• 2
  • 3
2008-07-10, 13:29
Medlem
hahaha s dum som du r kan du glmma USA iaf
Citera
2008-07-10, 14:01
Medlem
Nakenchocks avatar
FRBANNADE_P: Om du ska starta ett fretag i USA - var fr du d pengarna ifrn? Det handlar ju om en hel del miljoner.
Citera
2008-07-11, 00:23
Medlem
FRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
FRBANNADE_P: Om du ska starta ett fretag i USA - var fr du d pengarna ifrn? Det handlar ju om en hel del miljoner.

Vad jag fr mina pengar ifrn r min ensak, det jag ville ha hr inne var inte en ekonomisk rdgivare, utan mera fakta p olika regler som USA har...

Jag har mnga bekanta som flyttat dit och jobbar dr som trivs underbart, dr. Frgan r bara om de har greencard eller om de jobbar svart och bara r dr som turister? Jag menar jag knner minst 10st som flyttat dit och bosatt sig dr, alla kan ju inte ha vunnit ett greencard tycker man ju...
Citera
2008-07-11, 00:28
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alver
Folk gr sitt bsta fr att frklara fr dig och vi _vet_ att det finns andra trdar inom mnet. Duger det inte fr dig kan du googla och klarar du inte av det kanske USA inte r det rtta landet fr dig ht.

Ojd, bara "smarta" mnniskor platsar i USA? Hahahaha, du r fan fr rolig. Idioternas hgborg frfan.
Citera
2008-07-11, 00:29
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBlittleuser
hahaha s dum som du r kan du glmma USA iaf

terigen; sen nr blev genomsnittsamerikanen smart?
Citera
2008-07-11, 00:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Vad jag fr mina pengar ifrn r min ensak, det jag ville ha hr inne var inte en ekonomisk rdgivare, utan mera fakta p olika regler som USA har...

Jag har mnga bekanta som flyttat dit och jobbar dr som trivs underbart, dr. Frgan r bara om de har greencard eller om de jobbar svart och bara r dr som turister? Jag menar jag knner minst 10st som flyttat dit och bosatt sig dr, alla kan ju inte ha vunnit ett greencard tycker man ju...

Att frga ngon av dessa tio personer kanske skulle vara en id?

Frga dem hur de gjorde fr att komma till USA, hur de skaffade jobb och s vidare.
Citera
2008-07-11, 05:41
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P

For att generalisera sa kan jag saga att som svensk sa lonar det sig inte att aka till USA pa turistvisa och forsoka stanna kvar och leva resten av livet pa att jobba svart. Ok, nar man ar ung sa kan det nog vara ett aventyr, men nar man blir aldre och behover borja utnyttja samhallsfunktionerna (som ar gratis eller subventionerade i Sverige via skatten) sa blir det inte lika kul langre.
Citera
2008-07-11, 07:21
Medlem
alvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ojd, bara "smarta" mnniskor platsar i USA? Hahahaha, du r fan fr rolig. Idioternas hgborg frfan.

Sen nr behver man vara smart fr att anvnda google? Knner du dig smart nr du gr det? Det r ju lite roligt om ngot i s fall. Fr att terg till topic, p http://www.uscis.gov/portal/site/usc...0045f3d6a1RCRD finns all fakta, frutom om hur trdskaparens bekanta lever d frsts.
Citera
2008-07-12, 09:03
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Barnsliga phopp bortplockade.

Dagisfasoner

/Mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera