2008-07-08, 21:14
Medlem
BeanBeamers avatar
Jag behöver ett musikprogram (använder ubuntu) som inte ändrar på filerna när jag ändrar tags inne i programmet Anledningen är att jag behöver fortsätta seeda allt jag laddar ner och inte har plats med två kopior.

//BB
Citera
2008-07-08, 23:46
Medlem
sommarlovs avatar
Ska det vara ett problem att spela upp låtar och samtidigt seeda dem???
Citera
2008-07-09, 01:22
Medlem
BeanBeamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ska det vara ett problem att spela upp låtar och samtidigt seeda dem???
Nej men om jag ändrar id3-taggarna genom musikprogrammet kommer inte filen stämma överens med hashen i torrent-filen, och jag kan därför inte seeda.
Citera
2008-07-09, 09:38
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeanBeamer
Nej men om jag ändrar id3-taggarna genom musikprogrammet kommer inte filen stämma överens med hashen i torrent-filen, och jag kan därför inte seeda.

"Musikprogram"? Exakt vad är det du vill kunna göra? Menar du musikredigering eller musikuppspelning? Om du menar musikuppspelning så låter det som om du ska leta efter något program med egen databas - som alltså lämnar id-taggarna och istället spar informationen på eget sätt. Nackdelen är väl att om du byter program så tappar du all information.
Senast redigerad av SLOB 2008-07-09 kl. 09:41.
Citera
2008-07-09, 15:57
Medlem
BeanBeamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
"Musikprogram"? Exakt vad är det du vill kunna göra? Menar du musikredigering eller musikuppspelning? Om du menar musikuppspelning så låter det som om du ska leta efter något program med egen databas - som alltså lämnar id-taggarna och istället spar informationen på eget sätt. Nackdelen är väl att om du byter program så tappar du all information.
Ska kolla efter detta, förslag?
Edit: Uppsplening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in