• 1
  • 2
2008-07-08, 19:19
Medlem
vad kan de va som är bekymmret i detta fallet?
en kompis dator har blivit allmänt slö o dryg säger han, så tänkte ja ta tag i saken.
i aktivitets hanteraren ser jag att cpu:n går på 100% konstant, inte så konstigt den är seg kanske?
men vad kan bekymmret vara?
täknkte köra en fullscan med kaspersky, men när jag försöker avinstallera norton, som kaspersky kräver, failar den hela tiden av nån anledning.
har tankar på om registret är helt åt helvete, kanske därför den går på 100 hela tiden? (vild chansning)
ger snart upp hoppet och bara formaterar den, men om nån kan tipsa om nåt att kolla upp, eller göra, så är det mer än välkommet!
Citera
2008-07-08, 19:31
Bannlyst
en polare hade samma problem han aktiverade windowns
brandväggen sen funkade datan ok.
Citera
2008-07-08, 19:33
Medlem
gotte gotte, ska prova de omgående, även om de låter lite knas, men knas är just vad detta känns som så, provar som sagt....
Citera
2008-07-08, 19:43
Medlem
Gimcors avatar
Kan du inte kolla vilken process som drar mest CPU genom att sortera dem i en fallande ordning?
Citera
2008-07-08, 20:39
Medlem
har gjort det, men dom drar typ ingenting, måste va nåt annat som orsakar det.
där e typ nån process som använder 23% lite då och då.
de andra som använder nåt ligger på typ 2-3% när man plussar ihop de lite snabbt i skallen kommer man inte i närheten av 100% hur man än vänder o vrider på det......
detta verkar va ett hopplöst fall för mig, börjar få sinne på att sitta och knappa på en dator som det tar 5 minuter för att fatta minsta lilla vink.

btw nån som kan minnas vad man skriver i kör för att få fram rutan där man kan bocka av vilka processer som ska starta vid uppstart?
Citera
2008-07-08, 20:50
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skånsk_Sheriff
de andra som använder nåt ligger på typ 2-3% när man plussar ihop de lite snabbt i skallen kommer man inte i närheten av 100% hur man än vänder o vrider på det......
detta verkar va ett hopplöst fall för mig, börjar få sinne på att sitta och knappa på en dator som det tar 5 minuter för att fatta minsta lilla vink.

btw nån som kan minnas vad man skriver i kör för att få fram rutan där man kan bocka av vilka processer som ska starta vid uppstart?

msconfig
Citera
2008-07-08, 21:12
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skånsk_Sheriff

Start > Kör > Msconfig > Autostart
Citera
2008-07-08, 21:39
Medlem
bugar o bockar, men ger upp nu, format c: , ja tack!
hopplöst fall helt enkelt, men tack för hjälpen iaf...
Citera
2008-07-08, 22:36
Medlem
Fettiskudds avatar
Kan det inte vara något hårdvarufel som tex. överhettning?
Citera
2008-07-09, 05:00
Medlem
Bejjbiies avatar
Jag har precis samma problem!
jag har vart inne på msconfig tagit bort alla autostarts och onödiga tjänster.
kört defrag. virus scan. gjort windows mer prestanda vänligt, diskrensning, raderat alla loggar cookies och tidigare, avinstallerat alla pogram jag inte använder osv..
CPU'n går lägre nu men ligger ändå fortfarande på mellan ca 30 upp till 80% i vissa fall 100 och med tanke på mina användningsområden för min dator.. så tycker jag att det är väldigt orimligt..

Så jag skulle också vara i stort behov av hjälp!

Plus är det någon som kan tipsa om bra viruspogr. som inte är spec. stort och tar mkt prestanda..
Citera
2008-07-09, 09:45
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejjbiie
Jag har precis samma problem!
jag har vart inne på msconfig tagit bort alla autostarts och onödiga tjänster.
kört defrag. virus scan. gjort windows mer prestanda vänligt, diskrensning, raderat alla loggar cookies och tidigare, avinstallerat alla pogram jag inte använder osv..
CPU'n går lägre nu men ligger ändå fortfarande på mellan ca 30 upp till 80% i vissa fall 100 och med tanke på mina användningsområden för min dator.. så tycker jag att det är väldigt orimligt..

Så jag skulle också vara i stort behov av hjälp!

Plus är det någon som kan tipsa om bra viruspogr. som inte är spec. stort och tar mkt prestanda..

eset är bra, nod32 sägs vara det bästa.. Jag har kört båda, ser ingen större skillnad!
Citera
2008-07-09, 09:57
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
eset är bra, nod32 sägs vara det bästa.. Jag har kört båda, ser ingen större skillnad!

Kan ju bero på att det är samma sak; Eset är företaget som gör Nod32...

Bejjbiie: Avira Premium är det antivirus som i dag hittar mest.

Att det är någon konflikt som spökar är dock inte otroligt; det behöver inte vara något virus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in