• 1
  • 2
2008-07-09, 21:15
Medlem
fredricoss avatar
Hallå, köpte en w850i för ca 14 månader sedan och det var bara ett års garanti. Köpte den med 24 månaders abonnemang och den har nu gått sönder utan att jag tappat den eller liknande. Det började för några veckor sedan då "avsluta" knappen bara fungerade lite då och då. Efter ett tag var det upp och ner knapparna som inte fungerade och nu igår började skärmen skifta färg och lite senare la den av helt. Så nu lyser skärmen bara vitt. Någon som vet vad man kan göra åt detta? Försöker uppdatera firmware men får bara felmeddelande hela tiden. Är det bara att kasta telefonen eller finns det saker att testa?
Citera
2008-07-09, 21:28
Medlem
frank_pes avatar
Det brukar gå att fixa med Wotanserver eller Kulankendi men kostar lite.
Citera
2008-07-09, 21:54
Medlem
du har 2 års garanti...
gå till butiken och lämna in den...
Citera
2008-07-09, 22:02
Bannlyst
Gratulerar! Din höll 14 månader! Min höll 3 veckor. Butiken och framförallt SE var jävligt avigt inställda till att jag skulle få rätt. Tre vändor på rep där dom konsterade att inget fel fanns, trots att dom enligt arbetsordern "lagat" den varje gång. Varje gång jag fick tillbaks den fungerade den inte. Samma visa igen, skicka in luren, inget fel hittas, telefonen fungerar felfritt, får tillbaks den, testar. Fungerar inte. Säljarna konstaterar samma sak, fungerar inte. Varje gång likadant.

Till slut så vägrade jag lämna butiken om dom inte gav mig en ny på goodwill. Efter 20 minuter och jag började skrämma bort kunder kom butikschefen luffandes med en ny lur. Satte ut den på annons samma dag. Bort med skiten. Sämsta luren jag haft.

Som sagt. Grattis
Citera
2008-07-09, 22:24
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldpojken
du har 2 års garanti...
gå till butiken och lämna in den...

Det är tyvärr inte det. Jag citerar från manualen som följer med telefonen "Enligt villkoren i garantin garanterar Sony Ericsson att denna produkt är fri från fel i design, material och funktion då den köps av en kund och under en period av ett (1) år från inköpsdatumet". Så det känns lite tråkigt att jag missade det med ca två månader.
Citera
2008-07-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Det är tyvärr inte det. Jag citerar från manualen som följer med telefonen "Enligt villkoren i garantin garanterar Sony Ericsson att denna produkt är fri från fel i design, material och funktion då den köps av en kund och under en period av ett (1) år från inköpsdatumet". Så det känns lite tråkigt att jag missade det med ca två månader.

Jag är 110% säker på att du har 24 månaders garanti. 27 månader från telefonens tillverkningsdatum till och med!
Citera
2008-07-10, 00:47
Medlem
oricons avatar
Sony Ericsson lämnar 2 års garanti på sina mobiltelefoner och 1 års garanti på sina tillbehör!
Citera
2008-07-10, 00:55
Medlem
lycklig_mans avatar
Även jag säger att du har 2 års garanti
Citera
2008-07-10, 00:59
Medlem
Tankishs avatar
2 års garanti, garanterat.
Citera
2008-07-10, 01:28
Medlem
SE ändrade sin garanti från 1 år till 2 år.. detta gjordes i sep 2005
gäller telefoner köpta from detta datum...
Citera
2008-07-10, 20:32
Medlem
Min w850i pajade efter 10 månader, vit skärm etc. Kass telefon. Gjorde inget åt saken.
Citera
2008-07-10, 20:36
Medlem
fredricoss avatar
Jo det stod ju att det bara var ett å i bruksanvisningen och telefonen var köpt för 14 månader sedan som sagt men när jag idag var i en telebutik och kolla på telefoner sa han att ja skulle lämna den på siba där ja köpt den för det ska vara två års garanti, och om dem inte skickade den vidare så skulle han skicka den till Sony Ericsson själv, så jag stack dit och dem skulle lämna in den men nu kommer det väll bli som det brukar, det kommer ta nån månad innan man får besked och jag är utan telefon (de hade inge telefoner att låna ut sålänge). Så det känns lite tråkigt. Funderar på att köpa en ny och sen sälja min w850i så fort den kommer tillbaka efter lagning.

Så, en telefon med utseende som k700i och k810i, helst med nått billigt abonnemang så man kan få telefonen gratis sen betala en liten summa i månaden (högst 18 månader) Det kan vara k700i, k810i eller något i den stilen, behöver inte vara av K serien men ni förstår nog vilken typ av mobil och utseende jag menar. Någon som har nått skönt tips?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in