• 2
  • 3
2008-07-11, 16:17
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
men det r viktigt att jag fr se msnfix loggen fr programmet kan inte kan ta bort/hittar problemet men det kan visas i loggen

Sjlvklart, vntar bara p att ngon av drarna skall dyka upp
Citera
2008-07-11, 16:21
Medlem
927s avatar
msn malware-problem kan ven synas i en HJT logg, det beror p vilken variant det r p problemet
Citera
2008-07-11, 17:17
Medlem
tattoosandbeers avatar
Fan mste vara blind men vart fan ligger loggen? din tut var p franska

EDIT:

Satt och tittade lite p min burk, har krt msnfix p min och inget fanns, men dremot s sg jag dessa exe filer, vad fan r detta?

http://uppladdning.net/bilder/0/d340...b281409f5d.jpg
Senast redigerad av tattoosandbeer 2008-07-11 kl. 17:32.
Citera
2008-07-11, 17:49
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
jag fattar ingeting.
nr du har packat upp filen p typ skrivbordet s skapas en mapp som heter msnfix, i den mappen finns en bat fil som man startar programmet med.
nr programmet scannat frdigt s skapas en loggfil och du kan ta bort mappen msnfix om du vill.
zip filen kan du ju hmta igen -> packa upp -> ta bort -> hmta -> packa upp osv hur mnga ggr som helst, det r inget program som r installerat utan en vanlig zip fil som innehller ngra filer

Grejen r denna, Jag har nya zip filen, packar jag upp denna s kommer det inget alls t mig, vet i fan allts vad som sker, jag plockade bort den mappen som kom frsta gngen igr men likt frbannat s ligger .Bat filen m.m kvar om jag gr en skning p desktop hittar jag den.

Som sagt, verkar inte kunna ta bort den och d jag vill packa upp den s sger den(kom jag p nu ) Attt vissa filer finns redan Hur rensar jag bort allt och brjar om d?
Citera
2008-07-11, 17:51
Medlem
tattoosandbeers avatar
Fan har FB blivit galet ? Svarade dig 19:49 med denna https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=28 men str 17:49 p denna och den hamnade ovanfr din frga
Citera
2008-07-11, 18:24
Medlem
927s avatar
spara och packa upp zip filen p skrivbordet, i den mappen borde loggfilen finnas nr du krt programmet

bilden visar ju msn.zip, allts r det filerna som tillhr programmet msnfix. tex catchme.exe leter efter dolda filer (rootkits)
Citera
2008-07-11, 18:54
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
spara och packa upp zip filen p skrivbordet, i den mappen borde loggfilen finnas nr du krt programmet

bilden visar ju msn.zip, allts r det filerna som tillhr programmet msnfix. tex catchme.exe leter efter dolda filer (rootkits)

oki, men saken r den att jag kan fan inte ta bort skiten helt och hllet s jag kan packa upp det igen, plockade bort mappen d jag hade krt det en gng, men svrt att frklara fr andra d jag ej har mappen sjlv, det finns ju fan inte ngonstans i kontrollpaneln eller p C:/program finner jag det fan ej heller p
Citera
2008-07-11, 19:21
Medlem
927s avatar
jag fattar ingeting.
nr du har packat upp filen p typ skrivbordet s skapas en mapp som heter msnfix, i den mappen finns en bat fil som man startar programmet med.
nr programmet scannat frdigt s skapas en loggfil och du kan ta bort mappen msnfix om du vill.
zip filen kan du ju hmta igen -> packa upp -> ta bort -> hmta -> packa upp osv hur mnga ggr som helst, det r inget program som r installerat utan en vanlig zip fil som innehller ngra filer
Citera
2008-07-11, 21:58
Medlem
tattoosandbeers avatar
927-->> Ngot har varit galet med FB

Titta p mina inlgg hr:

https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=28

https://www.flashback.org/showpost....6&postcount=29
Citera
2008-07-12, 06:57
Medlem
927s avatar
r filerna uppackade till mappen skrivbord\msnfix, isf; ser du inte mappen msnfix p skrivbordet? uppackningsprogrammet r vl nedstngt nr du frsker ta bort filer/mappar?
(fr att se dessa filer du pratar om s mste man ju klicka p msnfix\incl, vilket det inte finns nn anledning att gra frn brjan. det enda som r intressant r bat filen)

gr en ny mapp p skrivbordet, placera msnfix.zip dr och vlj packa hr s ser du ju hur det ska bli
Citera
2008-07-12, 08:27
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
r filerna uppackade till mappen skrivbord\msnfix, isf; ser du inte mappen msnfix p skrivbordet? uppackningsprogrammet r vl nedstngt nr du frsker ta bort filer/mappar?
(fr att se dessa filer du pratar om s mste man ju klicka p msnfix\incl, vilket det inte finns nn anledning att gra frn brjan. det enda som r intressant r bat filen)

gr en ny mapp p skrivbordet, placera msnfix.zip dr och vlj packa hr s ser du ju hur det ska bli

Skall kra detta under dagen tack, skall jobba nu en stund men testar sedan
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in