Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-09, 16:06
Bannlyst
Som topic lyder.
Vart kan man hitta friktionständstickor? I Sverige möjligtvis? Är de olagliga, hörde det någonstans?
Ge tips på var man kan köpa dessa tändstickor.
Citera
2008-07-09, 16:13
Medlem
kamikaze_kids avatar
Det är förbjudet att sälja annat än safe matches i Sverige. Jag brukar handla med mig ett par askar när jag är på semester. Vet dock var man kan få tag på dom här hemma.
Citera
2008-07-09, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Det är förbjudet att sälja annat än safe matches i Sverige. Jag brukar handla med mig ett par askar när jag är på semester. Vet dock var man kan få tag på dom här hemma.

Det är förbjudet med många saker här i Sverige, lär ju ändå finnas att få tag på?
Citera
2008-07-09, 16:17
Medlem
Capones avatar
För några år sedan kunde man köpa dem på marknader, det kanske inte går längre dock, har dålig koll numera...
Citera
2008-07-09, 16:25
Medlem
Skrups avatar
Har för mig att jag såg Hobbex ha sådana för ett antal år sedan..
Citera
2008-07-09, 16:34
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Har för mig att jag såg Hobbex ha sådana för ett antal år sedan..
Japp, fanns bland skämtprylarna förr i tiden. Kallades cowboy-tändstickor om jag inte minns fel.
Citera
2008-07-09, 16:37
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Japp, fanns bland skämtprylarna förr i tiden. Kallades cowboy-tändstickor om jag inte minns fel.
Haha, precis vad jag tänkte när jag såg rubriken. De var rätt coola tyckte man som liten grabb.

Hur stor risk är det egentligen att man lyckas självantända hela asken om de är "no safety" matches?
Citera
2008-07-09, 16:56
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Haha, precis vad jag tänkte när jag såg rubriken. De var rätt coola tyckte man som liten grabb.

Hur stor risk är det egentligen att man lyckas självantända hela asken om de är "no safety" matches?
Noll risk tror jag. De där cowboytändstickorna jag nämnde funkade bara att tända mot asfalt eller tegel vill jag minnas.
Inte alls som på förpackningen, där den där elake skitungen (med dennis-lugg som prydde de flesta skämtprylsförpackningarna där han var elak mot sin farsa) tänder stickan mot sulan på sina cowboyboots. Tro mig - jag försökte tända mot ett stooort antal sulor.
Citera
2008-07-09, 19:44
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag köpte sådana hos buttericks för några år sedan.
Citera
2008-07-09, 20:27
Medlem
Ozmeisters avatar
Har för mig om att diverse frilufsbutiker har dem.
Citera
2008-07-09, 22:05
Medlem
Patiences avatar
Jag ska ta och försöka leta upp dem, verkar hur gött som helst att lysa upp en sådan mot skäggstubben lr dyligt
Citera
2008-07-09, 22:52
Medlem
gröngölings avatar
Om de funkar som de jag har haft får du nog gnida en god stund, alternativt har du en skäggstubb som saknar motstycke
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in