2008-07-10, 19:03
Medlem
Pacta sunt servanda.

= Blatter är en idiot.
Citera
2008-07-10, 20:33
Medlem
Sepp Blatter måste vara en av de största idioterna inom fotbollen.
Kolla bara denna artikeln:
http://www.theherald.co.uk/sport/headlines/display.var.2010828.0.Blatter_warns_Webster_victor y_could_damage_game.php

"That meant Webster, now 25, paid £150,000 to move when Hearts were seeking compensation of £4.6m. Blatter, the FIFA president, said: "The decision which CAS took on January 30 is very damaging for football and a Pyrrhic victory for those players and their agents, who toy with the idea of rescinding contracts before they have been fulfilled."
Citera
2008-07-10, 20:37
Medlem
skinner5000s avatar
När är det nytt FIFA val? Någon som vet om Beckenbauer planerar att ställa upp?
Citera
2008-07-10, 22:30
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vet att det inte var det året, men faktum att regeln infördes för att Liverpool missade CL är lite skumt. Klart det inte var självklart eftersom att det inte fanns en regel, men när Liverpool missade så infördes helt plötsligt en sån regel.

anledningen till att man införde den regeln var att man helt enkelt ville ha med ett lag som tillhör toppen av europa, trots att de inte hade kvalificerat sig genom ligaspelet. händelsen var ganska sällsynt eftersom att inget lag som vunnit champions league samtidigt missat att kvala in till nästa års turnering p.g.a deras dåliga placering i ligan. därför lät man liverpool få en chans att ta sig dit genom kval istället och jag kan garantera att uefa hade gjort likadant om det handlat om t.ex. manchester united eller chelsea.
Citera
2008-07-11, 01:00
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Han har ju rätt. Det är ekonomisk doping Chelsea och United sysslar med. Tycker inte heller skuldsatta klubbar ska få delta i CL, då de har lånat sig till framgången. Lite som elitlicensen i Sverige. Tycker den fungerar utmärkt, och det borde gå att föra in något liknande i europaspelet. Ett Ljungskile ska inte kunna låna en miljard och plötsligt bli svenska mästare...

Vad de Italienska klubbarna har gjort hur länge som helst alltså. United har en återbetalningsplan som de följer. De har inte någon Berlusconi som ser till att de i princip inte behöver betala sina skulder.
Citera
2008-07-21, 00:04
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Pool har alltid varit ett undantag i England, varför vet jag inte riktigt men jag antar att det har att göra med att de är riktiga myglare.

vad du har fått att liverpool är myglare ifrån vet jag inte. den troliga anledningen till att regeln infördes var väl för att det tidigare aldrig funnits ett lag som vunnit champions league och samtidigt missat att kvalificera sig till nästa års turnering tack vara ligaplaceringen. då var det ju synd om vinnarna inte skulle få chansen att försvara sin titel och lät därför pool få en andra chans att kvalificera sig. jag slår vad om att de hade gjort likadant vilket lag det än handlat om, speciellt manchester united och chelsea.
Citera
2008-07-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
vad du har fått att liverpool är myglare ifrån vet jag inte. den troliga anledningen till att regeln infördes var väl för att det tidigare aldrig funnits ett lag som vunnit champions league och samtidigt missat att kvalificera sig till nästa års turnering tack vara ligaplaceringen. då var det ju synd om vinnarna inte skulle få chansen att försvara sin titel och lät därför pool få en andra chans att kvalificera sig. jag slår vad om att de hade gjort likadant vilket lag det än handlat om, speciellt manchester united och chelsea.

Det måste ju ha hänt innan, att ett lag vunnit Europacupen samtidigt som man inte vunnit den inhemska ligan. Detta var regelrätt mygel. Man ska fan inte kunna ändra regler i efterhand. Ok, om man noterat det och ändrat regelverket till säsongen därpå, men inte medan turneringen pågår. Detta är kanske den största skandalen i UEFA:s historia.
Citera
2008-07-21, 00:47
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Det måste ju ha hänt innan, att ett lag vunnit Europacupen samtidigt som man inte vunnit den inhemska ligan. Detta var regelrätt mygel. Man ska fan inte kunna ändra regler i efterhand. Ok, om man noterat det och ändrat regelverket till säsongen därpå, men inte medan turneringen pågår. Detta är kanske den största skandalen i UEFA:s historia.

varför skulle man inte kunna ändra på regler? för att fotbollen ska utvecklas kan det behövas regeländringar. och vad får dig att tro att det är mygel? liverpool har aldrig varit den typ av klubb som myglar! champions league är till för europas bästa lag, varför skulle det då vara så konstigt att ändra regeln i efterhand för att det bästa laget ska kunna få försvara titeln? dessutom höll ju turneringen inte alls på, de ändrade regeln efter att liverpool vunnit, alltså efter turneringens slut! uefa hade gjort likadant vilken klubb det än handlat om och jag tror inte att det hänt tidigare att europamästarna missat nästa års upplaga. i sådana fall ta fram fakta?
Citera
2008-07-21, 01:26
Medlem
Citat:
varför skulle man inte kunna ändra på regler? för att fotbollen ska utvecklas kan det behövas regeländringar. och vad får dig att tro att det är mygel? liverpool har aldrig varit den typ av klubb som myglar! champions league är till för europas bästa lag, varför skulle det då vara så konstigt att ändra regeln i efterhand för att det bästa laget ska kunna få försvara titeln? dessutom höll ju turneringen inte alls på, de ändrade regeln efter att liverpool vunnit, alltså efter turneringens slut! uefa hade gjort likadant vilken klubb det än handlat om och jag tror inte att det hänt tidigare att europamästarna missat nästa års upplaga. i sådana fall ta fram fakta?

Man kan ju aldrig ändra regler mitt i en turnering. Det är ju löjeveckande. En CL-cykel sträcker sig från att ligorna börjar en höst till att CL avslutas våren 2 år senare. Innan en turnering börjar ska ALLA ha klart för sig regelverket.
Det är fan världens största klubbturnering i världens största sport, inte någon bananliga i Uganda där reglerna ändras för att diktatorns favvolag ska få vinna. Det är bara så patetiskt att gå in och ändra reglerna mitt i för att några brittiska journalister börjar lipa. En skandal utan dess like.

ALLA visste reglerna i förväg. Stackars lilla Liverpool lyckades inte kvala in. Då får man stå sitt kast och kanske lobba för att reglerna skulle få ändras till nästa turnering istället.
Senast redigerad av riquelme 2008-07-21 kl. 01:29.
Citera
2008-07-21, 02:34
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Man kan ju aldrig ändra regler mitt i en turnering. Det är ju löjeveckande. En CL-cykel sträcker sig från att ligorna börjar en höst till att CL avslutas våren 2 år senare. Innan en turnering börjar ska ALLA ha klart för sig regelverket.
Det är fan världens största klubbturnering i världens största sport, inte någon bananliga i Uganda där reglerna ändras för att diktatorns favvolag ska få vinna. Det är bara så patetiskt att gå in och ändra reglerna mitt i för att några brittiska journalister börjar lipa. En skandal utan dess like.

ALLA visste reglerna i förväg. Stackars lilla Liverpool lyckades inte kvala in. Då får man stå sitt kast och kanske lobba för att reglerna skulle få ändras till nästa turnering istället.

vad är det du inte förstår? reglerna ändrades INTE mitt i turneringen! liverpool vann champions league 04/05! EFTER vinsten ändrade de reglerna, alltså INNAN nästa säsong skulle börja! och vad menar du med att champions league sträcker sig 2 år fram?
Citera
2008-07-21, 04:54
Medlem
Citat:
vad är det du inte förstår? reglerna ändrades INTE mitt i turneringen! liverpool vann champions league 04/05! EFTER vinsten ändrade de reglerna, alltså INNAN nästa säsong skulle börja! och vad menar du med att champions league sträcker sig 2 år fram?

Vad är det du inte förstår? Liverpool misslyckades att kvalificera sig till CL. Således ändrades reglerna så man släppte in dem ändå. För att de började böla och mutade rätt pampar.
Det är som att England skulle gråta sig in i årets EM, trots att de misslyckats att kvalificera sig dit. Att UEFA helt plötsligt hittat på en regel för att få in England för att de ju är så klassiska, på säg Polens bekostnad. Fullkomligt befängt.
Liverpool kvalade inte in i turneringen, reglerna ändrades plötsligt och de röda myglarna fick chansen att tråka ut fotbollseuropa ytterligare en gång. Kom inte och säg annat än att det är skandalöst.
Citera
2008-07-21, 05:03
Medlem
lanafishs avatar
Citat:

Ja och de där svinen till Manchester och Chelsea-supporters fick använda sin matchbiljett som visum till finalen i Moskva. Fyfan för att ändra på regler!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in