• 1
  • 2
2008-07-10, 08:36
Medlem
portnoys avatar
De flesta anser honom vara skyldig..

Men lg det en konspiration bakom mordet och att f O.J. Simpson dmd? Var det en annan grningsman/mn? Var LAPD inblandade?

Ls en version hr: http://wagnerandson.com/oj/OJ.htm

Citera
2008-07-10, 08:49
Medlem
Konspiration existerar bara om den friska omgivningen tillter den att s gra:

Har ngon konspirerat i detta fallet, s r det nog O. J sjlv
Den som tror annat blir manipulerad...
Ibland mste man vara MER n plst, ven om det borde rcka med att vara blott plst
Lade in en lnk i en annan trd, som gllde exakt detsamma som detta fallet, men den blev raderad. S tyvrr kan jag inte lnka till= komma med argument, i detta fallet. S jag fr helt enkelt bara komma med ounderstdda sikter(fastn det krvs och efterfrgas understdda dito- konsp. ngon?? ).
S klart det kan ligga konsp. bakom vissa fall(STORA fall)men inte i detta fallet O. J. Mer intressant kanske vore fallet Marilyn Monroe?

Vem/ vad skulle vinna p att f O. J flld fr detta ddet, frutom d O. J sjlv? Handlade det om politik?
I mina gon r O. J en(tvttkta) psykopat, inget annat. Och den som inte ser och frstr det, den r utom all rddning sjlv(tyvrr, som sagt, min lnk om detta blir raderad).
Men ls p om olika Personlighetsstrningar och hur dessa ter sig som; dr ser du ocks hur omgivningen kan bli lurad som...
Senast redigerad av Tort 2008-07-10 kl. 08:58.
Citera
2008-07-10, 09:27
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Lade in en lnk i en annan trd, som gllde exakt detsamma som detta fallet, men den blev raderad. S tyvrr kan jag inte lnka till= komma med argument, i detta fallet. S jag fr helt enkelt bara komma med ounderstdda sikter(fastn det krvs och efterfrgas understdda dito- konsp. ngon?? ).
S klart det kan ligga konsp. bakom vissa fall(STORA fall)men inte i detta fallet O. J. Mer intressant kanske vore fallet Marilyn Monroe?

Vem/ vad skulle vinna p att f O. J flld fr detta ddet, frutom d O. J sjlv? Handlade det om politik?
I mina gon r O. J en(tvttkta) psykopat, inget annat. Och den som inte ser och frstr det, den r utom all rddning sjlv(tyvrr, som sagt, min lnk om detta blir raderad).
Men ls p om olika Personlighetsstrningar och hur dessa ter sig som; dr ser du ocks hur omgivningen kan bli lurad som...

hm,..

Jag har inte sagt att jag tror att det r en konspiration.. r tmligen sker p att O.J. r skyldig... Tycker bara det hade varit kul och se om det finns ngon som tror nt annat och vill diskutera..

Det r ju ett vldigt intressant fall.

O.J.s "defence-team" frskte ju peka p en form av konspiration inom LAPD, fr att stta dit O.J. Varfr kan man frga sig. Frsvaret lyckades ju f det till att den kre Fuhrman planterade bevis. Det r mycket mjligt att s skedde. Han var ju s hatisk mot rasblandning osv. och var rasist. Kanske ville bli knd som "polisen som satte dit O.J."... Men det blev ju helt fel.. ven teknikerna fick ju sig en rejl knga och personalen p labbet.

S som jag ser det s gr juryn inget fel i att fria. Det var ett enhlligt beslut.. Frsvaret lyckades f dem att tvivla.. Och knna att de inte kunde lita p polisens hanterande. Det betyder inte att de inte i grund och botten kanske trodde att O.J. egentligen var skyldig, utan snarare att det inte kunde bevisas utom rimligt tvivel att han gjorde det. Fr det r ju det det handlar om.

Hade klagarna skitit i Fuhrman och handskar till hger och vnster hade domen kanske sett annorlunda ut.. Istllet frskte de mrka Fuhrmans nazistiska lggning och hans dliga arbetsstt. Och det uppdagades ju triumfartat frn frsvaret med "Fuhrman banden".

De hade DNA-bevis s att det rckte och blev ver.
Senast redigerad av portnoy 2008-07-10 kl. 09:35.
Citera
2008-07-10, 19:19
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
.......Det r ju ett vldigt intressant fall................

Ja det var ett mycket intressant fall !
Fljde det med spnning nr det gick varje dag i TV3 med Leif Silbersky som kommentator .
Minns med frtjusning hur CNN snde "live" frn biljakten efter OJ i sin Ford Bronco lngs LAs motorvgar .

Det stmmer nog att flera poliser med bla Mark Fuhrman var starkt rasistiska .Men ngon konspiration lg knappast bakom.Istllet var det ett vldigt dligt och slarvigt kriminalteknisk arbete som lg bakom att juryn friade OJ.
Nr det gller DNA spren s var detta med DNA s pass nytt att juryn knappast kunde begras att frst hur det funkade.

Det kriminaltekniska arbetet var ju fruktansvrt slarvigt ,bla sprrades aldrig mordplatsen av direkt utan en massa poliser sprang fram och tillbaka.Har fr mig att man hittade blodiga fotspr lngs gngen till huset efter poliser som trampat i blodet .P Broncon hittade man kaffe flcks ringar efter polisernas kaffemuggar
Citera
2008-07-10, 19:48
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ja det var ett mycket intressant fall !
Fljde det med spnning nr det gick varje dag i TV3 med Leif Silbersky som kommentator .
Minns med frtjusning hur CNN snde "live" frn biljakten efter OJ i sin Ford Bronco lngs LAs motorvgar .

Det stmmer nog att flera poliser med bla Mark Fuhrman var starkt rasistiska .Men ngon konspiration lg knappast bakom.Istllet var det ett vldigt dligt och slarvigt kriminalteknisk arbete som lg bakom att juryn friade OJ.
Nr det gller DNA spren s var detta med DNA s pass nytt att juryn knappast kunde begras att frst hur det funkade.

Det kriminaltekniska arbetet var ju fruktansvrt slarvigt ,bla sprrades aldrig mordplatsen av direkt utan en massa poliser sprang fram och tillbaka.Har fr mig att man hittade blodiga fotspr lngs gngen till huset efter poliser som trampat i blodet .P Broncon hittade man kaffe flcks ringar efter polisernas kaffemuggar

Mmm hller med dig..

Hahah hade glmt att det var Silberskyb som kommenterade. Humor.

Sg domen live... Dock ej jakten..

Ja det smutsiga polisarbetet p plats kan man ju dra paralleller med Sveriges strsta polisutredning..
Citera
2008-07-10, 20:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
hm,..

Jag har inte sagt att jag tror att det r en konspiration.. r tmligen sker p att O.J. r skyldig... Tycker bara det hade varit kul och se om det finns ngon som tror nt annat och vill diskutera.
Hej portnoy,
Vill du sluta besvras av tvivel i detta fall s skall du lsa Outrage av Vincent Bugliosi.

Sjlvklart ville LAPD stta dit O. J. Simpson fr dubbelmordet. Han hade ju med all nskvrd tydlighet utfrt det. Att flera av poliserna, utredarna och inte minst klagarna gjorde ett mindre n bra jobb frminskar inte den vervldigande och entydiga bevisning som lades fram under rttegngen. Tyvrr lyckades frsvaret avleda uppmrksamheten frn fallet samt fylla jurybset med knappt lskunniga kraftigt pigmenterade individer som tyckte att "allt det dr med DNA var trttsamt". Hela cirkusen blev till ett USA i kondenserad miniatyr dr krnfrgan glmdes bort. Gamla och nya kndisar tjafsade om ovsentligheter och samtliga efter ngra dagar undrade varfr Nicoles och Rons familjer satt och grt.
Citera
2008-07-10, 22:38
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hej portnoy,
Vill du sluta besvras av tvivel i detta fall s skall du lsa Outrage av Vincent Bugliosi.

Sjlvklart ville LAPD stta dit O. J. Simpson fr dubbelmordet. Han hade ju med all nskvrd tydlighet utfrt det. Att flera av poliserna, utredarna och inte minst klagarna gjorde ett mindre n bra jobb frminskar inte den vervldigande och entydiga bevisning som lades fram under rttegngen. Tyvrr lyckades frsvaret avleda uppmrksamheten frn fallet samt fylla jurybset med knappt lskunniga kraftigt pigmenterade individer som tyckte att "allt det dr med DNA var trttsamt". Hela cirkusen blev till ett USA i kondenserad miniatyr dr krnfrgan glmdes bort. Gamla och nya kndisar tjafsade om ovsentligheter och samtliga efter ngra dagar undrade varfr Nicoles och Rons familjer satt och grt.

Joe, min vn..

Jag tvivlar inte.. Tycker bara att det r en intressant diskussion. Sen tycker jag inte att du ska klanka ner p juryn bara fr att strre delen av den bestod av svarta... Men jag hller med om att det sg ju stenhrt att det skulle bli en rasfrga av det hela.
Citera
2008-07-10, 23:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Joe, min vn..

Jag tvivlar inte.. Tycker bara att det r en intressant diskussion. Sen tycker jag inte att du ska klanka ner p juryn bara fr att strre delen av den bestod av svarta... Men jag hller med om att det sg ju stenhrt att det skulle bli en rasfrga av det hela.
Jag klankade inte ner p de svarta mer n vad frsvaret gjorde. Man anstllde en svindyr konsulttjej som gjorde ett utmrkt jobb med att vlja ut de jurymedlemmar frsvaret kunde tnka sig. klagarna brydde sig inte speciellt d de ansg fallet vara vattenttt. Drfr bestod juryn av i det nrmaste analfabeter frn samhllets absoluta bottenskikt. Mnga var svarta om n inte alla. Korkskallar var dom i alla fall hela bunten vilket passade frsvaret bttre n handsken passade OJ. Och det hade inte blivit en rasfrga om domare Ito hade visat det minsta prov p auktoritet och duglighet. Eller om Marcia Clark och Chris Darden (som blev ett par mitt under mlet....) hade protesterat tydligare nr hela mlet skenade kpprtt t helvete. Hade inte Bill Hodgman blivit dlig och tvingats lmna ver rendet till dom tv inkompetenta turturduvorna hade OJ suttit inne p mnga livstider.
Citera
2008-07-11, 07:18
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Hade inte Bill Hodgman blivit dlig och tvingats lmna ver rendet till dom tv inkompetenta turturduvorna hade OJ suttit inne p mnga livstider.

Fr att?

D hade de skitit i att anvnda sig av idioten Fuhrman?
Citera
2008-07-11, 09:27
Medlem
portnoys avatar
Edit: Jkla smutsigt brott f..

Hr r bortklippta delar frn O.J.s workout video som spelades in ca tv mnader fre morden.

http://www.youtube.com/watch?v=hkCiIdSbwMg

(strigt klippt emellant, men svinig r han...)
Citera
2008-07-11, 20:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Fr att?

D hade de skitit i att anvnda sig av idioten Fuhrman?
Drfr att han var jvligt skarp och inte hade tilltit Ito att s totalt och fullstndigt tappa greppet om hela spektaklet. Det hade rckt mycket mer n vl.

Men, portnoy, slpp det dr med Fuhrman i denna trd. Det r s jvla off topic det bara gr. Svida du inte menar att han och LAPD skulle ha slaktat Nicole Brown Simpson och Ron Goldman i syfte att stta dit OJ.
Citera
2008-07-11, 22:30
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Man mste vara plst angende det fall man diskuterar och r intresserad av, men ocks om personerna i fallet.

Citat:
Det behver inte ligga en "konspiration" bakom det hela, men kanske vrdelst polisarbete.

Citat:
Det har diskuteras angende rasism i trden, det kan vara en mjlig orsak, samt att O.J faktiskt hade varit framgngsrik som sdan skapar man sig mnga fiender.

Citat:
Problemet r vl ocks att det inte r bevisat att O.J hade ngon personlighetsstrning och drmed r det ett antagade och inte bevis.

Citat:
Jag har inte sagt att jag tror att det r en konspiration.. r tmligen sker p att O.J. r skyldig... Tycker bara det hade varit kul och se om det finns ngon som tror nt annat och vill diskutera..
http://www.angelfire.com/extreme3/oj...ent/index.html Sger att han var oskyldig och Kaelin var skyldig.
Dock r jag vldigt dligt insatt i fallet.

Citat:
Det r ju ett vldigt intressant fall.
Det hller jag med om.

Citat:

Har detta DNA-Bevis blivit testat?
Hur r det, r O.J fortfarande misstnkt ivntan p bttre bevis eller har dom slppt alla misstankar mot honom och hittat ngon annan misstnkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in