2008-07-10, 17:57
Medlem
Zkullocks avatar
Nu vet jag inte om denna hamnar fel men kndes rtt att lgga i Mac delen.
Flytta grna trden om det r fel.

Det r s att jag har kpt mig en Tvix 6500 nyligen och sitter nu och frsker f det att fungera, men gr inge vidare.
Nr jag kopplar in den till min MB s hittar den Tvixen som hrddisk men jag kan inte skriva filer p den. Jag har inte rttigheter till att gra ngot alls i min Tvix.
Hur gr jag tillvga fr att f detta att fungera?
Tacksam fr svar!
Citera
2008-07-10, 18:52
Medlem
Snjs avatar
Nu vet jag inte alls vad en sdan grej r fr ngot, men nr jag skulle lgga ver filer till en portabel hrddisk frn min mac s gick det inte fr att den var formaterad i NTFS. Mac och NTFS gr ju inte riktigt ihop, det kanske r ngot liknande?
Citera
2008-07-10, 18:56
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Nu vet jag inte alls vad en sdan grej r fr ngot, men nr jag skulle lgga ver filer till en portabel hrddisk frn min mac s gick det inte fr att den var formaterad i NTFS. Mac och NTFS gr ju inte riktigt ihop, det kanske r ngot liknande?

Ja, jag antar att det kan vara s. Har du ngon lsning p hur man kan lsa och skriva med NTFS i mac mnne?
Citera
2008-07-10, 19:05
Medlem
Durkslags avatar
Paragon NTFS eller NTFS 3G.

Jag anvnder det frstnmnda och det funkar utmrkt.

(Jag har ingen aning om det r detta problem p din Tvix, svarade bara p ovanstende frga )
Citera
2008-07-10, 19:23
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Paragon NTFS eller NTFS 3G.

Jag anvnder det frstnmnda och det funkar utmrkt.

(Jag har ingen aning om det r detta problem p din Tvix, svarade bara p ovanstende frga )

Jag skte lite granna faktiskt och hittade detta program du tipsar mig om. Installerade det och faktiskt s kan jag flytta filerna hur jag vill emellan Tvixen samt MBn .

En ny frga jag har r om jag skaffar s jag fr trdlst till min Tvix, kan jag d skicka filer till den ifrn min MB trdlst? Om jag nu har detta program som tipsats om.
Och hur isfall jag stter upp Tvixen s att detta fungerar.
Citera
2008-07-10, 19:55
Medlem
extremesantas avatar
Kan du inte skicka via ftp?
Citera
2008-07-10, 19:58
Medlem
Durkslags avatar
Om du fixar trdlst till den ska den isf dyka upp som en ntverksenhet, som en NAS. Som du kan komma t via t.ex. FTP, d ska det inte spela ngon roll vilket filsystem du anvnder d du inte kommunicerar direkt med hrddisken.

Jag har dock ingen Tvix och har aldrig anvnt en, men borde vara s
Citera
2008-07-10, 20:12
Medlem
Zkullocks avatar
Tacksam fr era svar!
Men hur gr jag tillvga med att lgga en FTP d?
Jag fattar inte hur jag skall kunna f tillgng med Tvixen ngonstans.
Om ngon vet hur jag lgger en FTP och sedan kan gra s jag kan skicka filer till min Tvix s vore det helt underbart.
Citera
2008-07-22, 18:08
Medlem
Zkullocks avatar
Lite flera frgor kring min Tvix.
Hur installerar jag SAMBA i min Mac? Jag fattar verkligen inte d det inte r en vanlig install fil som saker brukar vara, och jag fattar verkligen inget utav det som beskriv lite smtt p olika stllen.
S om ngon hjlpsam kan hjlpa mig med detta om hur jag ska f igng SAMBA i min Mac r jag evigt tacksam!
Citera
2008-10-30, 12:37
Medlem
Kan man koppla till en usb dvd spelare till tvix 6500 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in