2008-07-10, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Han har ju rätt. Det är ekonomisk doping Chelsea och United sysslar med. Tycker inte heller skuldsatta klubbar ska få delta i CL, då de har lånat sig till framgången. Lite som elitlicensen i Sverige. Tycker den fungerar utmärkt, och det borde gå att föra in något liknande i europaspelet. Ett Ljungskile ska inte kunna låna en miljard och plötsligt bli svenska mästare...

Du har en poäng men när Real Madrid spelar final så säger han inte ett skit. Det som stör mig. Eller när Milan eller Porto mutar domare och Liverpool fifflar in sig.
Citera
2008-07-10, 16:03
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Sluta, statusen hade inte ökat på skitligor som Allsvenskan. Vi hade istället fått skämmas över att komma från detta land. Ni är ju uppenbarligen Serie A eventuellt La Liga-fans.

Champions League är till för att avgöra vem som är bäst i Europa. Det kan mycket väl vara så att ett mästarlag från ligan går ner sig totalt inför nästkommande säsong. Då skulle det inte heller vara rättvist.

Rör inte CL, det är det som förgyller ens veckodagar på hösten och våren.

Vad har mitt inlagg att gora med att jag ar Serie A eller La Liga fan? De ligorna har vall oxa fyra platser till champions league, dvs pa tok for manga!
Citera
2008-07-10, 16:09
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Det handlar inte om vad man tycker när han har uppenbart fel. Jag hörde inte ett ord från Platinis mun när det var en uppenbar fuskfinal året innan med Liverpool och Milan. Dels för att Liverpool fifflade in sig i CL igen efter att ha kommit 5a i ligan och när Milan hade hållt på med sina mutor och åkt fast. Det är bara hans känslor som tar över. Och förresten, hur kan man tycka att en final med United är en mardröm? Vilket underbart lag med snabbt och fint spel, grr får gåshud bara jag ser en video med deras enormt snabba spel.

Kan halla med om att en FIFA president kanske inte borde delge vad han tycker om olika lag, men nu gjorde han ju det och om man haller med honom sa vaxer han ju.

Hur United spelar ar ovasentligt, Mina kanslor till klubbarna bygger pa vad jag tycker om foreningarna, nagot som vaxt fram sedan man borjade titta pa fotboll, och United har aldrig varit min kopp med te. Hade inget alls emot Chelsea innan Abramovitch kom in i bilden kan jag ocksa meddela.
Citera
2008-07-10, 16:14
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Det handlar inte om vad man tycker när han har uppenbart fel. Jag hörde inte ett ord från Platinis mun när det var en uppenbar fuskfinal året innan med Liverpool och Milan. Dels för att Liverpool fifflade in sig i CL igen efter att ha kommit 5a i ligan och när Milan hade hållt på med sina mutor och åkt fast. Det är bara hans känslor som tar över. Och förresten, hur kan man tycka att en final med United är en mardröm? Vilket underbart lag med snabbt och fint spel, grr får gåshud bara jag ser en video med deras enormt snabba spel.

Vad pratar du om? Liverpool kom trea 2005/2006. Vilket kvalificerade dem för CL-spel 2006/2007 då de även spelade final. 2004/2005 kom de fem i ligan och fick börja från omgång 1 i CL-kvalet. Där de senare åkte ut mot Benfica i åttondelsfinalen. Tycker det är ganska självklart att ett lag ska få chansen att försvara sin titel.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Vad har mitt inlagg att gora med att jag ar Serie A eller La Liga fan? De ligorna har vall oxa fyra platser till champions league, dvs pa tok for manga!

Eftersom du förmodligen blir upprörd över Premier Leagues dominans i CL de senaste åren.
Citera
2008-07-10, 16:19
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Eftersom du förmodligen blir upprörd över Premier Leagues dominans i CL de senaste åren.

Hur fan vet du hur jag formodligen tanker???
Nej daremot ar jag trott pa den Spanska, Italienska och Engelska ligans dominans i champions league sen den infordes i sin nuvarande form!
Citera
2008-07-10, 16:19
Bannlyst
Citat:
Vad pratar du om? Liverpool kom trea 2005/2006. Vilket kvalificerade dem för CL-spel 2006/2007 då de även spelade final. 2004/2005 kom de fem i ligan och fick börja från omgång 1 i CL-kvalet. Där de senare åkte ut mot Benfica i åttondelsfinalen. Tycker det är ganska självklart att ett lag ska få chansen att försvara sin titel.

Vet att det inte var det året, men faktum att regeln infördes för att Liverpool missade CL är lite skumt. Klart det inte var självklart eftersom att det inte fanns en regel, men när Liverpool missade så infördes helt plötsligt en sån regel.
Citera
2008-07-10, 16:20
Bannlyst
Citat:
Nej daremot ar jag trott pa den Spanska, Italienska och Engelska ligans dominans i champions league sen den infordes i sin nuvarande form!

Du tror inte de skulle dominera även om det blev en töntig supercup?
Citera
2008-07-10, 16:21
Medlem
Citat:

Jo men det patetiska var ju att UEFA ändrade reglerna i efterhand. Kanske det största myglet i fotbollshistiorien. Apropå att UEFA hatar engelska lag, när pool började lipa fick landet plötsligt chansen till 5 lag i CL...
Citera
2008-07-10, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jo men det patetiska var ju att UEFA ändrade reglerna i efterhand. Kanske det största myglet i fotbollshistiorien. Apropå att UEFA hatar engelska lag, när pool började lipa fick landet plötsligt chansen till 5 lag i CL...

Pool har alltid varit ett undantag i England, varför vet jag inte riktigt men jag antar att det har att göra med att de är riktiga myglare.
Citera
2008-07-10, 16:25
Medlem
Tycker det enda vettiga han sa i den intervjun var att Premier League-klubbarna kunde fetglömma att lira en 39:e omgång utomlands.

Sedan är det dåligt av Utd att hålla Ronaldo mot hans vilja, men har han i ett moment av girighet skrivit på ett kontrakt så får han skylla sig själv, det är mellan united, ballerinan och RMA diskussionen ska ske, Blatter och Fifa har inte någonting med det att göra.

Vad gäller mr. Platini så är jag inte överförtjust i karln, men jag håller med i frågan om klubbar som tar lån för att köpa spelare. Skulle dock inte sträcka mig till att kalla det rent fusk.
Citera
2008-07-10, 16:54
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Du tror inte de skulle dominera även om det blev en töntig supercup?

Pa sikt sa tror jag inte det!
Men daremot ar jag overtygad om att champions league inte kommer att ga tillbaka till sin gamla form, underhallningsmassigt och omsattningsmassigt skulle det vara en mycket dalig affar!
Citera
2008-07-10, 18:45
Medlem
lanafishs avatar
Citat:

Är du dum i huvudet? var har jag nämnt att jag vet vad du tänker?

Citat:
Pa sikt sa tror jag inte det!
Men daremot ar jag overtygad om att champions league inte kommer att ga tillbaka till sin gamla form, underhallningsmassigt och omsattningsmassigt skulle det vara en mycket dalig affar!

Uppenbarligen så är du det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in