ey, vet inte om detta är rätt forumdel osv men lägger den här.

Försöker formatera om datorn + installera om XP. Problemet är att varje gång jag kör i CD'n står det att den inte kan hitta någon hårddisk.

Jag hade innan Windows XP Home Edition, helt orginal. Nu har jag Windows XP Professional, inte orginal eftersom jag blivit av med min Home Edition CD.

Vad kan problemet vara? Någon som haft orginal XP sen bytt till inte orginal XP? ;( vill bli av med alla mina virus och pallar inte slänga ut massa pengar på ett nytt orginal OS.
Är det en SATA disk behövs en diskett med drivrutiner. Tror man ska trycka på F6 när det står i början.
Citera
2008-07-11, 13:04
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Är det en SATA disk behövs en diskett med drivrutiner. Tror man ska trycka på F6 när det står i början.

tror inte det är någon sata hdd, "Fujitsu MHV2080BH SCSI Dsik Device" Har inte så stor koll på datorer etc, detta är syrrans dator också vilket inte gör det lättare ;p
Citera
2008-07-11, 16:13
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
tror inte det är någon sata hdd, "Fujitsu MHV2080BH SCSI Dsik Device" Har inte så stor koll på datorer etc, detta är syrrans dator också vilket inte gör det lättare ;p

Fujitsu MHV2080BH är en serial ata-disk.
Citera
2008-07-13, 20:22
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Fujitsu MHV2080BH är en serial ata-disk.

ok nice får ta och leta upp skivorna, det finns ingen möjlighet att hitta drivrutiner via internet`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in