2008-07-10, 15:21
Medlem
Blatter är väl inte den smartaste göken i boet men håller med Klevis, alltid skönt med någon som kagar med storklubbarna. Sen fattar jag inte riktigt vad folk har emot Platini. Är det för att han vann mot stackars hederliga Lennart?
Johansson var väl den mest korrupta av pampar, alla som är svenskar är inte ärkeänglar, och han bokstavligt talat slickade storklubbarna i stjärten. Tycker det mesta Platini gjort hittils varit vettigt, är väl enbart förslaget om att utöka EM som jag motsätter mig. En skön frisk fläkt i ett tidigare jävligt försoffat UEFA.
Citera
2008-07-10, 15:32
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Blatter är väl inte den smartaste göken i boet men håller med Klevis, alltid skönt med någon som kagar med storklubbarna. Sen fattar jag inte riktigt vad folk har emot Platini. Är det för att han vann mot stackars hederliga Lennart?
Johansson var väl den mest korrupta av pampar, alla som är svenskar är inte ärkeänglar, och han bokstavligt talat slickade storklubbarna i stjärten. Tycker det mesta Platini gjort hittils varit vettigt, är väl enbart förslaget om att utöka EM som jag motsätter mig. En skön frisk fläkt i ett tidigare jävligt försoffat UEFA.

Vem har nämnt nåt om Platini? Jag håller med dig annars, Blatters största framgång är att han fick Platini på den posten.
Citera
2008-07-10, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Är inte Real Madrid en stor klubb? Platini är precis likadan som alla andra i UEFA, dvs att de hatar Engelsk fotboll och gör allt för att förstöra den. Platini vill ha tillbaka en urkass europacup där Real Madrid smäller lika högt som Kalmar FF. En europeisk superliga kom precis ett steg närmare...

Han anklagar alla Engelska lag för att fuska:

Platini has also started a crusade to rid the Premier League of debt-ridden clubs, branding the Chelsea v Manchester United Champions League Final as a battle of the "cheats".

He said: "Look at the deficits of Chelsea and Manchester United. FIFA and UEFA are going to have to combat that because, today, it is the ones who cheat who win.

We are starting to work on this. It’s a race for money. The passion in England is exceptional and hooliganism has been fought but, as for the rest, we are going to have to find something.”

Chelsea and United have reported combined debts of £1.5bn but have signed a string of top names for top prices, such as Wayne Rooney (£28m) and £31m Andriy Shevchenko.

His comments came as Prime Minister Gordon Brown made a plea to the Football Association and the other home nations to avoid any future repeat of a non-British finals.
Citera
2008-07-10, 15:39
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Om nu Ronaldo vill spela i Real Madrid så mycket, varför skriver han då långa kontrakt som binder honom till Manchester United? Dum ung man säger jag bara

Om du signar ett kontrakt på låt säga ett år så får du inte i närheten av så mycket pengar som om du signar för fyra år.
Citera
2008-07-10, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Är inte Real Madrid en stor klubb? Platini är precis likadan som alla andra i UEFA, dvs att de hatar Engelsk fotboll och gör allt för att förstöra den. Platini vill ha tillbaka en urkass europacup där Real Madrid smäller lika högt som Kalmar FF. En europeisk superliga kom precis ett steg närmare...

Platini has also started a crusade to rid the Premier League of debt-ridden clubs, branding the Chelsea v Manchester United Champions League Final as a battle of the "cheats".

He said: "Look at the deficits of Chelsea and Manchester United. FIFA and UEFA are going to have to combat that because, today, it is the ones who cheat who win.

We are starting to work on this. It’s a race for money. The passion in England is exceptional and hooliganism has been fought but, as for the rest, we are going to have to find something.”

Chelsea and United have reported combined debts of £1.5bn but have signed a string of top names for top prices, such as Wayne Rooney (£28m) and £31m Andriy Shevchenko.

His comments came as Prime Minister Gordon Brown made a plea to the Football Association and the other home nations to avoid any future repeat of a non-British finals.

Nu riskerar vi att gå rejält off topic. Men jag gillar Platinis förhållningssätt. Champions League ska vara Champions Leauge med ligamästarna och möjligtvis tvåorna från de stora länderna som deltagare. Inte trean och fyran och ibland också femman från vissa länder. Det urlakar hela turneringen. Nej spela Champions League med bara ligamästarna!
Citera
2008-07-10, 15:45
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nu riskerar vi att gå rejält off topic. Men jag gillar Platinis förhållningssätt. Champions League ska vara Champions Leauge med ligamästarna och möjligtvis tvåorna från de stora länderna som deltagare. Inte trean och fyran och ibland också femman från vissa länder. Det urlakar hela turneringen. Nej spela Champions League med bara ligamästarna!

Vilket land har fem lag i CL?
Citera
2008-07-10, 15:46
Medlem
Apanalol001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
inget
Citera
2008-07-10, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish

England hade chansen en gång men jag tror Everton åkte ut i kvalet mot Villarreal. Men närmare än så har det nog aldrig varit tror jag.
Citera
2008-07-10, 15:51
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

WORD!

Det ar ju denna moderna utveckling som har lett till den enorma segregation som finns mellan de stora ligorna och de mindre. Champions legaue bor aterga till sitt gamla format dar bara mastarna deltar. Detta tjanar framforallt mindre lander som Sverige pa da vi alltid kommer att fa med ett lag till Champions league, hojer statusen pa var liga och far behalla samt mojlighet att rekrytera battre spelare.

Jag tycker det var coolt sagt av Blatter for Chelsea mot United var min mardromsfinal oxa!
Citera
2008-07-10, 15:56
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
WORD!

Det ar ju denna moderna utveckling som har lett till den enorma segregation som finns mellan de stora ligorna och de mindre. Champions legaue bor aterga till sitt gamla format dar bara mastarna deltar. Detta tjanar framforallt mindre lander som Sverige pa da vi alltid kommer att fa med ett lag till Champions league, hojer statusen pa var liga och far behalla samt mojlighet att rekrytera battre spelare.

Sluta, statusen hade inte ökat på skitligor som Allsvenskan. Vi hade istället fått skämmas över att komma från detta land. Ni är ju uppenbarligen Serie A eventuellt La Liga-fans.

Champions League är till för att avgöra vem som är bäst i Europa. Det kan mycket väl vara så att ett mästarlag från ligan går ner sig totalt inför nästkommande säsong. Då skulle det inte heller vara rättvist.

Rör inte CL, det är det som förgyller ens veckodagar på hösten och våren.
Citera
2008-07-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Han har ju rätt. Det är ekonomisk doping Chelsea och United sysslar med. Tycker inte heller skuldsatta klubbar ska få delta i CL, då de har lånat sig till framgången. Lite som elitlicensen i Sverige. Tycker den fungerar utmärkt, och det borde gå att föra in något liknande i europaspelet. Ett Ljungskile ska inte kunna låna en miljard och plötsligt bli svenska mästare...
Citera
2008-07-10, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
WORD!

Jag tycker det var coolt sagt av Blatter for Chelsea mot United var min mardromsfinal oxa!

Det handlar inte om vad man tycker när han har uppenbart fel. Jag hörde inte ett ord från Platinis mun när det var en uppenbar fuskfinal året innan med Liverpool och Milan. Dels för att Liverpool fifflade in sig i CL igen efter att ha kommit 5a i ligan och när Milan hade hållt på med sina mutor och åkt fast. Det är bara hans känslor som tar över. Och förresten, hur kan man tycka att en final med United är en mardröm? Vilket underbart lag med snabbt och fint spel, grr får gåshud bara jag ser en video med deras enormt snabba spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in