2008-07-08, 21:54
Medlem
FRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Eller ta vrvning i den amerikanska armen. Det finns ett vrvningskontor nra eller tom p Times Square.. Det finns mnga som ftt sitt amerikanska medborgarskap, och drmed en flytt till USA p det viset.

Det knns som den iden bara ger en enkel intrdes biljett till Irak.
Citera
2008-07-08, 22:05
Medlem
Ja, frmodligen Irak. Skulle det vara vrt att riskera ens en gng, jag menar
hur sjutton ska man klara sig om man verkligen tog vrvning och sen blev skadad eller nt? Man ser och hr hur illa de tar hand om srade p hemmaplan.
Citera
2008-07-09, 11:12
Medlem
FRBANNADE_Ps avatar
Men terigen, greencard behver man bar s lnge man inte r medborgare eller? Och hur lnge gller ett greencard?

Om man skulle kra alternativet att starta fretag, hur br man sig t d? Jag menar man mste ju f en chans att starta fretaget och anstlla folk innan man fr ett greencard, det r ju omjligt att veta innan hur mnga man kan anstlla osv, om man inte tar ver ett redan etablerat fretag, det va kanske det ni menade? Och om man sedan har haft fretag i lt oss sga tv-tre r och under den tiden har man ven haft amerikaner anstllda men s gr man
konkurs, vad hnder d? blir man utslngd och hemskickad d?

Sedan fattar jag inte riktigt meningen med att lotta ut greencard, d kan ju vilka drar som hellst vinna ett sdant, borde inte svenskar ha lttare att f ett greencard n Talibaner typ?
Citera
2008-07-09, 11:33
Medlem
Nachens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Men terigen, greencard behver man bar s lnge man inte r medborgare eller? Och hur lnge gller ett greencard?

Om man skulle kra alternativet att starta fretag, hur br man sig t d? Jag menar man mste ju f en chans att starta fretaget och anstlla folk innan man fr ett greencard, det r ju omjligt att veta innan hur mnga man kan anstlla osv, om man inte tar ver ett redan etablerat fretag, det va kanske det ni menade? Och om man sedan har haft fretag i lt oss sga tv-tre r och under den tiden har man ven haft amerikaner anstllda men s gr man

Sedan fattar jag inte riktigt meningen med att lotta ut greencard, d kan ju vilka drar som hellst vinna ett sdant, borde inte svenskar ha lttare att f ett greencard n Talibaner typ?

Ls hr; http://www.visapro.com/Green-Cards.asp , kanske r ngot.
Citera
2008-07-09, 12:04
Medlem
Stromstroms avatar
Citat:
Lotteriet r inte helt fritt, dvs att vissa lnder inte kan ska alls och det lottas ut olika mnga Green cards till olika lnder.

Tidigare i den hr trden fick du en lnk till lotterisidan dr du kan lsa mer - anvnd den.

Jag vet att jag brjar bli tjatig men anvnd tidigare trdar/internet och du kommer att hitta all information du behver. Det brjas alldeles fr mnga trdar om mnen som redan varit uppe massor med gnger tidigare.
Citera
2008-07-09, 12:25
Medlem
Greencard = man fr gra allt utom rsta
Citera
2008-07-09, 12:34
Medlem
FRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromstrom
Lotteriet r inte helt fritt, dvs att vissa lnder inte kan ska alls och det lottas ut olika mnga Green cards till olika lnder.

Tidigare i den hr trden fick du en lnk till lotterisidan dr du kan lsa mer - anvnd den.

Jag vet att jag brjar bli tjatig men anvnd tidigare trdar/internet och du kommer att hitta all information du behver. Det brjas alldeles fr mnga trdar om mnen som redan varit uppe massor med gnger tidigare.

Sg mig i vilken trd hittar jag dessa frgor: Om man skulle kra alternativet att starta fretag, hur br man sig t d? Jag menar man mste ju f en chans att starta fretaget och anstlla folk innan man fr ett greencard, det r ju omjligt att veta innan hur mnga man kan anstlla osv, om man inte tar ver ett redan etablerat fretag, det va kanske det ni menade? Och om man sedan har haft fretag i lt oss sga tv-tre r och under den tiden har man ven haft amerikaner anstllda men s gr man

fr jag har kollat de andra trdarna och mina frgor r inte med dr, dessutom finns det ingen trd frrutom min som heter: flytta till USA och som bara r till fr fakta!
Citera
2008-07-09, 15:09
Medlem
alvers avatar
Citat:
Sg mig i vilken trd hittar jag dessa frgor: Om man skulle kra alternativet att starta fretag, hur br man sig t d? Jag menar man mste ju f en chans att starta fretaget och anstlla folk innan man fr ett greencard, det r ju omjligt att veta innan hur mnga man kan anstlla osv, om man inte tar ver ett redan etablerat fretag, det va kanske det ni menade? Och om man sedan har haft fretag i lt oss sga tv-tre r och under den tiden har man ven haft amerikaner anstllda men s gr man

fr jag har kollat de andra trdarna och mina frgor r inte med dr, dessutom finns det ingen trd frrutom min som heter: flytta till USA och som bara r till fr fakta!

Folk gr sitt bsta fr att frklara fr dig och vi _vet_ att det finns andra trdar inom mnet. Duger det inte fr dig kan du googla och klarar du inte av det kanske USA inte r det rtta landet fr dig ht.
Senast redigerad av alver 2008-07-09 kl. 15:15.
Citera
2008-07-09, 19:53
Medlem
FRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alver
Folk gr sitt bsta fr att frklara fr dig och vi _vet_ att det finns andra trdar inom mnet. Duger det inte fr dig kan du googla och klarar du inte av det kanske USA inte r det rtta landet fr dig ht.

Men din IQ befriade fiskms vad fick du luft ifrn, en kompressor i rven eller?

Jag har precis frklarat att mina frgor inte har svar i ngon annan trd, om du sitter och vet om i vilken trd exakt mina frgor och d menar jag exakt mina frgor i den formuleringen som jag stllde dem finns svaret p, s tycker jag att du skall ta och lnka till inte bara trden utan svaret ocks, istllet fr att sitta hr inne och spela allan i brallan

Och nej du kanske har rtt USA kanske inte r rtta landet fr mig, men jorden r nog inte rtta planeten fr dig heller
Citera
2008-07-09, 20:21
Medlem
Erkaa^s avatar
1.840.000 trffar fr jag nr jag sker p: Hur starta fretag i USA p google...

Fr du inte den infon du behver d s r nog inte USA rtta plasen fr dig
Citera
2008-07-09, 22:03
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
USCIS har info
http://www.uscis.gov/portal/site/usc...0045f3d6a1RCRD
Citera
2008-07-09, 23:53
Medlem
FRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelflygarn
USCIS har info
http://www.uscis.gov/portal/site/usc...0045f3d6a1RCRD

ntligen tack!
Citera