2008-07-11, 10:09
Medlem
Necrobutchers avatar
Vet inte om jag postar i rätt ämne nu, men hur gör man för att lösenordsskydda ett helt vanligt Word-dokument?

Tack på förhand!
Citera
2008-07-11, 10:13
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Vet inte om jag postar i rätt ämne nu, men hur gör man för att lösenordsskydda ett helt vanligt Word-dokument?

Tack på förhand!

Om du avser Words egen lösenordsfunktion så går det att aktivera genom att klicka på "Tools" och sedan "Security Options" (eller motsvarande på svenska) i dialogrutan "Save As".
Citera
2008-10-21, 19:34
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Titta nu bumpar jag en till av dina gamla trådar...

alltså, är inte de där "skydden" lätta å komma runt. Det ska ju vara en nyckel som gör wordfilen helt oläsbar om man inte kan lösenordet. Men så korrekta är nog knappast m$. Bäst är att packa worddokumentet i en ZIPfil och lösenordsskydda filen med den inbyggda lösenordsfunktionen. Använd inte winzip, använd 7zip.
Citera
2008-10-21, 19:43
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Titta nu bumpar jag en till av dina gamla trådar...

alltså, är inte de där "skydden" lätta å komma runt. Det ska ju vara en nyckel som gör wordfilen helt oläsbar om man inte kan lösenordet. Men så korrekta är nog knappast m$. Bäst är att packa worddokumentet i en ZIPfil och lösenordsskydda filen med den inbyggda lösenordsfunktionen. Använd inte winzip, använd 7zip.

Ja, vaffan. Jag börjar känna mig litet smått paranoid.

Tack för tips i.a.f.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in