2008-07-11, 01:44
Medlem
Stormfires avatar
Jag uppgraderade nyligen datorn för att kunna spela lite häftigare spel och valde att investera i en 6000+ X2, samt ett 8800GT med utbytta fläktar för att kunna överklocka det.

Jag testade att köra igång 3dMarks 06 och fick där 6206 i totalt poäng!?
SM2.0 Score: 2545
HDR/SM3.0 Score: 2576
CPU Score: 2115

Har även testat en del spel och tycker inte att det fungerar som förväntat. Jag surfade runt lite på google och läste om dem som tyckte att de hade dåligt värde när de fick 8800 i poäng. Jag som har 6200... det är ju katastrof. Såg en med ungefär samma burk här på FB, som fick bra mycket högre värde:

Citat:
Ursprungligen postat av claymann
12000 poäng i 3dmark 06

specs:
Amd 6000+ x2 (3,4 ghz)
4gb 800mhz
8800Gt (720, 2100)
Vista 32bit

Lite klockat

Jag har nu:
Athlon 64 X2 6000+ (3.0 ghz)
400w Nättaggregat
EVGA GeForce 8800GT 512MB
4GB Ram

Asus M2V VIA K8T890 4DDR2-DIMM 4PCI 2PCIe...

Vill verkligen få reda på vad felet kan bero på. Uppskattar all hjälp jag kan få! Varför underpresterar min dator så mycket? Vad kan jag göra?
Senast redigerad av Stormfire 2008-07-11 kl. 02:24.
Citera
2008-07-11, 05:11
Medlem
Gravity2s avatar
Hade du ett annat moderkort innan och låtit bli att formatera?
Hade du ett annat grafikkort innan och inte kört drivercleaner (Speciellt om du hade ett ATi-kort)?
Är alla övriga drivrutiner uppdaterade?
Chipsetdrivers?
Citera
2008-07-11, 12:28
Medlem
Stormfires avatar
Har samma moderkort nu som innan. Det är 2 år gammalt, har haft lite problem med nätverkskortet och ljudkortet som sitter på moderkortet. Ljudet har försvunnit och internet har försvunnit ibland tidigare. Så jag har köpt nya ljud/nätverkskort, men jag är osäker på om något annat kan vara galet då, då båda dessa integrerade inte fungerar som de ska.

Hur mycket kan moderkortet påverka?

Har kollat temperaturerna, och den ligger runt 30 - 40 grader för både processorn och grafikkortet. Ifall jag kör Crysis på 1024 och High så ligger temperaturen för grafikkortet på 38C grader. Så det verkar inte vara något problem med kylningen.

Jag hade ett ATI innan, men jag har omformaterat och installerat Windows XP64 Bit från Vista. Uppdaterat alla drivrutiner samt chipset. Testade just att cleara cmos och ladda default settings, men det hjälpte inte heller. Har ingen aning om vad det här kan bero på...

Finns det något test, något annat jag kan göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Hade du ett annat moderkort innan och låtit bli att formatera?
Hade du ett annat grafikkort innan och inte kört drivercleaner (Speciellt om du hade ett ATi-kort)?
Är alla övriga drivrutiner uppdaterade?
Chipsetdrivers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in