2008-07-10, 10:46
Medlem
Hej,
finns det nån möjlighet att omformatera datorn (och fortfarande ha xp kvar på datorn) utan en windowsskiva? Har tappat borten i högar av sladdar och skit.

Tack.
Citera
2008-07-10, 10:54
Medlem
carbsons avatar
tvivlar jag på.de lär iaf inte vara enkelt. ladda ner en windowskopia o bränn ner o formatera med den ist.
Citera
2008-07-10, 10:54
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukimdead
Hej,
finns det nån möjlighet att omformatera datorn (och fortfarande ha xp kvar på datorn) utan en windowsskiva? Har tappat borten i högar av sladdar och skit.

Tack.

Hör du hur det låter? Formatera dator och ha saker kvar? Om du formaterar så har du inget kvar. Bara tanke hem ett xp o bränna ut så har du ju en skiva.
Citera
2008-07-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
Hör du hur det låter? Formatera dator och ha saker kvar? Om du formaterar så har du inget kvar. Bara tanke hem ett xp o bränna ut så har du ju en skiva.

Ja jag hör hur det låter, men uppenbarligen förstod du vad jag menar. Att du klagar på min formulering hjälper mig inte direkt.
Citera
2008-07-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
tvivlar jag på.de lär iaf inte vara enkelt. ladda ner en windowskopia o bränn ner o formatera med den ist.

Om man laddar hem Xp, kan man fortfarande använda Windows Update exempelvis?
Citera
2008-07-10, 11:01
Medlem
cannaBes avatar
Om du köpte datorn med Windows installerat så finns det kanske en chans att du har en recovery partition. Brukar ligga som D:\

Har du det så är det bara att ta fram en tom cd-skiva och dubbelklicka där så skapar du en XP skiva som du kan använda till formatering och ominstallation
Citera
2008-07-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Om du köpte datorn med Windows installerat så finns det kanske en chans att du har en recovery partition. Brukar ligga som D:\

Har du det så är det bara att ta fram en tom cd-skiva och dubbelklicka där så skapar du en XP skiva som du kan använda till formatering och ominstallation

Ah där sa du nåt!
Tack!
Citera
2008-07-10, 11:17
Medlem
EX351s avatar
Produkt nyckeln står på datorn om du köpte den med XP. Se bara till så att du tankar rätt Service Pack
Citera
2008-07-10, 11:54
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Om man laddar hem Xp, kan man fortfarande använda Windows Update exempelvis?
Ja (m.h.a. ett WGA-crack).
Citera
2008-07-10, 12:08
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ah där sa du nåt!
Tack!
No problem Hoppas du får till det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera