• 1
  • 2
2008-07-10, 16:29
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Hej, jag undrar ifall någon har mer information om modet som skedde för ca 5 år sedan uppe på eriksberg i Hallunda, trekällor hette området. Jag minns att på efterlyst så skickade någon in ett brev med upplysningar. Löste de någonsin detta mordet?
Citera
2008-07-10, 17:51
Medlem
Kenny Kuks avatar
Om du syftar på detta mord som skedde 2001 på Mikael Söderlind:

http://www.efterlyst.tv3.se/index.ph...c9bd8b2a8bcc48

Så greps och häktades en person:
http://www.efterlyst.tv3.se/index.ph...30985b3b9d86f4

Men hur det gick sedan har jag inte hittat någon information om.
Citera
2008-07-10, 23:25
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Ja, detta var mordet jag tänkte på. Tackar, någon som vet mer?
Citera
2008-07-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusten grodsluk
Ja, detta var mordet jag tänkte på. Tackar, någon som vet mer?

Charlie hette han som blev gripen för mordet...
jag säger inte att det var han som gjorde det....
men om det var han så hade han en uppdragsgivare.

dom grep han på Filippinerna och han utvisades till Sverige..
sen var det en plit på Kronan som sa att han erkänt framför honom
att han gjorde mordet...
och på det dömde dom honom...
Rättvise-Sverige.

Vad jag har hört så blev denna person mördad av ekonomiska skäl..inte att han gjort bort sej eller något.
Blodspengar...hoppas snubben som beställde jobbet sover bra ,
klippa någon i Sverige för ett par hundra lax..
det är ju inte direkt så att vi svälter här och är desperata på cash
för att äta oss mätta
Citera
2008-08-04, 13:52
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Ok tackar, jag var nämligen bland de första på plats efter skotten och undrade därför hur det gått.
Citera
2008-08-05, 18:32
Medlem
Kan du berätta något om hur det var ? Du behöver ju inte gå in i detaljer men nåt kanske du kan berätta ?
Citera
2008-08-05, 22:42
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitslick
Kan du berätta något om hur det var ? Du behöver ju inte gå in i detaljer men nåt kanske du kan berätta ?
Nja jag var ju ganska liten då och har inte tänkt på det så mycket, det var dock inte så kul att se en människa man sett vid livet helt blek och blodig. Minns att en läkargranne kom ut med endast ett sånt där stetoskåp eller vad det heter och sa att han var död. Jag sprang dit efter att jag grillade korv på balkongen på elgrill efter att jag hörde skotten, det var inte bara ett skott minns att de skjöt på flera styckna. Minns att snuten som kom dit fick superpanik och började skrika på folk och klarade inte av att se lik, han sa åt mig och några andra att sticka så jag ställde mig bland folkmassorna och kollade på när en sjukvårdshelikopter kom förbi.
Citera
2008-09-02, 00:04
Medlem
Micke skulle väl gifta sig?? va inte hans festmö/flickvän med hund, me på plats också när han blev skjuten??
Citera
2008-10-31, 22:54
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Nja jag var ju ganska liten då och har inte tänkt på det så mycket, det var dock inte så kul att se en människa man sett vid livet helt blek och blodig. Minns att en läkargranne kom ut med endast ett sånt där stetoskåp eller vad det heter och sa att han var död. Jag sprang dit efter att jag grillade korv på balkongen på elgrill efter att jag hörde skotten, det var inte bara ett skott minns att de skjöt på flera styckna. Minns att snuten som kom dit fick superpanik och började skrika på folk och klarade inte av att se lik, han sa åt mig och några andra att sticka så jag ställde mig bland folkmassorna och kollade på när en sjukvårdshelikopter kom förbi.

kommer oxå ihåg det
jag kom samtidigt som helikoptern
tror den landa på centrumtaket

veckan efter stoppa dom alla bilar som åkte förbi o fråga om dom hade sätt nått
Citera
2008-11-15, 14:41
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mright
Micke skulle väl gifta sig?? va inte hans festmö/flickvän med hund, me på plats också när han blev skjuten??
Jo det stämmer
Citera
2009-02-20, 17:19
Medlem
Citat:
Jo det stämmer

Det stämmer inte alls.
Och hur vet ni vem vad å hur folk osv heter om ni inte var med och läste förundersökningen etc?
Citera
2009-02-20, 17:21
Medlem
[/b][/b]
Citat:

Definiera flera stycken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in