Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Blatter är väl inte den smartaste göken i boet men håller med Klevis, alltid skönt med någon som kagar med storklubbarna. Sen fattar jag inte riktigt vad folk har emot Platini. Är det för att han vann mot stackars hederliga Lennart?
Johansson var väl den mest korrupta av pampar, alla som är svenskar är inte ärkeänglar, och han bokstavligt talat slickade storklubbarna i stjärten. Tycker det mesta Platini gjort hittils varit vettigt, är väl enbart förslaget om att utöka EM som jag motsätter mig. En skön frisk fläkt i ett tidigare jävligt försoffat UEFA.
Är inte Real Madrid en stor klubb? Platini är precis likadan som alla andra i UEFA, dvs att de hatar Engelsk fotboll och gör allt för att förstöra den. Platini vill ha tillbaka en urkass europacup där Real Madrid smäller lika högt som Kalmar FF. En europeisk superliga kom precis ett steg närmare...
Han anklagar alla Engelska lag för att fuska:
Platini has also started a crusade to rid the Premier League of debt-ridden clubs, branding the Chelsea v Manchester United Champions League Final as a battle of the "cheats".
He said: "Look at the deficits of Chelsea and Manchester United. FIFA and UEFA are going to have to combat that because, today, it is the ones who cheat who win.
We are starting to work on this. It’s a race for money. The passion in England is exceptional and hooliganism has been fought but, as for the rest, we are going to have to find something.”
Chelsea and United have reported combined debts of £1.5bn but have signed a string of top names for top prices, such as Wayne Rooney (£28m) and £31m Andriy Shevchenko.
His comments came as Prime Minister Gordon Brown made a plea to the Football Association and the other home nations to avoid any future repeat of a non-British finals.